​Αντί να αξιολογούν, αξιολογούνται 50 κορυφαία πανεπιστημιακά ιδρύματα της χώρας μας από ομάδα ξένων επιστημόνων.

Στην έκθεση παρουσιάζεται πως τα ελληνικά πανεπιστήμια παρέχουν υψηλού επιπέδου επιστημονική κατάρτιση αλλά ασφυκτιούν από το μεγάλο αριθμό σπουδαστών.

Σχεδόν το διπλάσιο χρόνο χρειάζονται οι φοιτητές για να τελειώσουν τις σπουδές τους στα περισσότερα πανεπιστήμια της χώρας σύμφωνα με την αξιολόγηση που έκαναν ξένοι επιστήμονες. Ωστόσο το επίπεδο των σπουδών κρίνεται πολύ υψηλό.

��Οι καθηγητές είναι εντάξει έχουν γνώσεις μας μεταδίδουν πολλά πράγματα οπότε είμαστε εντάξει με αυτό το θέμα» λέει ένας φοιτητής στην κάμερα του STAR.

Σε πανεπιστήμια όπως το Φυσικό Θεσσαλονίκης οι καταλήψεις και η αποχή από τις παραδόσεις σύμφωνα με την έκθεση δεν επέτρεψαν σε πολλούς φοιτητές να τελειώσουν στην ώρα τους τη σχολή.

Αντίθετα σε σχολές όπως το παιδαγωγικό Πατρών οι σπουδαστές τελειώνουν εγκαίρως, με καλό βαθμό αλλά βρίσκουν και δουλειά μετά την αποφοίτηση.

Ο Πρύτανης Πατρών κύριος Παναγιωτάκης δήλωσε: «Είναι ένα σχετικά νέο τμήμα, έχει εργαστηριακότητα, επειδή βρίσκανε δουλειά σε αυτό είχε υψηλή βάση εισαγωγής μπαίνανε φοιτητές με μεγάλη βαθμολογία, ο φοιτητής είχε πιο συγκεκριμένο στόχο για να τελειώσει».

Οι δυσανάλογα πολλοί φοιτητές ανά καθηγητή και οι ελλείψεις σε αμφιθέατρα και εργαστηριακούς χώρους είναι μερικά από τα αρνητικά που επισημαίνει η έκθεση.

«Είμαι στο Πολυτεχνείο και νομίζω το μεγαλύτερο πρόβλημα είναι οι καθηγητές γιατί είμαστε πάρα πολλά παιδιά, πάνω από 100 και είναι μόνο ένας και μας κάνει μάθημα Το πρόσφατο αρνητικό είναι ότι δεν είχαμε καθαρίστριες και μέσα ήταν χάλια.» λέει μια φοιτήτρια.

Στον αντίποδα βρίσκονται οι καλά ενημερωμένες πανεπιστημιακές βιβλιοθήκες και η μεγάλη συμμετοχή των φοιτητών στο πρόγραμμα erasmus!