​Με… μαύρο δάκρυ θα κλάψουν οι οδηγοί, όταν κληθούν να πληρώσουν τα τέλη κυκλοφορίας! Το σκηνικό αλλάζει, σύμφωνα με την σχετική τροπολογία που κατατέθηκε στην Βουλή, και έτσι οι περισσότεροι οδηγοί θα δουν τα ειδοποιητήρια τους να έρχονται αυξημένα!

Όπως έχουμε μεταδώσει και παλιότερα στο star.gr, οι μόνοι που θα χαμογελάσουν, θα είναι οι ιδιοκτήτες παλιών οχημάτων, καθώς προβλέπονται μειώσεις γι' αυτά τα IX, ενώ για πρώτη φορά επιβάλλονται τέλη και στα υβριδικά αυτοκίνητα, αλλά και στις δίκυκλες και τρίκυκλες μοτοσικλέτες ιδιωτικής χρήσης άνω των 1.548 ε.εκ.

Αναλυτικότερα, οι αλλαγές που επέρχονται:

1)Για την επιβολ�� ετήσιων τελών κυκλοφορίας στα επιβατικά αυτοκίνητα, σε δίκυκλες και τρίκυκλες μοτοσικλέτες που έχουν ταξινομηθεί για πρώτη φορά στην Ελλάδα έως την 31-10-2010, θεσπίζονται τρεις κατηγορίες για τις αντίστοιχες χρονικές περιόδους πρώτης ταξινόμησης τους στην Ελλάδα με βάση τον κυλινδρισμό του κινητήρα αυτών, ως εξής:
-έως το έτος 2000
-από το 2001 έως και το 2005
-από το 2006 και μετά

Συγκεκριμένα

α) μειώνονται για την πρώτη ταξινόμηση στην Ελλάδα έως το έτος 2000 ως εξής (Πίνακας πρώτος)

b)μειώνονται για την πρώτη ταξινόμηση στην Ελλάδα από το έτος 2001 έως το 2005 ως εξης (Πίνακας δεύτερος)

c)αυξάνονται για την πρώτη ταξινόμηση στην Ελλάδα από το έτος 2006 και μετά ως εξής (Πίνακας τρίτος)

Για τις κατηγορίες που δεν αναφέρονται, τα τέλη κυκλοφορίας παραμένουν στο ίδιο ύψος.

2)Για τα επιβατικά αυτοκίνητα ταξινομούμενα για πρώτη φορά στην Ελλάδα από 1.11.2010 και μετά, τα ετησίως επιβαλλόμενα τέλη κυκλοφορίας βάση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα (γραμμάρια CO2 ανά χιλιόμετρο) τροποποιούνται ως εξής (Πίνακας τέταρτος).

3)Mειώνονται σε έως 1549 (από έως 1929 που ισχύει σήμερα) τα κυβικά εκατοστά (κ.εκ) για την απαλλαγή από τα τέλη κυκλοφορίας των υβριδικών αυτοκινήτων οχημάτων και υβριδικών δίκυκλων και τρίκυκλ��ν μοτοσυκλετών που εκποιούνται από το Δημόσιο ή τον Οργανισμό Διαχείρισης Δημοσίου Υλικού ανεξαρτήτως της ημερομηνίας πρώτης ταξινόμησης τους στην Ελλάδα.
Για τα οχήματα της ανωτέρω κατηγορίας από 1549 κ.εκ και άνω (αντί για 1929 κ.εκ και άνω που ισχύει μέχρι σήμερα), τα επιβαλλόμενα τέλη κυκλοφορίας αναλογουν στο 60% (από 50% )που ισχύει σήμερα των τελών των αντίστοιχών συμβατικών οχημάτων .

4) Μειώνονται σε έως 1549 (από 1929 που ισχύει σήμερα)τα κυβικά εκατοστά κυλινδρισμού κινητήρα για την απαλλαγή από τα τέλη κυκλοφορίας των I)υβριδικών αυτοκινητων που έχουν ταξινομηθεί στην Ελλάδα για πρώτη φορά έως την 31.10. 2010 και ιι)των υβριδικών δικύκλων και τρίκυκλων μοτοσικλετών ιδιωτικής χρήσης ανεξαρτήτως της ημερομηνίας πρώτης ταξινόμησης τους στην Ελλάδα.

Για τα υβριδικά επιβατικά αυτοκίνητα ιδιωτικής χρήσης που έχουν ταξινομηθεί στην Ελλάδα για πρώτη φορά έως την 31.10. 2010 και για τις υβριδικές δίκυκλες και τρίκυκλες μοτοσυκλέτες ιδιωτικής χρήσης ανεξαρτήτως ημερομηνίας πρώτης ταξινόμησης τους στην Ελλάδα κυλινδρισμού κινητήρα από 1549 κ εκ και άνω (από 1929 και άνω που ισχύει σήμερα), τα επιβαλλόμενα τέλη κυκλοφορίας αναλογούν στο 60% (από 50% που ισχύει σήμερα ) των τελών των αντίστοιχων συμβατικών αυτοκινήτων

5)Ορίζεται ότι οι υπό ψήφιση διατάξεις ισχόυν για τα τέλη κυκλοφορίας έτους 2016 και επόμενων καθώς και η έναρξη ισχύς τους .

Β. Από τις προτεινόμ��νες διατάξεις αναμένεται να επέλθει αύξηση του κρατικού προϋπολογισμού κατά 13 εκατ. ευρώ περίπου ετησίως.

Αλεξιάδης: Όπου υπάρχουν αυξήσεις είναι πολύ μικρές

Ωστόσο, καταθέτοντας τη διάταξη ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομ��κών Τρύφων Αλεξιάδης είπε, ότι όπου υπάρχουν αυξήσεις είναι πολύ μικρές και διαψεύδονται όσοι καταστροφολογούσαν.

Πιο συγκεκριμένα, ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών είπε, ότι υπάρχει ελάφρυνση κατά 5% έως 7% στα τέλη κυκλοφορίας των αυτοκινήτων παλαιάς κυκλοφορίας και μικρή επιβάρυνση σε αυτοκίνητα από το 2006 και μετά, καθώς και σε αυτοκίνητα που εκπέμπουν περισσότερους ρύπους.

Δείτε όλες τις αλλαγές στην τροπολογία που παραθέτουμε στο Pdf που ακολουθεί:

NEA-TELH (1).pdfNEA-TELH (1).pdf

Δείτε παραδείγματα στο ΒΙΝΤΕΟ του STAR