Είναι ξεκάθαρο πλέον ότι στόχος του ΙSIS είναι να σπείρει το φόβο και την ανασφάλεια στην Ευρώπη, να πλήξει γενικότερα τον ευρωπαϊκό τρόπο ζωής.

Φυσικά, ο τρόπος αντιμετώπισης φανατικών που χωρίς δεύτερη σκέψη αντιτάσσονται, παίρνοντας μαζί τους στο θάνατο αθώους πολίτες είναι εξαιρετικά δύσκολος.

Σε ό,τι αφορά στα αεροδρόμια, οι ειδικοί επιμένουν ότι μπορούν να γίνουν πολλά, ιδιαίτερα σα θέματα ασφαλείας στις λεγόμενες free areas.

«Μπορεί να είναι ελεύθερη ζώνη λόγω των καταστημάτων, αλλά σας το λέω με βεβαιότητα, υπάρχει ελληνική αστυνομία, υπάρχουν υπηρεσίες ασφαλείας του αεροδρομίου που διακριτικά κοιτούν τον κάθε επιβάτη-συνοδό που μπαίνει», είπε στο Star ο Χρήστος Πέτσας, πρώην υπεύθυνος ασφάλειας αεροπορικής εταιρείας.

Από την Τρίτη, εκπαιδευμένα σκυλιά Κ9 της αστυνομίας ελέγχουν όλο το αεροδρόμιο. Όμως, είναι αδύνατον να συμβεί αυτό σε στάσεις μετρό και λεωφορείων, στα λιμάνια και τα γήπεδα. Κυρίως λόγω κόστους και τη διευκόλυνση των επιβατών να ταξιδεύουν.

Εν τω μεταξύ, το Μπεν Γκουριόν στο Τελ Αβίβ θεωρείται ένα από τα ασφαλέστερα αεροδρόμια του κόσμου. Όποιος μπαίνει σε αυτό σκανάρεται από τις ηλεκτρονικές συσκευές που έχουν τοποθετηθεί στις εισόδους. Άγρυπνος φρουρός είναι και το χάι τεκ τζιπ που κάνει περιπολίες περιμετρικά του αεροδρομίου για τον εντοπισμό ύποπτων ατόμων και αντικειμένων.

Στο αεροδρόμιο του Χονγκ Κονγκ οι αστυνομικοί μπορούν να ελέγξουν την τσάντα σου, άσ��ετα με το αν ταξιδεύεις ή όχι, ενώ στο Ατατούρκ της Κωνσταντινούπολης ενδέχεται να σου κάνουν εξονυχιστικό σωματικό έλεγχο ακόμη και στην αίθουσα αναχωρήσεων, όπου βρίσκονται καφετέριες και καταστήματα. Με λίγα λόγια δεν υπάρχει ελεύθερη ζώνη.