​Η Χριστίνα Τσάκα, είναι μαθήτρια της Β’ Λυκείου με πολλές ανησυχίες για το μέλλον της αλλά και όνειρα. Όντας αγανακτισμένη με όσα γίνονται στην Παιδεία, αποφάσισε να στείλει επιστολή στον υπουργό Υγείας Ανδρέα Λοβέρδο, αναφέροντας τους λόγους που οι μαθητές έχουν βγει στους δρόμους αλλά και αναζητώντας λύσεις στα προβλήματα που «μαστίζουν» τα Λύκεια της χώρας. Να σημειωθεί ότι το σχολείο της είναι το Γενικό Λύκειο Γαζίου Ηρακλείου Κρήτης

Σε αυτή μεταξύ άλλων κάνει παράκληση για μείωση της ύλης «η οποία είναι σχεδόν διπλάσια από τα προηγούμενα έτη», χαρακτηρίζει ως «μη ακριβοδίκαιη» την Τράπεζα Θεμάτων στις προαγωγικές εξετάσεις της Α’ και Β’ Λυκείου και θεωρεί «άδικο τον τρόπο που προσαρμόζονται οι τελικοί βαθμοί των τριών τάξεων με βάση τα γραπτά των πανελλαδικών». Επιπλέον, επισημαίνει το γεγονός του περιορισμού επιλογής σχολών στο μηχανογραφικό στην Γ’ Λυκείου αλλά και της έλλειψης καθηγητών στα σχολεία.

10859838_693308617450774_168711137_n.jpg
10836214_693308644117438_1926715788_n.jpg

10836509_693308654117437_2032990290_n.jpg


10846601_693308674117435_517439644_n.jpg

«Όπως αναφέρω και στην επιστολή, αυτό που με παρακίνησε να γράψω την επιστολή, ήταν οι διαμαρτυρίες που έλαβαν χώρα το τελευταίο διάστημα στη χώρα μας και σκοπός μου ήταν η διευθέτηση των θεμάτων μαθητών και καθηγητών σχετικά με το νέο εκπαιδευτικό σύστημα! Η διευθύντρια του σχολείου μας καθώς και όλος ο σύλλογος καθηγητών μας, ήταν τα άτομα που μας ενθάρρυναν ώστε να χρησιμοποιήσουμε εναλλακτ��κούς τρόπους διαμαρτυρίας. Πέρα δηλαδή από την κατάληψη και την πορεία!» σημειώνει στο star.gr η Χριστίνα Τσάκα.

Η Χριστίνα θεωρεί πως «το σημαντικότερο πρόβλημα που υπάρχει στο Λύκειο, είναι το άγχος που προκαλείται λόγω του νέου συστήματος! Τα παιδιά δεν έχουν ελεύθερο χρόνο για τον εαυτό τους χάνοντας έτσι οποιαδήποτε άλλη μορφή σχέσης της ζωής τους.»

Μάλιστα στην επιστολή της, απάντησε ο κύριος Λοβέρδος. Συγκεκριμένα της έγραψε: «Καλησπέρα αγαπητή Χριστίνα, έχουμε πει πως καμία άλλη αλλαγή δεν θα γίνει εκτός από την εισαγωγή του μαθήματος της Πληροφορικής ως Πανελλαδικώς εξεταζόμενο μάθημα. Για τα υπόλοιπα δεν μπορούμε να κάνουμε αλλαγές ώστε να αλλάζει συνεχώς το σύστημα χωρίς καν κάπο��α από όσα έχουν αποφασιστεί από προηγούμενες ηγεσίες να δοκιμαστούν στο χρόνο. Προσπαθούμε και αγωνιζόμαστε καθημερινά για το καλύτερο.»

10836484_693308694117433_1490057413_n.jpg

«Η αλήθεια είναι πως ήλπιζα σε μια απάντηση αλλά χωρίς αυτό να σημαίνει πως την περίμενα κιόλας! Είναι γνωστό πως οι πολιτικοί τις περισσότερες φορές αδιαφορούν για τέτοιες καταστάσεις. Άλλωστε η απάντηση του δεν θεωρώ πως ήταν ικανοποιητική! Θα την χαρακτήριζα λακωνική χωρίς συγκεκριμένες απαντήσεις, κάτι που με δυσαρέστησε!» σχολιάζει η Χριστίνα η οποία σε νέα της επιστολή προς τον υπουργό Παιδείας υπογραμμίζει μεταξύ άλλων «Επιζητούμε την βελτίωση του θεσμού της τράπεζας θεμάτων, δηλαδή, την καθιέρωση του θεσμού των πανελληνίων έτσι ώστε όλα τα σχολεία να εξετάζονται στα ίδια θέματα την ίδια μέρα. Απαραίτητο ακόμα θεωρούμε την ανακοίνωση του διαχωρισμού των σχολών σε κάθε πεδίο, αποφεύγοντας, έτσι, τις εσφαλμένες επιλογές μας όσον αφορά την ένταξή μας στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Παράκληση μας είναι να δοθεί μεγαλύτερη σημασία στο εκπαιδευτικό σύστημα προκειμένου να μην οδηγούμαστε όλο ένα και περισσότερο στην παραπαιδεία. Σχετικά με το σημείο που αναφέρεστε στο γεγονός ότι δεν έχει δοκιμαστεί ο θεσμός, θα ήθελα να σας επισημάνω πως πέρυσι εφαρμόστηκε και όπως είναι γνωστό δεν είχε τα καλύτερα δυνατά αποτελέσματα. Τέλος, αξιοσημείωτο είναι ότι εμείς δεν προσπαθούμε για την αλλαγή ή κατ��ργηση του συστήματος αλλά για την βελτίωσή του.»

Τέλος η μαθήτρια της Β Λυκείου τονίζει «ούτε οι μαθητές ούτε οι καθηγητές πιστεύουν ότι τα κλειστά σχολεία είναι αποτελεσματική λύση! Η παιδεία είναι σπουδαίο αγαθό και είναι κρίμα αφού ακόμα μας παρέχεται να μην το εκμεταλλευόμαστε πάντα με τη θετική σημασία της λέξης!»

Συνέντευξη στη Μαρία Κυπραίου

602756_3914559994731_398079322_n.jpg