Όλοι μιλάμε για τους άστεγους στην Αθήνα της κρίσης αλλά λίγοι ξέρουμε ότι υπάρχουν υποδομές. Πρόκειται για τα υπνωτήρια, στα οποία μπορούν να πάνε να κοιμηθούν για 5 συνεχόμενες νύχτες από τις 6 κάθε απόγευμα.

Πριν τρία χρόνια οι υποδομές αυτές δεν υπήρχαν, όπως αποκαλύπτουν οι Τάσος Τέλλογλου και Λάζαρος Μπέλτσιος στην έρευνα τους για τα παραδείγματα αντιμετώπισης της ακραίας φτώχειας και τους καλούς Σαμαρείτες της Αθήνας.

Στην Ακαδημία Πλάτωνος σε ένα κτίριο που παραχώρησε ο δήμος Αθηναίων στους γιατρούς του κόσμου έρχονται κάθε βράδυ στις 18:00, 56 άνθρωποι από τον δρόμο για κοιμηθούν σε αυτό που στην γλώσσα της κρίσης ονομάζεται υπνωτήριο.

Εδώ ισχύουν κανόνες, απαγορεύονται τα ναρκωτικά, το ποτό, οι καβγάδες, οι σουγιάδες. Υπάρχουν συνηθισμένες καθημερινές και γνωστές σε όλους μας περιπτώσεις όπως του οδηγού Γιώργου Ροδίτη του οποίου η σύνταξη άργησε να βγει ενάμιση χρόνο, ο Ροδίτης βρέθηκε έτσι να κοιμάται στο δρόμο, από εκεί ήρθε στο υπνωτήριο.

«Όλοι που εργάζονται εδώ μέσα μου φερθήκανε καλύτερα και από τα παιδιά μου. Γιατί από τα παιδιά μου έχω παράπονο. Ναι είχα κάνει τα χαρτιά μου και μόλις βγήκε η σύνταξή μου, (μετά από 19 μήνες) επειδή κάθομαι δεν έχω τι να κάνω πήγα και γράφτηκα σαν εθελοντής στους γιατρούς του κόσμου εδώ, να μπορώ να προσφέρω κάτι» περιγράφει ο Γιώργος Ροδίτης.
Αυτό το υπνωτήριο εξαιτίας της ζήτησης θα αποκτήσει ένα ακριβές αντίγραφο. Ο Νικήτας Κανάκης ήταν από εκείνους που το οργάνωσαν.
«Δύο βράδια να μείνεις έξω και να κοιμηθείς σε παγκάκι την τρίτη αρχίζεις και σκέφτεσαι διαφορετικά. Ένας από τους τρόπου που το αντιμετωπίσαμε, επειδή είχαμε να κάνουμε με ανθρώπους που κυρίως θέλανε να το κρύψουνε, ήταν να δημιουργήσουμε εδώ ένα κλίμα ότι δεν είσαι άστεγος είσαι φιλοξενούμενός μας. Προσωρινός σε βοηθάμε να σηκωθείς να σταθείς λίγο στα πόδια σου να ξαναξεκινήσεις» περιγράφει ο Νικήτας Κανάκης.
Σήμερα η μεγαλύτερη δυσκολία στην Αθήνα είναι να πείσεις ανθρώπους που κοιμούνται στο δρόμο να έρθουν σε χώρους σαν και αυτόν όμως σιγά σιγά οι καλοί Σαμαρείτες της πόλης βρίσκουν τον τρόπο.