​Το τελευταίο τρύπημα σήραγγας της Ολυμπίας Οδού έγινε σήμερα στις 11 το πρωί. Αφορά την σήραγγα της Παναγοπούλας η οποία είναι και η τελευταία. Το έργο μπήκε στην τελική ευθεία και σε ένα χρόνο αναμένεται να έχουν ολοκληρωθεί τα έργα στο τμήμα Κόρινθος - Πάτρα της Ολυμπίας Οδού.

Σήμερα έχει κατασκευαστεί το 60% του έργου από την Κόρινθο έως την Πάτρα. Με την ολοκλήρωση των εργασιών η διαδρομή από την Ελευσίνα έως την Πάτρα θα γίνεται σε δύο ώρες και 15 λεπτά.

Αυτό σημαίνει ότι οι οδηγοί θα κερδίζουν από 15 έως 20 λεπτά. Ωστόσο, σύμφωνα με εκτιμήσεις, οι οδηγοί θα κάνουν την απόσταση Κόρινθος - Πάτρα σε 50 λεπτά, με τρία διόδια, για τα οποία ακόμα δεν έχει καθοριστεί το ύψος του αντιτίμου.

CHK_3278.jpg
Στο τμήμα Κόρινθος - Πάτρα κατασκευάζονται σήμερα πάνω από 16 χιλιόμετρα σηράγγων. Η πρόοδος της κατασκευής των σηράγγων φθάνει το 83%.

Η μεγαλύτερη σήραγγα του αυτοκινητόδρομου είναι στην περιοχή της Παναγοπούλας στην Αχαΐα και έχει μήκος 4.033 μέτρα.

CHK_2701.jpg
Στην περιοχή υπάρχουν τέσσερις σήραγγες και σήμερα Τετάρτη έγινε η διάνοιξη της τελευταίας σήραγγας.

kgekaqqhhu54887546a86fc.jpg
Το συνολικό τμήμα του αυτοκινητόδρομου είναι 201,5 χιλιόμετρα. Σήμερα έχει κατασκευαστεί πλήρως το τμήμα Ελευσίνα - Κόρινθος.

Σύμφωνα με τα όσα έγιναν γνωστά την Τετάρτη από την κοινοπραξία που κατασκευάζει και διαχειρίζεται το έργο, «συγκρίνοντας τα στοιχεία ατυχημάτων του πρώτου έτους παραχώρησης το 2008 με το 2013, ο συνολικός αριθμός θανατηφόρων ατυχημάτων και των θυμάτων παρουσιάζει μείωση της τάξης του 80% στο σύνολο του άξονα Ελευσίνας - Κορίνθου- Πατρών».

ywjbthuhcv5488750aad639.jpg
Τον Αύγουστο του 2008 υπεγράφη η έναρξη της παραχώρησης. Στα τέλη του Νοεμβρίου οι δανειστές ανέστειλαν τη χρηματοδότηση του έργου. Στα μέσα του 2011 οι εργασίες σταμάτησαν εξαιτίας έλλειψης χρηματικών πόρων. Τον Δεκέμβριο του 2013 υπεγράφη η επανεκκίνηση του έργου.

Σημειώνεται ότι ο αρχικός σχεδιασμός προέβλεπε να έχουν ολοκληρωθεί έως το τέλος του 2014 όλα τα έργα στα τμήματα Ελευσίνα-Κόρινθος-Πάτρα-Πύργος-Τσακώνα σε έκταση 365,4 χιλιομέτρων.

Τώρα μένει εκτός από τη σύμβαση το τμήμα Πάτρα - Πύργος συνολικού μήκους 75 χιλιομέτρων το οποίο με υπουργική απόφαση τον Απρίλιο του 2014 θα κατασκευαστεί ως Δημόσιο έργο.