Oι εποχές έχουν αλλάξει… Τώρα τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης (LinkedIn, Facebook) είναι αυτά που βοηθούν κάποιον να αναζητήσει αλλά και να βρει δουλειά, όπως εξάλλου προκύπτει από έρευνα της εταιρείας ανθρώπινου δυναμικού Adecco που διεξήχθη σε συνεργασία με το Catholic University of Milan, της Ιταλίας.

Στην έρευνα, υπό τον τίτλο «Social Recruiting- Job Search, Digital Reputation and HR Practices in the Social Media Age» (Αναζήτηση Εργασίας, Ψηφιακή Εικόνα/φήμη και Πρακτικές HR στην εποχή των Social Media) συμμετείχαν περισσότεροι από 17.000 υποψήφιοι που αναζητούν εργασία και πάνω από 1.500 εργοδότες από 24 χώρες.

Σύμφωνα λοιπόν με τη μελέτη, το 2013, το 53% της διαδικασίας αναζήτησης και πρόσληψης εργαζομένων πραγματοποιήθηκε με τη χρήση μέσων κοινωνικής δικτύωσης. Μάλιστα το ποσοστό αυτό για το 2014 αναμένεται να είναι ακόμα πιο αυξημένο (61%).

Πιο συγκεκριμένα, επτά στους δέκα εργοδότες δηλώνουν ότι χρησιμοποιούν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για να επιλέξουν έναν υποψήφιο ενώ πέντε στους δέκα υποψηφίους χρησιμοποιούν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για να βρουν δουλειά.

Στην Ελλάδα το ποσοστό των υποψηφίων που αναζητούν εργασία μέσω των μέσων κοινωνικής δικτύωσης ανέρχεται στο 65%. Επιπλέον, 34% των υποψηφίων στην Ελλάδα δηλώνουν πως τουλάχιστον μια φορά κάποιος εργοδότης τους προσέγγισε μέσω ενός από τα κανάλια κοινωνικής δικτύωσης και το 6% αυτών έλαβε μάλιστα και προσφορά εργασίας.

Σύμφωνα με τη μελέτη επίσης οι εργοδότες αξιολογούν την φήμη που έχει ένας υποψήφιος στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης καθώς επίσης και το τι ανεβάζει σε αυτά.