​Έρευνα σε 14 χώρες, σχετικά την αγοραστική πρόθεση των Ευρωπαίων καταναλωτών κατά την εορταστική περίοδο των Χριστουγέννων του 2015, πραγματοποίησε η Deloitte για έκτη συνεχή χρονιά.

Ανάμεσα στους ερωτηθέντες απάντησαν περισσότεροι από 500 Έλληνες καταναλωτές σε θέματα όπως είναι ο τρόπος με τον οποίο θα κατανείμουν το χριστουγεννιάτικο προϋπολογισμό τους, η αξιοποίηση των διαφορετικών καναλιών αγορών, καθώς και τα βασικά σημεία που πρέπει να προσέξουν οι λιανέμποροι προκειμένου να βελτιώσουν την αγοραστική εμπειρία.

Ποια τα ευρήματα της έρευνας για τους Έλληνες καταναλωτές;
Ο φετινός χριστουγεννιάτικος προϋπολογισμός των Ελλήνων καταναλωτών ανέρχεται σε 402€ και μοιράζεται κυρίως στα δώρα και το φαγητό (38% και 42% του συνολικού προϋπολογισμού αντίστοιχα), ενώ ένα 20% θα διατεθεί για κοινωνικές δραστηριότητες.
Το 60% του Χριστουγεννιάτικου προϋπολογισμού για δώρα θα το διαθέσουν οι Έλληνες καταναλωτές για την οικογένειά τους, ενώ το υπόλοιπο 40% θα διατεθεί σε δώρα για άλλους ενήλικες και άλλα παιδιά.
Τα βιβλία είναι τα δώρα που θα προσφερθούν περισσότερο φέτος από τους Έλληνες καταναλωτές, ενώ τα προϊόντα υψηλής τεχνολογίας κερδίζουν συνεχώς έδαφος.
Οι εκπτώσεις και τα προγράμματα ανταμοιβής συνεχίζουν να θεωρούνται ιδιαιτέρως σημαντικά από τους Έλληνες καταναλωτές.
Χρόνο με το χρόνο αυξάνονται οι καταναλωτές που κάνουν αγορές μέσω smartphones. Το 2013 μόνο το 20% δήλωσαν ότι έχουν χρησιμοποιήσει smartphones για αγορές, το 2014 το αντίστοιχο ποσοστό ��υξήθηκε σε 34% και το 2015 άγγιξε το 40%.