​Μία ακόμα επιβεβαίωση για την αιτία του θανάτου της 56χρονης τετραπληγικής, Ευτυχίας Ποποδάκης έρχεται αυτή τη φορά από τις ιστολογικές εξετάσεις.

Σύμφωνα με τα αποτελέσματά τους, ο θάνατος της άτυχης γυναίκας στα τέλη Ιουλίου στα Χανιά ήρθε μετά από τη διακοπή της ηλεκτροδότησης από τη ΔΕΗ εξαιτίας των ανεξόφλητων λογαριασμών.

Η 56χρονη Ευτυχία, έπασχε από διπλή καρδιολογική πάθηση κι εκτιμάται πως «οποιαδήποτε αιτία θα οδηγούσε σε μείωση της οξυγόνωσης της θα ήταν μοιραία για τη ζωή της».

«Από τη μεριά μου ολοκληρώθηκε η διαδικασία. Από την πρώτη εξέταση και τα ιστολογικά στοιχεία που ερεύνησα διαπίστωσα ότι η γυναίκα έπασχε από στεφανιαία νόσο (ισχαιμική καρδιοπάθεια) καθώς και μια πνευμονολογικής αιτίας καρδιοπάθεια. Επιβεβαιώθηκε δηλαδή η αρχική μακροσκοπική διάγνωση. Σε ό,τι αφορά τώρα τη διακοπή λειτουργίας των μηχανημάτων έχω να πως το εξής. Οι προϋπάρχουσες δύο καρδιοπάθειες που είχε η γυναίκα έκαναν την καρδιά στο σύνολό της να είναι ευάλωτη σε οποιαδήποτε κατάσταση που θα έχει ελλιπής οξυγόνωση. Δηλαδή αν για οποιαδήποτε αιτία ελάττωναν την παροχή οξυγόνου μέσω του αίματος στην καρδιά ήταν επόμενο ότι θα επιτείνει την ίδια υπάρχ��υσα σοβαρή πάθηση.
Οποιαδήποτε αιτιολογία ακόμα και η διακοπή των μηχανημάτων τεχνικής στήριξης της αναπνοής θα είχε ως αποτέλεσμα να επιβαρυνθεί αυτό που προϋπήρχε και να οδηγηθεί στον θάνατο. Αυτές οι δύο παθήσεις και ειδικά η πρώτη είχαν κάνει την καρδιά πολύ ευάλωτη ακόμα και στην απλή οξυγόνωση του αίματος και θα οδηγούσαν εύκολα στον θάνατο» είπε σε δηλώσεις του ο ιατροδικαστής, Αντώνης Παπαδομανωλάκης.

Σε ανακοίνωσή της η ΔΕΗ τότε είχε υποστηρίξει πως η γυναίκα δεν είχε δηλωθεί ως «ευάλωτος καταναλωτής» και ως εκ τούτου η επιχείρηση δεν γνώριζε ότι έχριζε μηχανικής υποστήριξης.

Ολόκληρη ανακοίνωση της επιχείρησης:

«Σχετικά με τις σημερινές αναφορές σε διαδικτυακές σελίδες για διακοπή ηλε��τροδότησης οικίας καταναλωτή στα Χανιά Κρήτης λόγω οφειλής, κατόπιν σχετικής εντολής της ΔΕΗ ΑΕ, οφείλουμε να ενημερώσουμε για τα κάτωθι:
Ύστερα από σχετικό έλεγχο των στοιχείων του καταναλωτή που είναι καταχωρημένα στο μηχανογραφικό μας σύστημα, διαπιστώθηκε ότι ουδέποτε δηλώθηκε και συνεπώς ουδέποτε υπήρξε ενταγμένος στο Μητρώο των Ευάλωτων Πελατών και ιδιαίτερα στην κατηγορία των ατόμων που χρήζουν μηχανικής υποστήριξης, για τους οποίους η Επιχείρηση, δεν προβαίνει σε διακοπή ηλεκτροδότησης της οικίας τους λόγω οφειλής, καθ” όλη τη διάρκεια του χρόνου και όχι μόνον κατά τους μήνες που προστάζουν οι σχετικοί κώδικες της πολιτείας.
Ως εκ τούτου, η Επιχείρηση δεν ήταν και δεν θα μπορούσε να είναι σε θέση να γνωρίζει ότι ο συγκεκριμένος κα��αναλωτής ήταν μηχανικά υποστηριζόμενος, ώστε να λάβει τα απαραίτητα μέτρα.
Υπενθυμίζουμε ότι για την καλύτερη εξυπηρέτηση των ευπαθών καταναλωτών, για την ένταξη στο Μητρώο των Ευάλωτων Πελατών απαιτείται μια απλή αίτηση, η οποία μπορεί να υποβληθεί και τηλεφωνικά στη γραμμή εξυπηρέτησης πελατών της ΔΕΗ, 11770».