​Ξεκινά το έργο εγκατάστασης και λειτουργίας του ηλεκτρονικού εισιτηρίου στις αστικές συγκοινωνίας, και αναμένεται να παραδοθεί σταδιακά κατά την περίοδο 2014-2015.

Τι αλλάζει; Το χάρτινο εισιτήριο αποσύρεται και αντικαθίσταται με ηλεκτρονική κάρτα δύο τύπων: o πρώτος τύπος θα αντικαταστήσει τις κάρτες απεριορίστων διαδρομών και ο δεύτερος θα αποθηκεύει συγκεκριμένο αριθμό μετακινήσεων. Σε μετρό και προαστιακό, θα μπουν εξάλλου και πύλες εισόδου – εξόδου με μπάρες για να μπει…στοπ στη λαθρεπιβίβαση.

Το έργο με την ονομασία «Αυτόματο Σύστημα Συλλογής Κομίστρου», είναι ύψους περίπου 94 εκατ. ευρώ και θα πραγματοποιηθεί με τη μέθοδο της σύμπραξης Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ). Δεύτερος ανάδοχος ανακηρύχτηκε η κοινοπραξία ΜΕΤΚΑ -ΑΤΕΣΕ -Τhales και τρίτος η κοινοπραξία Intrasoft-Ιντρακόμ.

Στο πλαίσιο του έργου, ο ανάδοχος θα αναλάβει τη χρηματοδότηση (50% ιδιωτικά κεφάλαια, 50% πόροι ΕΣΠΑ), μελέτη, κατασκευή, συντήρηση και τεχνική διαχείριση του έργου για 12 έτη, ενώ θα αποπληρώνεται βάσει μηχανισμού πληρωμών κατά την περίοδο λειτουργίας του, ο οποίος αξιολογεί την ποιότητα των προσφερόμενων υπηρεσιών. Σύμφωνα με τη σχετική ανακοίνωση, το ελληνικό Δημόσιο δεν αγοράζει μια προμήθεια, αλλά μια υπηρεσία, ενώ στο τέλος της 12ετούς διάρκειας της σύμβασης το σύστημα θα μείνει στην κυριότητα του ΟΑΣΑ.
Σημαντικά τα οφέλη

Σύμφωνα με τον ΟΑΣΑ, τα οφέλη από την υλοποίηση του έργου προβλέπεται να είναι σημαντικά, τόσο για το επιβατικό κοινό όσο και για τον ίδιο τον ΟΑΣΑ: Οι επιβάτες θα ωφεληθούν με τις δικαιότερες χρεώσεις, ανάλογα με τις αποστάσεις που θα διανύουν, την εξασφάλισή τους σε περίπτωση απώλειας ή καταστροφής των καρτών, την ευκολία στην αγορά εισιτηρίων και στη φόρτιση καρτών σε πολλά σημεία πώλησης, καθώς και τη διαρκή βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών προς αυτούς. Τα πλεονεκτήματα του συστήματος για τον ΟΑΣΑ θα προκύψουν από το δραστικό περιορισμό της λαθρεπιβίβασης, καθώς θα τοποθετηθούν μπάρες στο μετρό.

Επίσης, οφέλη θα προκύψουν από τον καλύτερο σχεδιασμό του μεταφορικού έργου, το βελτιωμένο έλεγχο των χρηματοοικονομικών του μεγεθών, τον σχεδιασμό και την υλοποίηση ευέλικτων και ελκυστικών τιμολογιακών πολιτικών, καθώς και την ορθολογικότερη κατανομή των εσόδων μεταξύ των εμπλεκομένων φορέων, ανάλογα με το μεταφορικό έργο που έχουν προσφέρει.