​Στην απόφαση να τερματίσει, κατά δύο μήνες νωρίτερα, το καλοκαιρινό πρόγραμμα πτήσεων στη χώρα μας «εξαναγκάζεται να προχωρήσει» η Ryanair, σύμφωνα με τα όσα λέει ο εμπορικός διευθυντής της ιρλανδικής αεροπορικής εταιρείας χαμηλών ναύλων κ. Ντέιβιντ Ο' Μπράιεν, μιλώντας στο «Βήμα της Κυριακής».

Ρόλο σε αυτή την εξέλιξη παίζει και η πρόθεση της κυβέρνησης να επιβάλει νέους φόρους στο τουριστικό προϊόν, προκειμένου να κλείσει η αξιολόγηση.

Οπως εξηγεί, πρόκειται για μια απόφαση που ελήφθη μετά την παραδειγματική αγνόηση των προτάσεων της εταιρείας, ήδη από τις αρχές του 2014, για αύξηση της επιβατικής κίνησης, διαχρονικά από τους αρμόδιους υπουργούς.

«Εχουμε αποστείλει 25 επιστολές τα τελευταία δύο χρόνια, αλλά έχουμε λάβει μόλις τρεις απαντήσεις, σε καμία όμως από αυτές δεν υπάρχει ανταπόκριση, θετική είτε αρνητική, στις προτάσεις μας».

Στις απαντήσεις αυτές η αναπληρώτρια υπουργός Τουρισμού κυρία Ελενα Κουντουρά δήλωσε, σύμφωνα με τον κ. Ο' Μπράιεν, ότι οι προτάσεις της Ryanair για αύξηση των επισκεπτών κατά 5 εκατ. σε ορίζοντα τριετίας «δεν εμπίπτουν στις αρμοδιότητές της».

Ο κύβος για την εταιρεία ερρίφθη μετά και την επιστολή της 18ης Μαρτίου 2016, όπου αναφερόταν μάλιστα ότι η αρχή των ακυρώσεων θα γίνει από το νησί της Κω.

Ουσιαστική απάντηση επί των «επιχειρηματικών», όπως τις χαρακτηρίζει, προτάσεων δεν υπήρξε.

«Τ��κτική με την οποία η ελληνική αγορά χάνει οκτώ πτήσεις την ημέρα δύο μήνες νωρίτερα. Ισως επειδή η υπουργός ήταν πολύ απασχολημένη με την έκθεση στο Μαϊάμι».

Οι προτάσεις που έχει διατυπώσει η αεροπορική εταιρεία περιλαμβάνουν μειωμένα τέλη και φόρους κατά τους μήνες εκτός high season, με απαλλαγή των ναύλων για τα μικρά αεροδρόμια από το Τέλος Εκσυγχρονισμού και Ανάπτυξης Αεροδρομίων, που ανέρχεται σε 12 ευρώ ανά επιβάτη, καθώς και μείωσή του κατά 50% στο αεροδρόμιο της Αθήνας.

Εφόσον τα κίνητρα αυτά ισχύσουν για πέντε χρόνια, η Ryanair δεσμεύεται να φέρει επιπλέον 2 εκατ. επιβάτες στην Αθήνα και ακόμη 3,5 εκατ. στα περιφερειακά αεροδρόμια, εκ των οποίων τα 2 εκατ. στη χαμηλής ζήτησης περίοδο ως το 2018. Οπως λέει χαρακτηριστικά, «είναι καλύτερο να έχεις επιβάτες χωρίς φόρους, παρά φόρους χωρίς επιβάτες».

«Μαρία Αντουανέτα της Ελλάδος» η Κουντουρά, λέει ο εμπορικός διευθυντής

Βολές στην υπουργό Τουρισμού, Έλενα Κουντουρά ρίχνει ο εμπορικός διευθυντής της Ryanair, αποκαλώντας τη μάλιστα «Μαρία Αντουανέτα της Ελλάδος», και για την έλλειψη προτάσεων για επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου, στην οποία σημειώνεται ότι στοχεύει η ελληνική κυβέρνηση.

«Μιλώντας στη δημόσια τηλεόραση, το μόνο που ανακοίνωσε ήταν ένα πρόγραμμα κοινωνικού τουρισμού, το οποίο είναι εξαιρετικό για τους ωφελούμενους, όμως δεν είναι δυνατόν η στρατηγική για τον τουρισμό να περιορίζεται στην ανακύκλωση των χρημάτων των ελλήνων φορολογουμένων» σχολιάζει ο κ. Ο' Μπράιεν.