Δεν φαίνεται να είναι και πολύ ευχάριστα τα μέχρι στιγμής στοιχεία από τις φετινές εξετάσεις στην Α' Λυκείου, όπου εφαρμόστηκε για πρώτη φορά ο θεσμός της Τράπεζας Θεμάτων με θέματα που επελέγησαν σε σύντομο χρονικό διάστημα και δέχτηκαν στη συνέχεια κριτική από εκπαιδευτικούς για τον βαθμό της δυσκολίας τους.

Σύμφωνα με πληροφορίες, τα πρώτα αποτελέσματα δείχνουν «βαθμολογική σφαγή» στα γραπτά των μαθητών.


Όπως αναφέρει δημοσίευμα του Βήματος ότι για πρώτη φορά εδώ και χρόνια πολλοί μαθητές μένουν μεταξεταστέοι σε σειρά μαθημάτων, γεγονός που θα αυξήσει κατακόρυφα εκείνους που θα κληθούν να δώσουν επαναληπτικές εξετάσεις τον Σεπτέμβριο για να περάσουν την τάξη το.

Τα τελευταία χρόνια δε, το φαινόμενο των μαθητών που «έμεναν» στην ίδια τάξη είχε περιοριστεί σε πολύ χαμηλά ποσοστά.

Στην Άλγεβρα μένει το 20%;

Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, ειδικά στο μάθημα της Άλγεβρας τα βαθμολογικά στοιχεία δείχνουν ότι ίσως και το 20% των μαθητών δεν έγραψαν καλά και κινδυνεύουν να μείνουν μετεξεταστέοι!

Το ποσοστό αυτό ποικίλλει από σχολείο σε σχολείο, καθώς υπάρχει σχολείο στην περιοχή του Περιστερίου όπου «κόπηκε» το 40% των μαθητών.

Οι ίδιες πληροφορίες αναφέρουν ότι αντίστοιχα βαθμολογητές σε λύκειο της Πετρούπολης μιλούν για ένα 30% των μαθητών που «κόπηκαν» στο ίδιο μάθημα, ενώ σε λύκειο των Αμπελόκηπων επίσης μεγάλος αριθμός παιδιών δεν περνούν στην επόμενη τάξη.

Βαθμολογητές σχολείων σημείωσαν ότι η Άλγεβρα ήταν ο μεγάλος «εχθρός», καθώς το 50%, όπως είναι γνωστό, επελέγη από την Τράπεζα Θεμάτων, όπου η συντριπτική πλειονότητα των ερωτημάτων ήταν εκτός σχολικής πραγματικότητας και δυσνόητα για τους μαθητές.

Επιπροσθέτως, λέγεται πως το ποσοστό των παιδιών που «κόπηκαν» φτάνει και το 30% σε αρκετές περιοχές, ενώ πολλά παιδιά θα δώσουν ξανά εξετάσεις τον Σεπτέμβριο και στη Γεωμετρία, στη Φυσική, στη Χημεία και στα Αρχαία.

Η επιστροφή της βάσης του 10

Από φέτος για να περάσουν οι μαθητές της Α' Λυκείου στην επόμενη τάξη, πρέπει να έχουν πιάσει το 10 σε όλα τα βασικά μαθήματα (Άλγεβρα, Γεωμετρία, Νεοελληνική γλώσσα, Λογοτεχνία, Αρχαία Ελληνικά).

Πάντως, εκπαιδευτικοί και βαθμολογητές ζητούν τώρα ειδική οδηγία από το υπουργείο Παιδείας για το θέμα. Όπως δήλωσαν, μια ευεργετική ρύθμιση θα ήταν ειδικά για φέτος και μόνο όπου εφαρμόστηκε για πρώτη φορά η Τράπεζα Θεμάτων να πέσει στο 8 αντί του 10 ο αριθμός που απαιτείται για να περάσει ένα παιδί από τα βασικά αυτά μαθήματα στην επόμενη τάξη.

Ο νέος υπουργός Παιδείας κ. Ανδρέας Λοβέρδος, που παρέλαβε τα δεδομένα αυτά από τον προκάτοχό του κ. Κωνσταντίνο Αρβανιτόπουλο, έχει δηλώσει ήδη ότι θα μελετήσει τα στοιχεία πανελλαδικά και αν χρειαστεί μια ειδική οδηγία φέτος για να μην αδικηθούν οι μαθητές της Α' Λυκείου και να μη θυσιαστούν στον βωμό πολιτικών σκοπιμοτήτων, θα το κάνει.

Ωστόσο, σε ερώτηση που έγινε στον υφυπουργό Παιδείας κύριο Δεμερντζόπουλο, απάντησε πως μέχρι στιγμής δεν έχουν τέτοια στοιχεία στο υπουργείο!