​Εικοσιτέσσερις ώρες έμειναν μέχρι να τελειώσουν οι μπαταρίες του μαύρου κουτιού του μοιραίου Boieng 777 των μαλαισιανών αερογραμμών που χάθηκε στις 8 Μαρτίου με 239 επιβαίνοντες και όλος ο πλανήτης περιμένει μια απάντηση!

Από το πρωί της Κυριακής 12 αεροπλάνα και 13 πλοία άρχισαν να «χτενίζουν» ξανά τον Ινδικό Ωκεανό με την ελπίδα πως θα εντοπίσουν το σημείο στο οποίο συνετρίβη το εξαφανισμένο Boeing της Malaysia Airlines.

boeing-elikoptero-ereunon-prosgeionetai-sto-katastroma-ploiou-tou-australianou-nautikou.jpg
Η συχνότητα του σήματος ήταν 37,5 χιλιόκυκλοι το δευτερόλεπτο, ταυτόσημη με εκείνην που αναμεταδίδουν οι καταγραφείς της πτήσης. Ωστόσο θα πρέπει τώρα να προσδιοριστεί αν το σήμα συνδέεται με το εξαφανισμένο Boeing 777.

Ο Άνγκους Χιούστον, επικεφαλής της αυστραλιανής υπηρεσίας η οποία συντονίζει την έρευνα για τον εντοπισμό της πτήσης MH370, δήλωσε στη διάρκεια συνέντευξης Τύπου από το Περθ ότι τα δύο ακουστικά σήματα που εντόπισε το πλοίο Xaixun 01 είναι ένα καλό στοιχείο, όμως δεν είναι βέβαιο ότι προέρχονται από το αεροσκάφος που αγνοείται.

«Τα μέσα της Πολεμικής Αεροπορίας της Αυστραλίας θα ασχοληθούν με την επιβεβαίωση των ακουστικών σημάτων στην περιοχή όπου το κινεζικό πλοίο τα εντόπισε», δήλωσε ο κ. Χιούστουν.

Δύο πολεμικά πλοία της Αυστραλίας και της Μεγάλης Βρετανίας, εξοπλισμένα με συσκευές ανίχνευσης μαύρων κουτιών, θα κατευθυνθούν προς την περιοχή, πρόσθεσε ο ίδιος.

Το πρακτορείο Νέα Κίνα μετέδωσε επιπλέον ότι κινεζικό πολεμικό αεροσκάφος εντόπισε έναν αριθμό αντικειμένων να επιπλέουν στην περιοχή όπου διεξάγονται οι έρευνες.

«Τα χαρακτηριστικά που ανέφερε το κινεζικό πλοίο ταιριάζουν με το μαύρο κουτί του αεροπλάνου», σημείωσε ο Χιούστον.

Ο κ. Χιούστον σημείωσε εξάλλου ότι αν και οι έρευνες δεν έχουν σταματήσει σε όλη την περιοχή του Ινδικού Ωκεανού που έχει οριστεί, το νότιο τμήμα αυτής είναι πλέον η μεγαλύτερη προτεραιότητα για τις χώρες που παίρνουν μέρος στην αναζήτηση, μετά τη νέα ανάλυση των διαθέσιμων δορυφορικών στοιχείων.

Νωρίτερα ο Αυστραλός πρωθυπουργός Τόνι Άμποτ είχε επισημάνει ότι τα συνεργεία αναζήτησης «ελπίζουν αλλά σε καμία περίπτωση δεν είναι βέβαια» ότι τα ακουστικά σήματα που εντοπίστηκαν προέρχονται από το αγνοούμενο Boeing.

«Πρόκειται για την πιο δύσκολη αναζήτηση στην ανθρώπινη ιστορία. Αναζητούμε ένα αεροπλάνο το οποίο βρίσκεται στον βυθό ενός πολύ βαθιού ωκεανού και η περιοχή αναζήτησης είναι πολύ, πολύ ευρεία», δήλωσε ο κ. Άμποτ στους δημοσιογράφους από το Τόκιο, όπου πραγματοποιεί επίσκεψη.

Τέλος, ο επικεφαλής της έρευνας παραδέχθηκε πως πλέον φτάνουν στα όρια του διαθέσιμου χρόνου για τον εντοπισμό του μαύρου κουτιού. Η μπαταρία του για την εκπομπή σήματος κρατά για 30 ημέρες, αν και ειδικοί αναφέρουν πως συχνά αυτή συνεχίζεται για περίπου 14 ημέρες ακόμη.