Αίτημα δικαστικής συνδρομής για να κινηθεί δικαστική διαδικασία κατά Έλληνα πιλότου της Πολεμικής Αεροπορίας υποβλήθηκε από την εισαγγελία της Άγκυρας προς τις ελληνικές αρχές, σχετικά με την κατάρριψη τουρκικού αεροσκάφους του 1996, όπως σας ενημερώσαμε χθες στο star.gr.

Συγκεκριμένα, κατηγορούν Έλληνα πιλότο για την κατάρριψη τουρκικού F16 στις 8 Οκτωβρίου 1996 και μάλιστα με πύραυλο, κατά τη διάρκεια της οποίας σκοτώθηκε ο Τούρκος κυβερνήτης του αεροσκάφους.

Το αίτημα, από την πλευρά των δικαστικών αρχών της Τουρκίας διαβιβάστηκε σύμφωνα με πληροφορίες, προ διμήνου περίπου, στο αρμόδιο Τμήμα Εκδόσεων και Δικαστικών Συνδρομών της Εισαγγελίας Εφετών Αθηνών, του οποίου επικεφαλής είναι ο εισαγγελέας Παναγιώτης Μπρακουμάτσος και ήδη απορρίφθηκε.

Αμέσως κινήθηκε η προβλεπόμενη από τη νομοθεσία μας διαδικασία με έγγραφο το οποίο απεστάλη στο υπουργείο Εξωτερικών, προκειμένου να υπάρξει απάντηση που σχετίζεται με τις διεθνείς σχέσεις της χώρας μας και με το ερώτημα αν η ικανοποίηση η μη του αιτήματος ασκεί επιρροή στις σχέσεις της Ελλάδος με τρίτες χώρες.

Μετά την απάντηση του υπουργείου Εξωτερικών, συνεκλήθη το Συμβούλιο Εφετών της Αθήνας και με απόφασή του γνωμοδότησε υπέρ της απόρριψης του αιτήματος δικαστικής συνδρομής, κλείνοντας έτσι τη δικαστική διαδικασία και το φάκελο του εν λόγω αιτήματος.

Οι τουρκικές αρχές ζητούσαν τη δικαστική συνδρομή της χώρας μας για την πτώση του αεροσκάφους το 1996 από την οποία είχε σκοτωθεί ο Τούρκος κυβερνήτης Ναϊλ Ερντογάν και είχε τραυματιστεί ο συγκυβερνήτης Οσμάν Τσιτσικλί.

Το θέμα είχαν κινήσει οι συγγενείς του νεκρού πιλότου ενώ είχε υποστηριχθεί και από τον συγκυβερνήτη που επέζησε.

Το χρονικό

Ο διασωθείς Τούρκος πιλότος είχε ευχαριστήσει τις ελληνικές αρχές που τον περισυνέλεξαν και τον περιέθαλψαν στο νοσοκομείο της Χίου, ενώ αργότερα είχε μεταφερθεί με ένα ελληνικό C-130 στο στρατιωτικό αεροδρόμιο της Σμύρνης.

Η πτώση του αεροσκάφους συνέβη όταν τέσσερα τουρκικά βομβαρδιστικά τύπου F4 Phantom είχαν εισέλθει στον ελληνικό εναέριο χώρο ��υνοδευόμενα από δύο τουρκικά F-16 νοτιοδυτικά της Χίου, σε αντιπερισπασμό της ελληνοκυπριακής άσκησης «Νικηφόρος» που πραγματοποιούνταν τότε στο Αιγαίο.

Γύρω στις 3 το μεσημέρι της 8ης Οκτωβρίου 1996 τα τουρκικά αεροσκάφη συναντήθηκαν με τα ελληνικά και άρχισε η διαδικασία της αναγνώρισης και της αναχαίτισης. Κάποια στιγμή και έπειτα από σκληρούς ελιγμούς αποφυγής, το πλήρωμα ενός από τα δύο τουρκικά F-16 ανέφερε μέσω ασυρμάτου στη διοίκησή του ότι το σκάφος είναι εκτός ελέγχου και ότι θα το εγκαταλείψει.

Με το ειδικό κάθισμα όμως εκτινάχθηκε μόνο ο συγκυβερνήτης, ενώ ο κυβερνήτης εγκλωβίστηκε στο αεροσκάφος, το οποίο έπειτα από περιδίνηση κατέπεσε στη θάλασσα.