Ο Ντίνος Φραντζεσκάκης, Πρόεδρος του Συνδέσμου Αντιπροσώπων Αεροπορικών Εταιριών μιλώντας στο Κεντρικό δελτίο ειδήσεων του STAR και τη Μάρα Ζαχαρέα εξήγησε τους πιθανούς παράγοντες συντριβής ενός αεροσκάφους αλλά εκτίμησε και τα πιθανότερα σενάρια για την αεροπορική τραγωδία στις Γαλλικές Άλπεις.

«Τρεις παράγοντες επιδρούν για να γίνει ένα τέτοιο δυστύχημα. Είναι ο ανθρώπινος παράγων, είναι οι καιρικές συνθήκες και η αστοχία υλικού. Μην ξεχνάμε ότι το δυστύχημα της HELIOS ήταν από ανθρώπινο λάθος, επειδή στη συντήρηση εδάφους ξέχασαν ν’ ανεβάσουν έναν διακόπτη, έδωσε λάθος ένδειξη και οι πιλότοι μπερδεύτηκαν κι έπεσε η συμπίεση στο αεροπλάνο» είπε χαρακτηριστικά ο κ. Φραντζεσκάκης και πρόσθεσε:

«Υπάρχει ένα -ας το πούμε- ένα κενό αέρος, το οποίο είναι απρόβλεπτο, δεν φαίνεται στα ραντάρ και μπορεί να επηρεάσει σε συνδυασμό με συγκεκριμένες ενέργειες των πιλότων. Ο πιλότος ήταν πολύ έμπειρος όμως και το αεροπλάνο σχετικά γερασμένο. Οι συντηρήσεις που γίνονται στα αεροπλάνα είναι εξονυχιστικές, υπάρχουν αρχεία για κάθε αεροπλάνο και το αεροπλάνο παραμένει το πιο ασφαλές μέσο μεταφοράς, παρόλο το σοκ που προκαλεί ένα τέτοιο δυστύχημα».

Ο ίδιος εξηγεί: «Λέγεται ότι πάνω από μία 20ετία, τα αεροπλάνα αρχίζουν και γερνάνε πια […] Δεν νομίζω ότι πρέπει να αποκλειστεί κανένας παράγοντας… όλα τα ενδεχόμενα είναι ανοικτά. Τα αεροπλάνα αυτά πετούν ακόμη και με μία μηχανή, δεν δικαιολογείται πτώση από τη μία μηχανή άρα και η σιγή των πιλότων, αν δεν οφείλεται στην απώλεια συμπίεσης μέσα στην καμπίνα, τότε πρέπει να υπάρχει ανθρώπινη παρέμβαση».

Τέλος, ανέφερε: «Το μαύρο κουτί κάνουν αρκετές μέρες να το αποκωδικοποιήσουν αλλά πιστεύω θα υπάρχουν ευρήματα μέσα σε μία εβδομάδα».