Τη δική του εκδοχή για το χαμένο Boeing έδωσε ο Πρόεδρος του Συλλόγου Μηχανικών Αεροσκαφών, κ. Κλεάνθης Τρατράς, καλεσμένος στο κεντρικό δελτίο του Star με τη Μάρα Ζαχαρέα.

Σχετικά με την τελευταία εξέλιξη, ότι δηλαδή, από την στιγμή που το αεροσκάφος έδωσε το τελευταίο του στίγμα συνέχισε να πετά για τέσσερις ώρες, ο κ. Τρατράς είπε: «Το μόνο σίγουρο είναι ότι έχουμε να κάνουμε με μια τραγωδία. Εκείνο που δεν ξέρουμε είναι τα πραγματικά στοιχεία τα οποία έχει η εταιρεία που εκμεταλλευόταν το συγκεκριμένο αεροσκάφος».

Και πρόσθεσε: «Το «Ίκαρος» είναι ένα νέο σύστημα που μεταδίδει σε πραγματικό χρόνο όλες τις παραμέτρους του αεροπλάνου αλλά και των κινητήρων. Η υπεύθυνη εταιρεία για τη συντήρηση των κινητήρων, η Rolls-Royce ανέφερε πως το αεροπλάνο συνέχιζε να πετά για τέσσερις ώρες μετά το τελευταίο στίγμα. Αυτό σημαίνει πως οι κινητήρες λειτουργούσαν ώστε να μπ��ρεί να το δει. Σε αντίστοιχη περίπτωση η Air France την τρίτη κιόλας ημέρα έδωσε τα απαιτούμενα στοιχεία. Έτσι λοιπόν, όταν μετά από δυόμιση χρόνια βρέθηκε το μαύρο κουτί, τα στοιχεία ταυτίστηκαν και διαπιστώσαμε πως υπήρχαν οι ίδιες παρατηρήσεις. Το ίδιο πρέπει να γίνει και τώρα».

Μεταξύ άλλων ο κ. Τράτρας είπε ότι πιστεύει ότι οι Μαλαισιανές Αερογραμμές μπορεί να έχουν στη διάθεσή τους στοιχεία τα οποία δεν τα έχουν δώσει.

«Αυτό το σύστημα ('Ικαρος) έχει τη δυνατότητα να δίνει όλες τις βλάβες που έχει το αεροπλάνο. Μάλιστα, κάποιες από αυτές οι υπεύθυνοι τις κρατούν κρυφές από τον πιλότο. Για παράδειγμα, αν κάθε μία ώρα ανεβαίνει η θερμοκρασία του ενός κινητήρα δεν είναι κάτι που θα βοηθήσει τον πιλότο, αντιθέτως θα του προσθέσει κι άλλη δουλειά. Αυτή όμως είναι μια πληροφορία για το τμήμα συντήρησης του αεροπλάνου και όταν εκείνο φτάσει στη βάση του θα πρέπει να γίνουν οι απαραίτητες ενέργειες».

Όσο για το σενάριο της αυτοκτονίας του πιλότου ανέφερε: «Στις αεροπορικές εταιρείες όλου του κόσμου, κάθε ένα ή δύο χρόνια οι πιλότοι περνάνε από μια νέα διαδικασία εκπαίδευσης κι εκεί οι υπεύθυνοι βρίσκουν τις νόρμες».

Στην υποθετική ερώτηση του Νίκου Χατζηνικολάου αν ο πιλότος έχει τον τρόπο να κάνει το μαύρο κουτί να… σιγήσει εκείνος απάντησε: «Ο πιλότος δεν έχει καμία τέτοια πρόσβαση όταν το αεροπλάνο βρίσκεται στον αέρα. Όταν προσγειωθεί ο μόνος που έχει πρόσβαση είναι ο ειδικός».

Τέλος, ο κ. Τράτρας είπε: «Όλες οι εταιρείες είναι υποχρεωμένες να «διατη��ούν» ισορροπημένες προσωπικότητες στο κομμάτι της συντήρησης αλλά και της εκμετάλλευσης».