​Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Αιμοδοσίας στις 14 Ιουνίου, το Εθνικό Κέντρο Αιμοδοσίας δημοσιοποίησε ένα σποτ, με σκοπό να ευαισθητοποιήσει την κοινή γνώμη.

Το βίντεο που έχει τίτλο «Τώρα μπορείς κι εσύ να γίνεις ήρωας», δείχνει μεταξύ άλλων και μια σκηνή με σέξι νοσοκόμες, γεγονός που έχει προκαλέσει αντιδράσεις στα social media.

Αν και οι προβολές του βίντεο είναι πολλές στο Facebook, άλλοι χρήστες το βρίσκουν πρωτότυπο κα�� χιουμοριστικό και άλλοι βρίσκουν το περιεχόμενο του σεξιστικό και κάπως προκλητικό.

Ενδεικτικά κάποια σχόλια:

σχολια1.jpg

σχολια2.jpg
Την ίδια ώρα, τη δυσαρέσκειά της εκφράζει και η Γενική Γραμματεία Ισότητας των Φύλων για το εν λόγω βίντεο, η οποία σε ανακοίνωσή της σημειώνει:

"Η Γενική Γραμματεία Ισότητας των Φύλων (Γ.Γ.Ι.Φ.) εκφράζει την έντονη δυσαρέσκειά της για το πρόσφατο διαφημιστικό μήνυμα του Εθνικού Κέντρου Αιμοδοσίας.

Το μήνυμα βρίθει σεξιστικών προτύπων, τα οποία, για ακόμη μία φορά, αναπαραγάγουν την εικόνα του ισχυρού αρσενικού και του υποτακτικού θηλυκού, συμβάλλοντας στην αναπαραγωγή παρωχημένων και αναχρονιστικών στερεοτυπικών αντιλήψεων.

Έτσι, η σοβαρότητα του μηνύματος της εθελοντικής αιμοδοσίας καλύπτεται με τον μανδύα της παρωδίας, ώστε να οδηγεί στην πλήρη διαστρέβλωση της πρόθεσης του επισπεύδοντα φορέα του μηνύματος.

Ταυτόχρονα, τάσσεται οξύμωρα υπέρ μιας διάκρισης των φύλων, που, ωστόσο, δεν προβλέπεται από τις διαφορετικές ομάδες αίματος. Άλλωστε, στο αίμα δε χωρά ομάδα ανδρών και γυναικών.

Με αυτό τον τρόπο, τα ωφελήματα της εθελοντικής αιμοδοσίας για το κοινωνικό σύνολο γίνονται βορά στις ορέξεις ανίδεων και τροχοπέδη στον αγώνα για την επίτευξη της ουσιαστικής ισότητας μεταξύ γυναικών και ανδρών.

Η Γ.Γ.Ι.Φ. θα συνεχίζει να στηλιτεύει κάθε δημόσια δράση, η οποία παραβιάζει κατάφωρα την προσωπικότητα του ανθρώπου, ανεξαρτήτως φύλου, και προσβλέπει στη συνεργασία δημόσιων και ιδιωτικών αρχών για την άρση των έμφυλων στερεοτυπικών πεποιθήσεων και πρακτικών".

«Κατάπτυστο» χαρακτηρίζει το σποτάκι η Ένωση Νοσηλευτών Ελλάδος
Έντονη ήταν και η αντίδραση της Ένωσης Νοσηλευτών Ελλάδος, η οποία σε ανακοίνωσή της, μεταξύ άλλων τόνισε:

«Η εμφάνιση των Νοσηλευτριών είναι όμοια με την εμφάνιση πρωταγωνιστριών ερωτικού περιεχομένου- ανοικτά τα πάνω κουμπιά της νοσηλευτικής ρόμπας, εσώρουχα σε κοινή θέα, κόκκινες γόβες, μαλλιά και μακιγιάζ έντονο κλπ- ενώ η αφήγηση με παρόμοιο ύφος και η αναφορά της φράσης «μπορεί να μην έγινες γιατρός, όπως σου έλεγε η μαμά», σε συνδυασμό με το γεμάτο φθόνο βλέμμα του πρωταγωνιστή, ολοκληρώνουν την εικόνα της φτήνιας και της χαμηλής αισθητικής.

Όλα αυτά μάλιστα, με «εντολέα»- πελάτη της διαφημιστικής εταιρίας που δημιούργησε το σποτ όχι κάποιο ιδιώτη με σκοπό την αύξηση των πωλήσεων, αλλά ΝΟΜΙΚΟ ΠΡΟΣΩΠΟ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΔΙΚΑΙΟΥ υπαγόμενο στην εποπτεία του Υπουργείου Υγείας, το οποίο ασκεί μεταξύ άλλων και δημόσια εξουσία, με σκοπό την προώθηση της εθελοντικής αιμοδοσίας!

Ξεπερνώντας το αίσθημα απύθμενης ντροπής που βιώνουμε από χτες, εποπτευόμενοι από το ίδιο Υπουργείο με το ΕΚΕΑ και υπηρετώντας τον ίδιο χώρο, τον πολύπαθο χώρο της Υγείας, έχουμε νόμιμη υποχρέωση να υπερασπιστούμε την τιμή και την αξιοπρέπεια των χιλιάδων επιστημόνων Νοσηλευτών και Νοσηλευτριών που εκπροσωπούμε, των Νοσηλευτών με τα μεταπτυχιακά και τα διδακτορικά που ξεπερνούν κάθε μέρα τον εαυτό τους, εργαζόμενοι σε άθλιες συνθήκες, των Νοσηλευτών που με τεράστιες ελλείψεις υλικών και προσωπικού στηρίζουν το ΕΣΥ, (κατά πρόσφατη ομολογία και του Αν. Υπουργού Υ��είας, τρίτου εξ υμών- που τους κάλεσε δημόσια «να βάλουν πλάτη» μέχρι την επίλυση των τεράστιων προβλημάτων) και των Νοσηλευτών που αγωνίζονται καθημερινά στον ιδιωτικό τομέα και σε κάθε μετερίζι, χωρίς κανένας μισθός (και δη ο κατώτατος) να μπορεί να αποτελέσει επαρκή ανταμοιβή για την προσφορά και το έργο τους.

Η ανωτέρω διαφήμιση αποτελεί κατάφωρη προσβολή του νοσηλευτικού επαγγέλματος, καθώς μεταδίδει ξεκάθαρα ένα απόλυτα σεξιστικό μήνυμα, υποβιβάζοντας τον επιστήμονα Νοσηλευτή και Νοσηλεύτρια σε πρωταγωνιστές ερωτικής ταινίας και αρμόδιο μόνο να κρατά το στηθοσκόπιο του ιατρού.Η εμφάνιση και η όλη παρουσίαση των Νοσηλευτριών της διαφήμισης είναι όλως εξευτελιστική και προσβλητική και τα μηνύματα που μεταδίδονται στο κοινό μας θίγουν ανεπανόρθωτα".

Δείτεεδώ ολόκληρη την ανακοίνωση