Τις τελευταίες στιγμές του πιλότου που φέρεται να έριξε στην πλαγιά το μοιραίο αεροσκάφος εξετάζουν οι ειδικοί με τη βοήθεια προσομοιωτή. Η εικόνα της πρόσκρουσης είναι συγκλονιστική!

Ο εκπαιδευτής πιλότων, κ. Κωνσταντίνος Σοφιανός, περιγράφει στο STAR, με τη βοήθεια προσομοιωτή, τα κρίσιμα λεπτά πριν το μοιραίο αεροσκάφος γίνει χίλια κομμάτια.

«Όπως βλέπουμε το αεροπλάνο πετάει στον αυτόματο πιλότο, δεν χρειάζεται να κρατάμε απολύτως τίποτα και αυτό που εικάζουμε ότι συνέβη στη συγκεκριμένη περίπτωση είναι ότι ο πιλότος πατώντας αυτό εδώ το κουμπί στην προκειμένη περίπτωση απομπλέκει τον αυτόματο πιλότο και πλέον έχει αυτός τον έλεγχο του αεροπλάνου» εξηγεί ο κ.Σοφιανός.

Ο πιλότος φέρεται να δίνει καθοδική πορεία στο αεροσκάφος. Όσο το αεροπλάνο χάνει ύψος και πλησιάζει το έδαφος, ο αυτόματος πιλότος παίρνει φωτιά στέλνοντας ηχητικά σήματα σαν και αυτά που ακούτε…

Ηχητικό: συναγερμός: « Too low terrain too low terrain» δηλαδή «πολύ κοντά στο έδαφος»

«Το συγκεκριμένο αεροπλάνο έχει αυτό που λέμε “down proximity warning system” οπότε κατεβαίνοντας το αεροπλάνο χαμηλά, θα είχε σίγουρα την ειδοποίηση ότι βρίσκεται πολύ χαμηλά και πρέπει να ανέβει» προσθέτει ο εκπαιδευτής πιλότων.
Ηχητικό : “Pull up pull up”- «Ανακτήστε ύψος ανακτήστε ύψος»
«Εδώ βλέπετε πλησιάζουμε το έδαφος και το αεροπλάνο πρόκειται να χτυπήσει στη βουνοπλαγιά» λέει ο κ.Σοφιανός.
Σύμφωνα με τους ειδικούς μια τέτοια καθοδική πορεία θα μπορούσε να έχει ακόμα πιο δραματική κατάληξη. Η μοιραία πτήση της Germanwings μπορούσε να έχει συγκρουστεί ακόμα και με άλλο αεροπλάνο.
«Τώρα με την πολύ υψηλή εναέρια κυκλοφορία που παρατηρείται στον ευρύτερο χώρο της Ευρώπης ένα δρομολόγιο ας πούμε από Αθήνα Λονδίνο, κατά τη διάρκεια της πτήσης θα περάσουν πάρα πολλά αεροπλάνα σε ελάχιστα χαμηλότερο ύψος».
Όλο το διάστημα της πτώσης ο ��ιλότος φέρεται πως διέκοψε την επικοινωνία με τον πύργο ελέγχου, ενδεικτικό της μακάβριας απόφασης που φαίνεται να είχε πάρει.