​"Δε λειτούργησαν τα φρένα" φέρεται να είπε ο 39χρονος οδηγός της νταλίκας που παρέσυρε και καταπλάκωσε 30 αυτοκίνητα χθες στην Εγνατία Οδό. Ειδικοί εξηγούν στο Star ότι κάτι τέτοιο είναι πολύ δύσκολο να συμβεί, καθώς όλα τα βαριά οχήματα έχουν αερόφρενα.

«Το φρένο δουλεύει με τον αέρα. Σε περίπτωση που έχουμε σπάσιμο των φρένων, θα φρενάρουν οι πίσω τροχοί ή οι διαγώνιοι. Ο όρος λοιπόν σε ένα φορτηγό, έσπασαν τα φρένα, δεν ισχύει.» σημειώνει ο ειδικός.

Ο εκπαιδευτής οδηγών μας είπε ότι το σύστημα των φρένων ουσιαστικά λειτουργεί ανάποδα αυτά από ενός συνηθισμένου αυτοκινήτου. Το δεύτερο είναι ότι υπάρχουν πολλά βοηθητικά συστήματα, τα οποία φρενάρουν την νταλίκα στην περίπτωση που όλα πάνε στραβά.

Σε κάθε περίπτωση, όπως μας εξηγεί, οι οδηγοί φορτηγών έχουν την εναλλακτική των βοηθητικών συστημάτων πέδησης, έτσι ώστε να μην υπερθερμαίνονται τα φρένα του οχήματος και να μην παίρνουν φωτιά οι πίσω τροχοί.

«Πρέπει να χρησιμοποιούσε συνέχεια το φρένο σε συνεχόμενη κατηφόρα, επειδή δε χρησιμοποιούσε τα βοηθητικά συστήματα, που είναι το κλαπέτο, το ριτάρτερ και το ηλεκτρόφρενο.» τονίζει ο ειδικός.

Τραγική σύμπτωση: Φονική καραμπόλα και πάλι στην Εγνατία οδό, πριν ενάμιση χρόνο

Τραγική σύμπτωση; Ενάμιση χρόνο πριν στην Εγνατία Οδό και πάλι στο νομό Ημαθίας, είχε σημειωθεί διπλή φονική καραμπόλα με 26 τραυματίες και μια νεκρή.