​Ζήτημα σχετικά με την καταγωγή του Καραγκιόζη, εγείρει ο Τούρκος πρεσβευτής στην Αθήνα, με επιστολή του στο Πρώτο Θέμα που έχει δημοσιεύσει ρεπορτάζ για την έκθεση που διοργανώνεται στο Φλοίσβο, σχετικά με το θέατρο σκιών.

Είναι κτήμα της τουρκικής κουλτούρας, κάτι που πιστοποιείται από διεθνείς οργανισμούς όπως η UNESCO και το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο Ανθρωπίνων, ισχυρίζεται ούτε λίγο, ούτε πολύ, ο Τούρκος διπλωμάτης. Αντίθετη φυσικά είναι η άποψη των Ελλήνων καραγκιοζοπαικτών.

Στην επιστολή του ο Τούρκος πρεσβευτής αναφέρει:

«Ο Κaragko’z, όπως πολλές άλλες τουρκικές παραδόσεις, υπήρξε επίσης δημοφιλής στην Ελλάδα και το ότι θεωρείται ένας ήρωας της λαϊκής παράδοσης θα πρέπει να συνιστά πηγή ικανοποίησης για όλους μας. Το γεγονός αυτό αποτελεί μάρτυρα των πολιτισμικών συγγενειών ανάμεσα στους λαούς της Τουρκίας και της Ελλάδας».

Απάντηση στους τουρκικούς ισχυρισμούς για την καταγωγή του καραγκιόζη, δίνει ο υπουργός πολιτισμού Κώστας Τασούλας, με δική του επιστολή στην εφημερίδα.

«Εάν κρίνω από το πόση χαρά, διασκέδαση και διδαχή έχει δώσει -και δίνει- ο Καραγκιόζης στα ελληνόπουλα και πόσο απεικονίζει με το ιδιαίτερο χιούμορ του την ελληνική πραγματικότητα, αυτά και μόνο -εκτός απ' όλα τα άλλα- μου επιβάλλουν να τον θεωρήσω Έλληνα».

Η τουρκική πλευρά ισχυρίζεται ότι ο καραγκιόζης ήταν υπαρκτό πρόσωπο στην Προύσα και μάλιστα ότι εκεί υπάρχει και ο τάφος του. Ωστόσο αυτό αμφισβητείται και πολλοί πιστεύουν ότι στην τουρκική πόλη είναι θαμμένος ένας καραγκιοζοπαίκτης.

Διαφωνία υπάρχει και για την εμφάνιση του Καραγκιόζη, ως πρωταγωνιστή του θεάτρου σκιών. Οι Έλληνες καραγκιοζοπαίκτες αναφέρουν ότι η πρώτη παράσταση στον τόπο μας δόθηκε το 1830, ενώ στην Τουρκία έκανε την εμφάνισή του σχεδόν έναν αιώνα μετά, το 1923, με την ίδρυση του κεμαλικού κράτους.