​Το άκρον άωτον του παραλογισμού επικρατεί στα νέα τέλη κυκλοφορίας που θα ισχύσουν από φέτος, με το υπουργείο Οικονομικών να εξαπολύει σφοδρή επίθεση στα πορτοφόλια των κατόχων αυτοκινήτων.

Έτσι, μπορεί να… χρύσωσε το χάπι στους κατόχους παλιών και ρυπογόνων αυτοκινήτων, μειώνοντας τα τέλη έως και 60 ευρώ, αλλά τελικά αυτά που θα ισχύσουν είναι το λιγότερο τραγελαφικά.

Για παράδειγμα:

• Ο ιδιοκτήτης ΙΧ 1.200 κ.ε που πήρε πινακίδες το 2008 θα πρέπει να πληρώσει 135 ευρώ σε τέλη κυκλοφορίας. Για το ίδιο όμως αυτοκίνητο, αν κάποιος το αγόρασε από 1/11/2010 και μετά ως μη ρυπογόνο, θα πρέπει να βάλει ακόμα πιο βαθιά το χέρι στην τσέπη και να πληρώσει 175,5 ευρώ.
• Επίσης, ο ιδιοκτήτης αυτοκινήτου 1.600 κ.ε που κυκλοφόρησε πρώτη φορά το 2006 φέτος θα έχει τέλη 208 ευρώ, ενώ το ίδιο αυτοκίνητο, αν κυκλοφόρησε πρώτη φορά από 1/11/2010 και μετά θα έχει τέλη κυκλοφορίας με βάση της εκπομπή ρύπων 415,65 ευρώ!
• Τέλος αυτοκίνητο 2.000 κ.ε του 2006 θα έχει τέλη 690 ευρώ, ενώ το ίδιο αυτοκίνητο του 2011, 506,8 ευρώ.

Αναλυτικά οι αλλαγές που έρχονται στα τέλη κυκλοφορίας είναι οι εξής:

- για τα οχήματα που έχουν πρωτοκυκλοφορήσει από το 2006 έως και τις 31 Οκτωβρίου του 2010 και είναι άνω των 1.358 κυβικών προβλέπεται αύξηση των τελών κυκλοφορίας από 15 έως και 60 ευρώ.
- για τα οχήματα που πρωτοκυκλοφορήσαν από την 1η Νοεμβρίου 2010 και μετά προβλέπεται η αύξηση των τελών από 0,10 έως 0,30 λεπτά του ευρώ ανά γραμμάριο διοξειδίου του άνθρακα που εκπέμπουν καθώς και η μείωση του ορίου απαλλαγής από τα τέλη κυκλοφορίας κάτω από τα 90 αντί για τα 100 γραμμάρια που ισχύει σήμερα.

Αυτοί δηλαδή που θα πληγούν ιδιαίτερα από τις αυξήσεις στα τέλη κυκλοφορίας είναι όσοι αγόρασαν αυτοκίνητο - ανεξαρτήτως κυβισμού - που έχει ταξινομηθεί τα τελευταία πέντε χρόνια.

Όσοι ανήκουν στην κατηγορία αυτή –πλην ελαχίστων εξαιρέσεων-χάνουν το πλεονέκτημα απαλλαγής από τα τέλη κυκλοφορίας, καθώς στην συντριπτική τους πλειονότητα όσα οχήματα απαλλάσσονταν εξέπεμπαν μεταξύ 90 και 99 γραμμαρίων.

Στο σχέδιο του υπουργείου Οικονομικών ωστόσο, υπάρχουν και κάποιοι κερδισμένοι. Ποιοι είναι αυτοί;

Είναι όσοι έχουν αυτοκίνητα κάποιας ηλικίας, δηλαδή άνω των 10 ετών πάνω από ένα όριο κυβισμού.

Για παράδειγμα, ένα όχημα 1.600 κυβικών που πρωτοκυκλοφόρησε το 1999 επιβαρύνεται σήμερα με 240 ευρώ και τα τέλη του θα μειωθούν στα 225 ευρώ, δηλαδή 15 ευρώ λιγότερα.

Αναλυτικότερα:

- για τα οχήματα που έχουν πρωτοκυκλοφορήσει έως το τέλος του 2000 και είναι άνω των 1.358 ευρώ προβλέπεται μείωση των τελών κυκλοφορίας από 15 και 90 ευρώ ανάλογα με τον κυβισμό.

- για τα οχήματα που έχουν πρωτοκυκλοφορήσει από το 2001 έως και το 2005 και είναι άνω των 1.928 κυβικών προβλέπεται μείωση των τελών από 30 έως 60 ευρώ.