Στον αέρα βρίσκεται το θέμα της μεταφοράς μαθητών σε απομακρυσμένα σχολεία, κυρίως των δήμων Θεσσαλονίκης, αλλά και της Ανατολικής Αττικής, δέκα μόλις μέρες πριν ανοίξουν τα σχολεία.

Οι σχετικοί διαγωνισμοί κηρύχθηκαν άγονοι και ο υπουργός Εσωτερικών Αργύρης Ντινόπουλος θα έχει την Τρίτη σύσκεψη με τους αρμόδιους δημάρχους, ώστε να βρεθεί γρήγορα λύση, για να μη μπει χειρόφρενο και πάλι στα μαθητικά δρομολόγια.

Στην υπόλοιπη χώρα το πρόβλημα αντιμετωπίζεται με πύκνωση δρομολογίων των ΚΤΕΛ και των οδικών συγκοινωνιών.

Περισσότεροι από 13.000 μαθητές όλων των τάξεων –περίπου 12.500 στο νομό Θεσσαλονίκης και 500 έως 1000 στην Ανατολική Αττική- που μεταφέρονται με λεωφορεία σε απομακρυσμένα σχολεία, κινδυνεύουν να μείνουν στο δρόμο, καθώς ο διαγωνισμός για τη μεταφορά των μαθητών στους περιαστικούς αυτούς δήμους κηρύχθηκε άγονος, επειδή οι λεωφορειούχοι αρνήθηκαν να πάρουν μέρος κι έτσι ουδείς ανάδοχος συμμετείχε.

Οι λεωφορειούχοι αρνήθηκαν να λάβουν μέρος στο σχετικό διαγωνισμό, θεωρώντας ευτελές το τίμημα που προέκυψε από ένα μαθηματικό τύπο. Από 120 ευρώ που ανερχόταν έως και τον Ιούνιο το μίσθωμα, τώρα πέφτει στα 25-45 ευρώ, κάτι που θεωρούν ασύμφορο.

Παράλληλα ζητούν να εξοφληθούν τα χρέη που τους οφείλει το ελληνικό Δημόσιο και έχουν φτάσει συνολικά, όπως υποστηρίζουν, τα 10 εκατομμύρια ευρώ.

Οι λεωφ��ρειούχοι ζητούν να ανανεωθούν οι περυσινές συμβάσεις. Κάτι όμως που αρνείται το υπουργείο Εσωτερικών, καθώς η Κομισιόν έχει ανάψει κόκκινο για απευθείας αναθέσεις, ζητώντας να γίνονται μόνο διαγωνισμοί.

Για να λυθεί ο γόρδιος δεσμός, οι εκπρόσωποι της Αυτοδιοίκησης, στη συνάντηση που θα έχουν με τον υπουργό Εσωτερικών, θα ζητήσουν να παραταθούν οι σημερινές συμβάσεις με τους λεωφορειούχους ως τις διακοπές του Δεκεμβρίου, και ταυτόχρονα να ξεκινήσουν γρήγορα οι διαδικασίες ενός διεθνούς διαγωνισμού, με βάση τον οποίο να γίνει η μεταφορά των μαθητών, μόλις ανοίξουν και πάλι τα σχολεία στις 7 Ιανουαρίου 2015.

Γιάννης Ευσταθίου