Οι έρευνες για τον εντοπισμό του αεροσκάφους των Μαλαισιανών γραμμών συνεχίζονται αλλά το μυστήριο για την εξαφάνισή τους μεγαλώνει.

Το Star προσπαθώντας να δώσει απαντήσεις μπήκε στο Κέντρο Ελέγχου Εναέριας Κυκλοφορίας και κατέγραψε καρέ καρέ πότε και πώς, ένα αεροπλάνο μπορεί να εξαφανιστεί από τον εναέριο χώρο και από τα ραντάρ.

Ένα από τα ερωτήματα που προκύπτει είναι: «Πόσο εύκολο είναι να χαθεί ένα αεροσκάφος από τα ραντάρ ακόμα και αν ο πιλότος για κάποιο λόγο σταματήσει την επικοινωνία του με τον ελεγκτή εναέριας κυκλοφορίας και σε ελάχιστο χρόνο μετατραπεί σε αεροσκάφος φάντασμα»;

Ο πρόεδρος των ελεγκτών της Εναέριας Κυκλοφορίας, κ. Σπύρος Ρολάκης είπε: «Υπάρχουν δύο ραντάρ. Το α και το β. Δεν υπάρχει μέρος που δεν καλύπτεται. Το β δίνει ύψος και ταχύτητα. Το α μόνο στόχο».

Γιατί «κρύφτηκε» από τα ραντάρ

Ο κυβερνήτης ενός αεροσκάφους βρίσκεται σε συνεχή επικοινωνία με τους ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας. Είναι οι άνθρωποι που δίνουν τις οδηγίες πτήσεις που ο πιλότος οφείλει να εκτελέσει. Το δευτερεύον ραντάρ του αεροσκάφους είναι αυτό που δίνει όλα τα στοιχεία και τις συντεταγμένες της πτήσεις ενώ το πρωτεύον δίνει το στόχο.

«Ο μόνος λόγος που ένα αεροσκάφος μπορεί να εξαφανιστεί είναι στη συγκεκριμένη περίπτωση που δεν το πιάνει το ραντάρ που βρίσκεται στο συγκεκριμένο χώρο ο πιλότος κλείνει τρασπότερ και δεν έχουμε πληροφορίες».

Γιατί δεν βρίσκεται το μαύρο κουτί

Οι ειδικοί συμφωνούν ότι κάτι βίαιο συνέβη στη μοιραία πτήση και δεν υπήρξε αντίδραση από τους κυβερνήτες του αεροσκάφους. Απορίας άξιον όμως είναι το γεγονός ότι το μαύρο κουτί δεν έχει εκπέμψει.

Ο μόνος λόγος λένε μια δυνατή έκρηξη που κατάφερε να το καταστρέψει.

Όσο οι αρχές αδυνατούν να δώσουν απαντήσεις στα ερωτήματα τόσο τα σενάρια για το ανεξήγητο θα φουντώνουν.