​Προβλήματα φαίνεται πως υπάρχουν σύμφωνα πάντα με πληροφορίες στο νέο σύστημα του Νέου Λυκείου με την εφαρμογή της Τράπεζας Θεμάτων για πρώτη φορά στις προαγωγικές εξετάσεις των περίπου 88.000 μαθητών της Α'Λυκείου.

Σύμφωνα με πληροφορίες, καθηγητές σε σχολεία της Αττικής -λόγω των πολύ δύσκολων θεμάτων της Τράπεζας Θεμάτων- άφησαν τους μαθητές τους να αντιγράψουν για να μη βρεθούν σε μειονεκτική θέση έναντι των συνομηλίκων τους από άλλα σχολεία της χώρας στη μάχη για μία θέση στα ΑΕΙ.

Και αυτό διότι ο βαθμός της Α΄Λυκείου συνυπολογίζεται στα τελικά μόρια εισαγωγής στη Γ΄ Λυκείου. Την ίδια στιγμή, απεσύρθησαν από την Τράπεζα περί τα 20 θέματα της Άλγεβρας, 25 της Γεωμετρίας και άλλα 20 της Φυσικής εξαιτίας ασαφειών που είχαν ή λόγω του υψηλού βαθμού δυσκολίας τους.

Τεχνικά, πάντως, την Πέμπτη δεν κατεγράφησαν προβλήματα κατά την κλήρωση των θεμάτων.

Ειδικότερα, οι μαθητές της Α΄ Λυκείου ξεκίνησαν χθες τις προαγωγικές εξετάσεις με βάση το πρόγραμμα του σχολείου τους.

Πραγματοποιήθηκαν 1.942 εξετάσεις μαθημάτων (σε κάποια σχολεία εξετάστηκαν δύο μαθήματα μαζί). Δύο θέματα (2ο, 4ο) επελέγησαν κατά 50% με ηλεκτρονική κλήρωση από την Τράπεζα που οργανώνει το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής και τα άλλα δύο (1ο, 3ο) από τους διδάσκοντες καθηγητές.

Σύμφωνα με το υπουργείο Παιδείας, το ηλεκτρονικό σύστημα ανταποκρίθηκε ικανοποιητικά και η διαδικασία διεξήχθη χωρίς προβλήματα.

Ενδεικτικά, μόνο σε έξι λύκεια σε όλη τη χώρα έγινε δεύ��ερη κλήρωση επειδή από τα ίδια τα λύκεια έγινε λάθος στην καταχώριση στο Σύστημα Προγραμματισμού Εξετάσεων.

Τα προβλήματα που ανέκυψαν αφορούν τον διαφορετικό βαθμό δυσκολίας των θεμάτων που κληρώθηκαν από την Τράπεζα.

Ενδεικτικά, μαθητές από το 7ο Λύκειο Αθηνών στην οδό Σπύρου Μερκούρη δήλωσαν στην εφημερίδα «Καθημερινή» ότι «τα θέματα των Αρχαίων που κληρώθηκαν από την Τράπεζα Θεμάτων ήταν σχετικά δύσκολα όμως ευκολότερα από τα θέματα που επέλεξε ο καθηγητής».

Δεν υπήρξαν οι ίδιες αντιδράσεις σε ιδιωτικό σχολείο του Ψυχικού για τα θέματα που κληρώθηκαν επίσης στα Αρχαία. «Ήταν βατά» ανέφερε μαθήτρια.

Αντίθετα, πολύ δύσκολα κρίθηκαν από κάποιους τα θέματα σε Φυσική και Μαθηματικά. «Οι ασκήσει�� από την Τράπεζα ήταν πολύ απαιτητικές, και δεν είχαν σχέση με το πνεύμα του σχολικού βιβλίου. Θα πρέπει να επαναπροσδιοριστεί ο τρόπος διδασκαλίας» ανέφερε μαθηματικός σε Λύκειο της Αττικής.