​Εντός του 2018, σχεδόν ταυτόχρονα με τη βασική γραμμή του έργου, εκτιμάται ότι θα έχει ολοκληρωθεί η επέκταση του μετρό Θεσσαλονίκης προς Καλαμαριά.

Σήμερα ξεκίνησαν οι εργασίες στη γραμμή στο σταθμό Νέας Κρήνης, στην περιοχή των οδών Βρυούλων, Κανάρη και Πόντου.

Οι εργασίες κατασκευής του σταθμού ξεκίνησαν τέσσερις μήνες νωρίτερα, σε σχέση με το προγραμματισμένο χρονοδιάγραμμα, καθώς τα πρώτα τρυπάνια επρόκειτο να λειτουργήσουν στις 23 Οκτωβρίου. Με την ευκαιρία της έναρξης της επέκτασης, η οποία έχει μήκος 4,8 χλμ και εξασφαλισμένη χρηματοδότηση, ο γενικός γραμματέας Δημοσίων Έργων, Στράτος Σιμόπουλος διαβεβαίωσε αναφερόμενος στο σύνολο του έργου ότι «μπορούμε να έχουμε Μετρό στο τέλος του 2017 με αρχές του 2018».

Βασικό πρόβλημα κατά τον ίδιο παραμένει η προσφυγή του δήμου Θεσσαλονίκης στο Συμβούλιο της Επικρατείας, σε σχέση με τις αρχαιότητες που βρέθηκαν στον σταθμό Βενιζέλου του μετρό.

Πέντε σταθμοί, δύο μετροπόντικες

Σήμερα γίνεται η μεταφορά των TBMs από την Ανάληψη προς τη Νέα Ελβετία, ενώ το φρέαρ εκκίνησής τους κατασκευάζεται στη Μίκρα, ανατολικό τερματικό σταθμό του μετρό (σ.σ. η επέκταση θα οδεύει προς τον σταθμό "Πατρίκιος", με τελευταία στάση την Νομαρχία, όπου θα συνδέεται με τη βασική γραμμή).

Μίκρα-κέντρο Θεσσαλονίκης σε 15 λεπτά για 65.000 επιβάτες

Το έργο της επέκτασης προβλέπει επίσης την κατασκευή των υποδομών για τη μελλοντική συνέχιση της γραμμής προς το αεροδρόμιο, καθώς και οργανωμένο χώρο μετεπιβίβασης από τις λεωφορειακές γραμμές στο σταθμό Μίκρα. Παράλληλα, στην ίδια θέση, προγραμματίζεται και η κατασκευή χώρου στάθμευσης ΙΧ οχημάτων.

Η απόσταση από το σταθμό της Μίκρας μέχρι το κέντρο της Θεσσαλονίκης θα καλύπτεται σε λιγότερα από 15 λεπτά. Με το έργο αυτό αναμένεται ότι θα εξυπηρετούνται περισσότεροι από 65.000 επιβάτες σε καθημερινή βάση.