Η ΔΕΗ δεν ήταν σε θέση να γνωρίζει ότι η 56χρονη τετραπληγική από τα Χανιά, η οποία πέθανε μια ώρα έπειτα από τη διακοπή της ηλεκτροδότησης του σπιτιού της στα Χανιά, ήταν μηχανικά υποστηριζόμενη, τονίζει η επιχείρηση σε ανακοίνωσή της μετά τις καταγγελίες των συγγενών της άτυχης γυναίκας.

Υπενθυμίζεται ότι η γυναίκα έχασε τη ζωή της το μεσημέρι της Τετάρτης, όταν η ΔΕΔΔΗΕ έκοψε την παροχή ρεύματος στο σπίτι της, με συνέπεια να μη μπορεί να υποστηριχ��εί μηχανικά. Σύμφωνα με τους οικείους της, χρωστούσε περίπου 800 ευρώ μαζί με το «χαράτσι».

Σύμφωνα με πληροφορίες, για κακή της τύχη, το συνεργείο της ΔΕΔΔΗΕ πήγε στο σπίτι την ώρα που έλειπε από αυτό η γυναίκα που την πρόσεχε. Παρά το ότι το μηχάνημα ειδοποιεί με χαρακτηριστικό ήχο συναγερμού όταν κόβεται το ρεύμα, ουδείς τον άκουσε από το συνεργείο της επιχείρησης, με συνέπεια η γυναίκα να πεθάνει αβοήθητη.

Συγγενείς της 56χρονης βρέθηκαν στο Αστυνομικό Μέγαρο Χανίων προκειμένου να υποβάλλουν μήνυση κατά παντός υπευθύνου για το θάνατό της.

Σύμφωνα με το Έθνος, πριν από λίγους μήνες ο ΟΓΑ είχε κόψει τη σύνταξη της άτυχης γυναίκας με την αιτιολογία ότι δεν εμφανιζόταν να διαθέτει κατάστημα ανθοπωλείο, το οποίο όμως είχε κλείσει από το 1994! Η οικογένεια της Ευτυχίας Ποποδάκη είχε κάνει ένσταση στον ΟΓΑ. Η Ευτυχία Ποποδάκη υποστηριζόταν μηχανικά από τον Ιανουάριο του 2003, καθώς έπασχε από αμυοτροφική πλευρική σκλήρυνση.

Σε επιστολή της μέσω συστήματος με υπέρυθρες ακτίνες, τον Μάρτιο του 2014, αναφερόταν στη σοβαρή περιπέτεια υγείας της με αφορμή τη διακοπή της σύνταξής της από τον ΟΓΑ. Οι δύο γιοι της, άνθρωποι του μεροκάματου, δεν μπορούσαν να καλύψουν το κόστος των αναλώσιμων υλικών, περίπου 1.000 ευρώ, για την ιατροφαρμακευτική περίθαλψη της μητέρας τους. Εκαναν ένσταση με τη βοήθεια του Δικηγορικού Συλλόγου Χανίων.

Ολόκληρη η απάντηση της ΔΕΗ για το περιστατικό έχει ως εξής:

«Σχετικά με τις σημερινές αναφορές σε διαδικτυακές σελίδες για δ��ακοπή ηλεκτροδότησης οικίας καταναλωτή στα Χανιά Κρήτης λόγω οφειλής, κατόπιν σχετικής εντολής της ΔΕΗ ΑΕ, οφείλουμε να ενημερώσουμε για τα κάτωθι:

Ύστερα απο σχετικό έλεγχο των στοιχείων του καταναλωτή που ειναι καταχωρημένα στο μηχανογραφικό μας σύστημα, διαπιστώθηκε ότι ουδέποτε δηλώθηκε και συνεπώς ουδέποτε υπήρξε ενταγμένος στο Μητρώο των Ευάλωτων Πελατών και ιδιαίτερα στην κατηγορία των ατόμων που χρήζουν μηχανικής υποστήριξης, για τους οποίους η Επιχείρηση, δεν προβαίνει σε διακοπή ηλεκτροδότησης της οικίας τους λόγω οφειλής, καθόλη τη διάρκεια του χρόνου και όχι μόνον κατά τους μήνες που προστάζουν οι σχετικοί κώδικες της πολιτείας.

Ως εκ τούτου, η Επιχείρηση δεν ήταν και δεν θα μπορού��ε να είναι σε θέση να γνωρίζει ότι ο συγκεκριμένος καταναλώτης ήταν μηχανικά υποστηριζόμενος, ώστε να λάβει τα απαραίτητα μέτρα.

Υπενθυμίζουμε ότι για την καλύτερη εξυπηρέτηση των ευπαθών καταναλωτών, για την ένταξη στο Μητρώο των Ευάλωτων Πελατών απαιτείται μια απλή αίτηση, η οποία μπορεί να υποβληθεί και τηλεφωνικά στη γραμμή εξυπηρέτησης πελατών της ΔΕΗ, 11770».