​Πάθος, έμπνευση, αισιοδοξία, δημιουργία, μεράκι…. Πόσο ωραία ηχούν αυτές οι λέξεις, ειδικά σε μια εποχή που περπατάς στο δρόμο και «σκουντουφλάς» σε αγχωμένους και βιαστικούς ανθρώπους… σε μια εποχή που οι ευχάριστες ειδήσεις αποτελούν «είδος προς εξαφάνιση»;

Κάπου εδώ, έρχονται η Δανάη και η Αλκυόνη που με την ιστορία τους μας θυμίζουν πως δεν πρέπει να ξεχνάμε να «πασπαλίζουμε» την καθημερινότητα μας με ελπίδα και επιμονή. Πρόκειται για δύο νέα κορίτσια γεμάτα φαντασία, πείσμα και ταλέντο που εν μέσω κρίσης, πήραν την τύχη στα χέρια τους.

Πήγαν κόντρα σε όσους τις απέτρεπαν από το να κυνηγήσουν αυτό που αγαπούν και να κάνουν κάτι δικό τους σε «εποχές δύσκολες» όπως χαρακτηριστικά τους έλεγαν.

Οι δύο νεαρές δημιουργοί ξεκίνησαν «δουλεύοντας» τις ιδέες για design που είχαν στο γκαράζ του σπιτιού τους.

Μέχρι που ήρθε ένας διαγωνισμός για start up εταιρείες και το όνειρό τους πήρε σάρκα και οστά.

logotypo lommer.jpg

Φιλοξενήθηκαν για 8 μήνες στη θερμοκοιτίδα του Ρομάντσο, όπου παραμένουν και ίδρυσαν την εταιρεία Lommer (Love Materials Meet Requirements). Πρόκειται για ένα πρωτότυπο fashion brand με πολυχρηστικές, μοναδικές σε σχεδιασμό και κατασκευή τσάντες.

Συνάντησα τις κοπέλες στο Ρομάντσο, έναν πολιτιστικό χώρο που φιλοξενεί γραφεία δραστηριοποίησης νέων επιχειρήσεων του δημιουργικού χώρου.

363b5d_1907b2a5a0c4487faa93527778ea9c03.jpg



-Ποιες σκέψεις και όνειρα σας οδήγησαν να ασχοληθείτε με το σχέδιο;

Δανάη: Όπως όλοι μας, έτσι και εγώ κλήθηκα στα 17 μου να απαντήσω στο τί θέλω να κάνω στη ζωή μου. Σε τέτοιες δύσκολες ερωτήσεις όμως πρέπει πρώτα να είναι κανείς σίγουρος πως θέτει σωστά τα ερωτήματα, προκειμένου να βρει τις σωστές απαντήσεις. Το ερώτημα μου λοιπόν κατέληξε σε δύο σκέλη, τι με γοητεύει και πώς φαντάζομαι την καθημερινότητα μου. Μια μέρα έπεσα πάνω σε κάτι αντικείμενα οικιακής χρήσης του Stefano Giovannoni πάνω στα οποία ήταν ξεκάθαρο ακόμα και σε ένα μικρό παιδί ότι πίσω από αυτά υπάρχει ένα ανθρώπινο χέρι, πολύ φαντασία και επιδίωξη για έναν πιο όμορφο κόσμο και μία πιο χαρούμενη καθημερινότητα.

Αλκυόνη: Εμένα, νομίζω με οδήγησε η πηγαία ανάγκη να αποσυνθέτω τους χώρους, τα αντικείμενα, τους τρόπους λειτουργίας του περιβάλλοντος μου, να εντοπίζω τα προβλήματα και τις δυσλειτουργίες τους και να τα επανασυνθέτω σε καινούριες βάσεις. Στην παιδική – εφηβική ηλικία αυτό εκφραζόταν κυρίως με επεμβάσεις στους περιβάλλοντες χώρους μου, πράγμα που με οδήγησε να ξεκινήσω τις σπουδές μου στο interior design. Όταν πήρα ως μάθημα επιλογής το product design και ξεκίνησε να μου αποκαλύπτεται αυτός ο κόσμος, συνειδητοποίησα πως οι ανάγκες μου και η λογική που αντιμετώπιζα τα πράγματα μπορούσαν να εκφραστούν πολύ καλύτερα με το να σχεδιάζω προϊόντα. Έτσι ξεκίνησα δεύτερο πτυχίο σε αυτόν τον τομέα και σήμερα, σχεδόν 10 χρόνια αργότερα, θεωρώ πως είμαι μια από τις σπάνιες περιπτώσεις ενηλίκων που πραγματικά γουστάρουν αυτό που κάνουν!

