​Στη Γερμανία οι αεροπορικές εταιρείες συμφώνησαν σήμερα ότι στο εξής θα βρίσκονται δύο τουλάχιστον άτομα στο πιλοτήριο. Όμως οι εξελίξεις δείχνουν ότι είναι αρκετά πολύπλοκη διαδικασία η παρακολούθηση της ψυχολογικής κατάστασης των χειριστών.

Ο Τάσος Τέλλογλου είπε στο κεντρικό δελτίο ειδήσεων του STAR και την Μάρα Ζαχαρέα:

«Σήμερα το πρωί εμφανίσθηκε στα γερμανικά μέσα ενημέρωσης ο Καυ Κράτκυ υπεύθυνος των πτήσεων με επιβατικά αεροπλάνα της Λουφτχάνσα. Η μαρτυρία του έχει σημασία γιατί και ο ίδιος είναι πιλότος. Τι είπε ο κ Κράτκυ λοιπόν; Ότι η υπηρεσία πολιτικής αεροπορίας παρήγγειλε σήμερα από την Λουφτχάνσα τον φάκελο του Λούμπιτζ, του μοιραίου συγκυβερνήτη αλλά ότι ο ίδιος ο εργοδότης του, ο γερμανικός όμιλος Λουφτχάνσα –Germanwings δεν έχει τον φάκελο αλλά μόνο το αποτέλεσμα της ετήσιας εξέτασης του πιλότου. Αυτό επιβάλλει ο νόμος στη Γερμανία. Μία φορά το χρόνο ο πιλότος περνάει ιατρικές εξετάσεις, όπου όμως τα ψυχομετρικά τέστ παίζουν τον μικρότερο ρόλο, όπως συμβαίνει σε ολόκληρο τον κόσμο. Ο Κρατκυ πάντως δεν αρνήθηκε ότι ο φάκελος ενώ γράφει ότι ο Λούμπιτζ ήταν κατάλληλος για να πετάξει ένα αεροπλάνο με 150 επιβάτες είχε επάνω του την σήμανση SIC… που σημαίνει ότι πρέπει να περνάει συχνές ιατρικές επανεξετάσεις. Για ποιο λόγο το γνώριζε μόνο εκείνος και ο ιατρός του και όχι ο εργοδότης του; Ο μόνος τρόπος να διαπιστωθεί το πρόβλημά του ήταν κατά την ανά τρίμηνο εκπαίδευσή του στον προσομοιωτή πτήσεων να διακρίνει κάποιος πιο έμπειρος εκπαιδευτής ότι έχει κάποιο πρόβλημα στην συμπεριφορά του. Αλλά ακόμα και αν το διέκρινε θα ήταν δύσκολο να το αναφέρει σε μια διαδικασία που πιθανά θα στοίχιζε τη θέση εργασίας του πιλότου».