​Να αντικαταστήσει την παπαγαλία με την χαρά της γνώσης και της κατανόησης έχει θέσει ως στόχο ο Αριστείδης Μπαλτάς.

Ο Υπουργός Παιδείας αποκάλυψε σε συνέντευξη του πως σχεδιάζει να υιοθετήσει ένα νέο σύστημα, σύμφωνα με το οποίο θα υπάρχει ένα ενιαίο βιβλίο για κάθε βασικό μάθημα σε Γυμνάσιο και Λύκειο:

«Το βιβλίο θα καλύπτει τις βασικές έννοιες κάθε μαθήματος, μειώνοντας στο μέτρο του δυνατού την περίφημη διδακτέα ύλη και λαμβάνοντας υπόψη, ανάλογα με την ηλικία, τις προεκτάσεις και τις εφαρμογές στην καθημερινότητα. Μπορεί να ενσωματώνεται διαδικτυακό υλικό με τρόπο που να ανανεώνεται εύκολα» ανέφερε χαρακτηριστικά ο Αριστείδης Μπαλτάς, τονίζοντας πως σήμερα η ύλη παρουσιάζεται ξεκάρφωτα σε κάθε τάξη.

Και κατέληξε λέγοντας πως με το νέο σύστημα ο μαθητής θα μπορεί να ανατρέχει σε προηγούμενα κεφάλαια για να καλύπτει τα κενά του, θα μπορεί να αφομοιών��ι τις γνώσεις σε βάθος τριετίας και όχι όπως τώρα με απλή αποστήθιση της ύλης.

ΤΙ ΣΧΕΔΙΑΖΕΙ ΓΙΑ ΑΕΙ ΚΑΙ ΤΕΙ ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ:

Όσον αφορά τώρα τα ΑΕΙ και τα ΤΕΙ, ο Αριστείδης Μπαλτάς επισημαίνει πως «σε διάστημα λίγων μηνών αναμένεται να είναι έτοιμο ένα πρώτο σχέδιο για την τριτοβάθμια εκπαίδευση που θα τεθεί σε πλατιά και συστηματική διαβούλευση πριν λάβει την τελική του μορφή.Θέλουμε ένα νόμο που θα λαμβάνει σοβαρά υπόψη τις διεθνείς εμπειρίες από τα καλύτερα πανεπιστήμια του κόσμου, αλλά και τις δικές μας όχι ευκαταφρόνητες παραδόσεις. Θέλουμε ένα πανεπιστήμιο καινοτόμο, δημιουργικό, εξωστρεφές, ακαδημαϊκό και δημοκρατικό».

Μιλώντας για την αντίθεση του στην Διακήρυξη της Μπολώνια, εξήγησε πως:

«Οι Αρχές της έτειναν να αντικαταστήσουν το πτυχίο που εδράζεται σε μια Επιστήμη, με έναν προσωπικό φάκελο εν πολλοίς ετερόκλητων προσόντων.Ο λόγος; Ότι η πανεπιστημιακή εκπαίδευση είναι ακριβή και ότι η αγορά εργασίας χρειάζεται ευελιξία εις βάρος της εις βάθος γνώσης μιας Επιστήμης. Πρόκειται τελικά για τάση μετατροπής των πανεπιστημιακών σπουδών σε διαδικασία κατάρτισης. Γι αυτό και τα εμβληματικά ΑΕΙ άλλων μεγάλων ευρωπαϊκών χωρών δεν ακολούθησαν τις βασικές προδιαγραφές της Μπολόνια».

ΤΙ ΘΑ ΓΙΝΕΙ ΜΕ ΤΑ ΠΡΟΤΥΠΑ, ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ:

«Διακρίνουμε τα δυο, κρατάμε και τα δυο, θέλουμε να βελτιώσουμε τις παιδαγωγικές λειτουργίες και των δυο» τόνισε ο Υπουργός Παιδείας.

ΟΙ ΑΛΛΑΓΕΣ ΣΤΗΝ ΦΟΙΤΗΤΙΚΗ ΨΗΦΟ:

Αναφερόμενος στην φοιτητική ψήφο, σημειώνει πως «εισάγουμε την καθολική ψηφοφορία των φοιτητών και συναρτούμε τη βαρύτητα της φοιτητικής ψήφου με το ποσοστό συμμετοχής. Σημαντικό είναι ότι στην πρόσφατη σύνοδο των 47 Ευρωπαίων υπουργών Παιδείας στο Ερεβάν, η συναφής αρχή υιοθετήθηκε στην τελική απόφαση», ενώ για την κατάργηση της ηλεκτρονικής ψηφοφορίας στις εκλογικές διαδικασίες των ΑΕΙ, εξηγεί πως προχώρησε σε αυτήν, επειδή «παραμένουν θέματα ασφάλειας των ηλεκτρονικών υπολογιστών.Οι αρπαγές κάλπης, που η Ιστορία μας λέει ότι δεν περιορίζονται σε φοιτητές, είναι φαινόμενα που συνδέονται με μεγάλες εντάσεις. Δεν δικαιούμαστε να ��ομοθετούμε με βάση τέτοιες εξαιρέσεις».