​«Προσπαθούμε να ερμηνεύσουμε ένα αεροπορικό παράδοξο», είπε ο έμπειρος κυβερνήτης, Γρ. Κωνσταντέλλος, μιλώντας στο κεντρικό δελτίο ειδήσεων του Star και στην Μάρα Ζαχαρέα.

Ο κ. Κωνσταντέλλος απέκλεισε το ενδεχόμενο της τρομοκρατικής επίθεσης, ξεκαθαρίζο��τας όμως ότι με σιγουριά μπορεί να μιλήσει κανείς μόνο αν βρεθεί το μαύρο κουτί.

«Με την έλλειψη στοιχείων και με τα νέα δεδομένα γίνεται πολύ δύσκολο να εξηγήσουμε τι έχει συμβεί. Τα νέα δεδομένα για το στίγμα του αεροσκάφους περιπλέκουν ακόμα περισσότερο την υπόθεση. Κι αυτό γιατί εάν το αεροσκάφος το είχαν καταλάβει αεροπειρατές και επρόκειτο για τρομοκρατική ενέργεια, σίγουρα κάποιος θα είχε αναλάβει την ευθύνη. Αυτό δεν έχει συμβεί και νομίζω ότι το σενάριο της τρομοκρατίας δεν μπορεί να ισχύει», είπε.

Τόνισε επίσης ότι ακόμα κι αν είχε χαθεί η επικοινωνία των πιλότων με τον πύργο ελέγχου, υπάρχουν άλλοι μέθοδοι επικοινωνίας που είναι υποχρεωμένοι να ακολουθούν οι πιλότοι, ούτως ώστε ακόμα κι αν δεν υπάρχει κάλυψη ραντάρ πολιτικής αεροπορίας να ενημερώνουν για τη θέση τους και για το ύψος που βρίσκονται.

Αυτό που προβληματίζει ακόμα περισσότερο τον κ. Κωνσταντέλλο είναι το γεγονός ότι δεν έχει βρεθεί ακόμα το μαύρο κουτί, το οποίο εκπέμπει σήμα εντοπισμού ακόμα και σε πολύ ακραίες συνθήκες.

«Το παράδοξο και το περίεργο είναι ότι δεν έχει βρεθεί ούτε το μαύρο κουτί, το οποίο εκπέμπει σήμα εντοπισμού, αλλά δεν έχει υπάρξει και κανένα εύρημα από το αεροσκάφος. Το γεγονός ότι δεν έχει βρεθεί ακόμα το μαύρο κουτί μπορεί να έχει δύο αιτίες. Είτε αυτό που συνέβη ήταν τόσο βίαιο και τόσο εκτός πραγματικότητας, ούτως ώστε και οι εξωπραγματικές συνθήκες αντίστασης του μαύρου κουτιού να μην άντεξε και να διαλύθηκε ή το σύστημα εντοπισμού του μαύρου κου��ιού να ήταν ήδη χαλασμένο. Όσο τα δύο αυτά κομμάτια του παζλ, το μαύρο κουτί και τα συντρίμμια του αεροσκάφους, λείπουν κανείς δεν μπορεί να πει με βεβαιότητα τι ακριβώς έχει συμβεί», είπε.

Ο ίδιος πάντως θεωρεί πιο πιθανό το ενδεχόμενο μιας έκρηξης στον αέρα.

«Μπορεί να αποκοπεί από το αεροσκάφος τμήμα του φτερού ή μια πόρτα από τα αμπάρια του, η οποία όταν αποκολληθεί θα κάνει ζημιά στην ουρά. Όταν γίνει ζημιά στην ουρά το αεροσκάφος είναι πλέον ακυβέρνητο και οι χειριστές θα προσπαθήσουν να σώσουν ότι μπορούν. Καταρχήν το αεροσκάφος και τους επιβάτες και στη συνέχεια να επικοινωνήσουν με τις αρχές ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας. Μην ξεχνάτε ότι το αεροσκάφος αυτό είχε υποστεί σοβαρή ζημιά στο έδαφος όταν το φτερό του προσέκρουσε στο φτερό άλλου αεροσκάφους και είχε υποστεί μια εκτεταμένη επισκευή. Η επισκευή σαφώς ήταν πιστοποιημένη και σωστή, αλλά κανείς δεν ξέρει αν αυτό το κομμάτι της επισκευής αποτελούσε και την αχίλλειο πτέρνα του αεροσκάφους, η οποία σε μεγάλο ύψος και σε μεγάλη ταχύτητα δημιούργησε προβλήματα τα οποία είχαν να κάνουν με κάτι βίαιο, απότομο και το οποίο φόρτισε το αεροσκάφος με τέτοιου είδους επιταχύνσεις που ουσιαστικά και κυριολεκτικά το διέλυσε στον αέρα», τόνισε.