lommer 020.jpg

-Πότε και πως γνωριστήκατε; Πώς προέκυψε η συνεργασία;

Βρεθήκαμε σε ένα project διάρκειας 3 μηνών, μέσα από το οποίο γνωριστήκαμε. Μετά το πέρας του project και όντας μετέωρες να ψάχνουμε η κάθε μία τον δρόμο της συνειδητοποιήσαμε ότι είχαμε κάτι πολυτιμότερο από μία θέση εργασίας. Αυτό ήταν η ιδιαίτερη χημεία μεταξύ μας και η άρτια συ��εργασία μας. Ένας καφές ήταν αρκετός για να θέσουμε τα θεμέλια ενός κοινού στόχου ο οποίος ολοκληρώθηκε σαν δομή και ιδέα μέσα στους επόμενους 6 μήνες.

lommer 021.jpg

-Ποιες οι δυσκολίες και τα εμπόδια που συναντήσατε μέχρι να «ιδρύσετε» την εταιρεία Lommer;

Η αλήθεια είναι ότι πάντα προσπαθούμε να βλέπουμε τα πράγματα με αισιοδοξία και να δεχόμαστε τις εκάστοτε δυσκολίες ως πρόκληση. Όλα είναι θέμα οπτικής γωνίας. Αν μεγαλοποιήσεις ένα εμπόδιο, αυτό θα γίνει αδιαπέραστο. Η δουλειά μας ως designers άλλωστε είναι να δίνουμε λύσεις σε προβλήματα!

-Προηγήθηκε ο διαγωνισμός CU RestartUp@Ρομάντσο. Πείτε μου λίγα λόγια για αυτόν και το Ρομάντσο.

Ο διαγωνισμός της CU μας βρήκε κάπου στα μισά του προπαρασκευαστικού μας χρόνου. Ήταν ένα πολύτιμο εφόδιο για το ξεκίνημα μας. Στείλαμε ένα βίντεο στον διαγωνισμό, κερδίσαμε και μας προσέφεραν δωρεάν στέγαση και υποστήριξη για οκτώ μήνες στο Ρομάντσο. Ο χώρος του Ρομάντσο δούλεψε πολύ θετικά για εμάς καθώς είχαμε ανθρώπους γύρω μας να μας συμβουλεύουν και να μας στηρίζουν. Είναι σαν να έχουμε αποκτήσει μια καινούρια οικογένεια!

lommer 0282.jpg

-Αναφερθείτε στις στιγμές που απογοητευτήκατε και σκεφτήκατε να τα παρατήσετε.

Η πιο κομβική στιγμή στην πορεία μας ήταν πριν από περίπου ένα χρόνο. Προσπαθούσαμε να ολοκληρώσουμε το πρώτο μας προϊόν αλλά δεν καταφέρναμε να βρούμε τους κατάλληλους συνεργάτες, κάτι που μας οδήγησε σε αδιέξοδο. Έτσι ένα πρωί έπρεπε να πάρουμε την απόφαση να παρατήσουμε ένα project που δουλεύαμε επί μήνες και να ξεκινήσουμε πάλι από το μηδέν. Αυτό ήταν μια δοκιμασία της σχέσης και των θέλω μας. Εάν δεν μπορούσαμε να στηρίξουμε η μια την άλλη θα μπορούσε να γινόταν η στιγμή που θα τα παρατάγαμε. Ανταυτού πήραμε μια βαθιά ανάσα και το πιάσαμε από την αρχή. Από εκεί και πέρα θέσαμε ως βασικό στόχο να σχεδιάσουμε προϊόντα με τέτοιο τρόπο ώστε να μπορούν να παραχθ��ύν αποκλειστικά με τις δικές μας δυνάμεις!

lommer 017.jpg

-Από τι υλικό είναι οι τσάντες;

Οι τσάντες έχουν βασικό τους υλικό το EVA, παρόμοιο υλικό με αυτό που συναντάμε στα στρώματα της γιόγκα. Το επιλέξαμε γιατί είναι ένα αδιάβροχο, απαλό στην υφή υλικό, του οποίου η δομή μας επιτρέπει να δημιουργούμε μοναδικούς όγκους και καμπύλες, χωρίς να χρειάζεται ραφές. Το συνδυάζουμε με ζώνες ασφαλείας αυτοκινήτων και σχοινιά ιστιοπλοΐας.

lommer 005.jpg

Ποια είναι τα σχέδια της Lommer;

Αυτή τη στιγμή έχουμε πέντε σχέδια σε παραγωγή. Το EVAMINI, το οποίο είναι ένα μικρό τσαντάκι που χωράει τα μικρά καθημερινά μας αντικείμενα, το EVACLUTCH, το οποίο είναι ένας φάκελος που αποτελείται από δύο τμήματα (τη βάση και καπάκια σε τρία διαφορετικά σχέδια). Έτσι μπορεί κανείς να πάρει μια βάση και πολλά διαφορετικά καπάκια και να κάνει τους δικούς του συνδυασμούς.

