​Σάλος έχει προκληθεί εδώ και λίγα 24ωρα με το γκράφιτι που υπάρχει στην όψη του ιστορικού κτιρίου του Πολυτεχνείου στην οδό Στουρνάρη!

gr.jpg
«Είναι έλλειμμα αγωγής και πολιτισμού, καθώς πρόκειται για ένα μνημείο», είπε σε τηλεφωνική συνομιλία ο πρύτανης του ΕΜΠ, Ιωάννης Γκόλιας, ο οποίος, όμως, αρνήθηκε να καταδικάσει τον βανδαλισμό του κτιρίου.

«Έχω πολλά να καταδικάσω και δεν θέλω να μπω σε αυτήν τη λογική. Δεν εκφράζω ούτε ευαρέσκεια, ούτε δυσαρέσκεια» είπε.

Ο πρύτανης απέδωσε αυτήν την «απόσταση» στις αντικειμενικές δυσχέρειες του ιδρύματος. «Δεν έχω φύλακες. Από τους 40 έχουν μείνει οι τρεις. Έχουμε πάρει ελάχιστους επιπλέον και τι δεν ακούσαμε γι’ αυτό. Όσους έχουμε, φυλάνε τον εσωτερικό χώρο. Δεν έχουν οπτική επαφή με το τι συμβαίνει εξωτερικά. Το είδα κι εγώ αυτό που συνέβη, αλλά τι θέλετε να κάνω; Να βάλουμε χρήματα και μετά να μην έχουμε να πληρώσουμε ούτε τη ΔΕΗ; Προσπαθώ να θέσω προτεραιότητες. Οπότε, θα μπορούσα να καταδικάσω αυτό που έγινε, αλλά υπό τις παρούσες συνθήκες δεν μπορώ να το κάνω» πρόσθεσε.

Το γκράφιτι διχάζει για το αν θεωρείται τέχνη ή βανδαλισμός.

«Στο πληγωμένο κτίριο του Πολυτεχνείου αυτό το γκράφιτι μοιάζει σαν ξεχειλωμένο πάπλωμα» λέει ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Μακεδονικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης Ντένης Ζαχαρόπουλος.

Όπως τονίζει η κοσμήτορας της Σχολής Αρχιτεκτόνων Μηχανικών, Ελένη Μαΐστρου, η ασπρόμαυρη τοιχογραφία πιθανότατα έγινε από κάποια ομάδα γκράφιτι που δραστηριοποιείται στην περιοχή.

«Συχνά φτιάχνουν γκράφιτι στους τοίχους του Πολυτεχνείου. Μπορεί να το θεωρούν τέχνη. Όμως εδώ έχουμε να κάνουμε με ένα μνημείο. Συνεπώς θα πρέπει να το αποκαταστήσουμε, να λάβουμε μέτρα για την αποτροπή παρόμοιων παρεμβάσεων» λέει σύμφωνα με Τα Νέα. Η κ. Μαΐστρου σημείωσε, επίσης, ότι υπάρχει μόνο ένας φύλακας που ελέγχει την είσοδο και δεν μπορεί να έχει οπτική επαφή με όλο το κτίριο.

Το θέμα του γκράφιτι έφτασε μέχρι και τη Βουλή, με ερώτηση του βουλευτή Επικρατείας της ΝΔ, Θεόδωρου Φορτσάκη, που επαναφέρει το ζήτημα της αποτελεσματικής φύλαξης των πανεπιστημιακών χώρων.

«Τρικυμία σε ένα φλιτζάνι τσάι», με αυτή τη φράση περιγράφει την κατάσταση η επιμελήτρια τέχνης Νάντια Αργυροπούλου.

«Για το Πολυτεχνείο μου κάνει εντύπωση η κλίμακα και τα πολλά κιλά μπογιάς ενός χαοτικού σχεδίου όπου μία ομοιόμορφη κίνηση με άσπρο μαύρο χρώμα ακολουθεί με κανονικότητα τον αρχιτεκτονικό κάνναβο των ψηλών παραθύρων του κτιρίου» λέει ο καθηγητής Αρχιτεκτονικής του ΕΜΠ Παναγιώτης Τουρνικιώτης.