​Με τους όρους και τους κανόνες του ελεύθερου εμπορίου γίνονται οι συναλλαγές ανάμεσα σε μετανάστες που θέλουν να περάσουν στην Ελλάδα και των διακινητών που διαθέτουν τα μέσα και τους τρόπους για να φτάσουν στην Ευρώπη. Οι δουλέμποροι δεν διστάζουν να δημοσιοποιούν τις παρεχόμενες υπηρεσίες και τον τιμοκατάλογο, κάτι που οι ελληνικές διωκτικές αρχές γνωρίζουν.

«Οι δουλέμποροι και διακινητές με την ανοχή του κράτους που τους ανέχεται και τους υποθάλπει, δηλαδή της Τουρκίας, χρησιμοποιούν πλέον απροκάλυπτα και διαφημίζουν τις υπηρεσίες τους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης Facebook και Twitter.» ανέφερε ο Δημήτρης Σαϊτάκης, πρόεδρος αξιωματικών λιμενικού.

ΜΗΝΥΜΑ FB: Έχουμε κανονίσει υπηρεσία μεταφοράς από Μποντρούμ προς Κω με τη μέγιστη φουσκωτή βάρκα χωρητικότητας 20 έως 25 άτομα, η τιμή είναι 1.300 ευρώ. Η διάρκεια του ταξιδιού είναι 30 λεπτά.

Υπάρχουν όμως και οι μετανάστες που διαθέτουν περισσότερα χρήματα για να διασχίσουν τον διάπλου Τουρκία-Ελλάδα. Οι διακινητές διαθέτουν και κότερα.

ΜΗΝΥΜΑ FB: Με γιοτ κατ 'ανώτατο όριο τα 10 άτομα, η τιμή είναι 2000 ευρώ, και η διάρκεια είναι 15 λεπτά.
-Τα παιδιά πληρώνουν το ½ της τιμής. Για πληροφορίες παρακαλούμε επικοινωνήστε.

Τις περισσότερες φορές όμως τους στιβάζουν σε βάρκες χωρίς να λογαριάζουν την ζωή τους. Και οι ίδιοι οι μετανάστες όμως, γνωρίζουν καλά ότι το πέρασμα στην Ευρώπη είναι δύσκολο και αδύνατο αν δεν διαθέτουν πολλά χρήματα από την ώρα που θα ξεκινήσουν, μέχρι να φτάσουν στην Ευρώπη.

ΜΗΝΥΜΑ FB: Στην Ελλάδα ακτοπλοϊκώς το ταξίδι κοστίζει 2.500 ευρώ
Για την Ιταλία το πλοίο από την Ελλάδα χρειάζεται 7.500 ευρώ το άτομο

Υπάρχουν βέβαια και μετανάστες που δεν έχουν όλα τα χρήματα που ζητούν οι διακινητές. Τότε βάζουν ως ενέχυρο ακόμη και τα ίδια τους τα παιδιά. «Συνήθως τα μετρητά αντικαθίστανται από τον λόγο τιμής του καλού και ενάρετου μουσουλμάνου, του λεγόμενου χαβάλα. Δηλαδή υπόσχονται στους μεταφορείς ότι η πληρωμή τους θα γίνει με την παραχώρηση γης ή μελλοντικής παροχής εργασίας.» σημείωσε ο Δημήτρης Σαϊτάκης.

Αφήνουν δηλαδή μέλη των οικογενειών τους να εργάζονται για τους δουλεμπόρους προκειμένου να εξοφλήσουν το χρέος τους. «Για να εξασφαλιστεί η επιτυχία της πληρωμής τους οι δουλέμποροι χρησιμοποιούν ομοεθνείς τους ως ανταποκριτές στις πατρίδες των μεταναστών.» εξηγεί ο κύριος Σαϊτάκης.

Όμως το δουλεμπόριο δεν τελειώνει εδώ. Οι περισσότεροι μετανάστες επιθυμούν μέσω της Ελλάδας να κινηθούν στην Ευρώπη. Σύμφωνα με την αραβόφωνη ιστοσελίδα shaamtimes και στην χώρα μας υπάρχουν διακινητές. Οι μετανάστες που δεν πάρουν χαρτιά δια της νόμιμου οδού, έχουν τρεις επιλογές για να ταξιδέψουν στην Δύση.

Η πρώτη είναι η μέθοδος του πειραματισμού. Ο μετανάστης βγάζει πλαστό διαβατήριο με κόστος 3.000 ευρώ. Έχει ρίσκο καθώς ο έλεγχος, ειδικά στα αεροδρόμια, είναι αυστηρός και αποτυγχάνει. Η δεύτερη ονομάζεται «σύμβαση» και είναι εγγυημένη. Σε αυτή ο μετανάστης πληρώνει 5-6 χιλιάδες ευρώ. Οι διακινητές κάνουν deal, όπως αναφέρει η ιστοσελίδα, με την ασφάλεια κάποιου αεροδρομίου. Η τρίτη μέθοδος είναι και η πιο άγρια και δεν ενδείκνυται για οικογένειες και παιδιά. Οι μετανάστες οργώνουν την ηπειρωτική χώρα και φτάνουν στην Ευρώπη, αφού περάσουν στα Σκόπια, μετά από περπάτημα τουλάχιστον 150 ωρών. Έχει κόστος 3.000 ευρώ.