πρώτη ανάρτηση: 20-02-2014, 00:15

Κατά ομάδες θα απολογηθούν το ερχόμενο Σάββατο, την Κυριακή και την Δευτέρα, έπειτα από την προθεσμία που πήραν από τον ανακριτή Πειραιά, οι 15 συλληφθέντες για την υπόθεση του κυκλώματος λαθρεμπορίας καυσίμων. Μέσα σε μία διετία, η οργάνωση διοχέτευσε στην αγορά 4,5 λίτρα λαθραίο πετρέλαιο με αποτέλεσμα οι διαφυγόντες δασμοί και φόροι να ξεπερνούν τα 3.500.000 ευρώ.

Οι συλληφθέντες είναι ηλικίας από 36 έως 62 ετών ενώ στη δικογραφία περιλαμβάνονται ακόμη εννέα μέλη της εγκληματικής οργάνωσης οι οποίοι αναζητούνται. Ανάμεσα στους συλληφθέντες, που οδηγήθηκαν ξανά στα κρατητήρια της ΓΑ��Α, είναι, όπως σας γράψαμε και νωρίτερα, ο πρόεδρος της ΕΤΕΚΑ και πρόεδρος της ΠΑΕ Ατρόμητος, Γιώργος Σπανός, ένας ανώτερος υπάλληλος του ΥΠ.Ε.Κ.Α., καθώς και ένας υπάλληλος του Α΄ Τελωνείου Πειραιά.

Οι κατηγορίες που τους βαρύνουν είναι η σύσταση και συμμετοχή σε εγκληματική οργάνωση λαθρεμπορία καυσίμων σε βαθμό κακουργήματος, ξέπλυμα βρώμικου χρήματος ενεργητική και παθητική δωροδοκία κατ΄έξακολούθηση και κατάχρηση εξουσίας.

Πώς δρούσαν

Τα μέλη του κυκλώματος παρακρατούσαν το ναυτιλιακό πετρέλαιο μετά από ανεφοδιασμό πλοίων ναυτιλιακών εταιρειών και στη συνέχεια μετά από πρόσμιξη με πετρέλαιο κίνησης το διοχέτευαν στα πρατήρια.

Σύμφωνα με την αστυνομία η δράση της οργάνωσης ξεκινούσε από τη διαδικασία της μεταφοράς, και συμπεριλάμβανε όλα τα υπόλοιπα στάδια όπως αυτά τις διακίνησης, της παράδοσης, αλλά και της παραλαβής του ναυτιλιακού καυσίμου.

Στη συνέχεια οι οδηγοί βυτιοφόρων-υπάλληλοι της εταιρείας, κατά την μετάβασή τους στα σημεία ελλιμενισμού διαφόρων πλοίων ανά την επικράτεια (πλοία ακτοπλοϊκών γραμμών, επαγγελματικά και ποντοπόρα) δεν παρέδιδαν ολόκληρη την ποσότητα του πετρελαίου, η οποία αναγράφονταν στα παραστατικά.

Το υπόλοιπο του πετρελαίου το επέστρεφαν στην εταιρεία και στη συνέχεια οι αρχηγοί της εγκληματικής οργάνωσης το διέθεταν εκ νέου στο εμπόριο, μέσω «συνεργαζόμενων�� πρατηρίων υγρών καυσίμων, ενώ σε πολλές περιπτώσεις το επαναδιέθεταν αυτούσιο στους πλοιοκτήτες.

Μέχρι στιγμής έχει προκύψει ότι η εγκληματική οργάνωση «συνεργαζόταν» με δώδεκα πρατήρια υγρών καυσίμων στην Αττική. Επιπλέον προέκυψε ότι, σε πολλές περιπτώσεις, άτομα που εμπλέκονταν στη διαδικασία μεταφοράς, διακίνησης, παράδοσης και παραλαβής των καυσίμων, ενεργούσαν και για λογαριασμό τους.