Την EVAONE, μια μεσαίου μεγέθους handbag την οποία αγαπάμε για τις καμπύλες της και την EVATWO που αποτελέι το best seller μας μέχρι στιγμής. Πρόκειται για μια μεγάλη καθημερινή τσάντα, της οποίας τα χερούλια αλλάζουν και έτσι πάλι μπορεί κάποιος να κάνει όσους συνδυασμούς θέλει. Και τέλος το EVAPACK, ένα ιδιαίτερο και μίνιμαλ backback, σχεδιασμένο να μην παραβιάζεται, ιδανικό για βόλτες στην πόλη.

lommer 035.jpg

lommer 032.jpg

-Κάνετε και εξαγωγές;

Έχουμε ξεκινήσει συνεργασίες με διάφορα concept stores του εξωτερικού τα οποία συνεχώς αυξάνονται! Επιπλέον το online shop μας κινείται, στο μεγαλύτερο ποσοστό, από πελάτες του εξωτερικού.

lommer 001.jpg

-Περιγράψτε μου πως είναι και τι αντιπροσωπεύει μια γυναίκα που αγοράζει την τσάντα σας

Η γυναίκα που θα επιλέξει Lommer είναι δυναμική, έχει άποψη, διάθεση για πειραματισμούς και ψάχνει τις ιδιαίτερες λεπτομέρειες που θα συμπληρώσουν το στυλ της.

12122410_10206926461736301_7628353345459982096_n.jpg

-Λίγα λόγια για τη συνεργασία σας με το μουσείο Μπενάκη.

Είχαμε την τύχη να ξεκινήσουμε τις πωλήσεις μας από το Μουσείο Μπενάκη και εξελίσσεται σε μια πολύ δυνατή συνεργασία. Είμαστε πολύ χαρούμενες που βρισκόμαστε στο hot spot του ελληνικού Design!

lommer 023.jpg

-Από πού μπορεί κανείς να προμηθευτεί τις τσάντες σας;

Από το online shop μας (lommer.gr) μέσω paypal ή αντικαταβολής, με δωρεάν αποστολή για Ελλάδα, από τα πωλητήρια του Μουσείου Μπενάκη στην οδό Κριεζώτου (πινακοθήκη Χατζηκυριάκου Γκίκα) και στην οδό Πειραιώς, σε επιλεγμένα καταστήματα σε όλη την Ελλάδα και το εξωτερικό.

Ποια τα μελλοντικά σας σχέδια και όνειρα;

Θέλουμε να δημιουργήσουμε μια μεγάλη και δυνατή ομάδα έτσι ώστε να αποποιηθούμε πολλούς από τους άχαρους για εμάς ρόλους και να μπορέσουμε να εστιάσουμε περισσότερο στον σχεδιασμό και σε αξιόλογες συνεργασίες. Προκειμένου να φτάσουμε ως εκεί στα άμεσα σχέδια μας είναι να αναπτύξουμε το δίκτυο μας τόσο στο εξωτερικό όσο και στο εσωτερικό. Έτσι θα θέλαμε να βάλουμε κι εμείς το λιθαράκι μας στην προσπάθεια επαναπροσδιορισμού της χώρας μας.

Ποιο το μότο σας;

Κάθε εμπόδιο για καλό! Γραφικό αλλά διαχρονικό!

Τι θα συμβουλεύατε τους νέους της ηλικίας σας;

Να τολμήσουν!

Λίγα λόγια για τις δημιουργούς

Η Δανάη Γαβρίλη σπούδασε Product Design στον Akto (2004-2009) και συνέχισε το μεταπτυχιακό της στην Domus Academy του Μιλάνου (2011-2012) με υποτροφία. Η Αλκυόνη Ματσουρδέλη ξεκίνησε τις σπουδές στο τμήμα Αρχιτεκτονικής Εσωτερικών Χώρων του ΤΕΙ Αθήνα�� (2005- 2009) και συνέχισε και εκείνη στον Ακτο στο τμήμα Product Design (2007-2011)

Της Μαρίας Κυπραίου

602756_3914559994731_398079322_n.jpg