Της Κατερίνας Τσαμούρη

Το e-shopping παρουσιάζεται ως ένα παγκόσμιο πολυκατάστημα στη διάθεση καταναλωτών, για πάσης φύσεως αγορές. Σήμερα, που η οικονομική κρίση πλήττει τις περισσότερες χώρες του κόσμου, η νέα-σχετικά- αυτή μορφή αγορών κερδίζει ολοένα και περισσότερο έδαφος παγκοσμίως.

Ο λόγος που το online shopping έχει διαδοθεί τόσο τα τελευταία χρόνια της οικονομικής δυσχέρειας, έγκειται αρχικά στις πολλές επιλογές που προσφέρει στο καταναλωτή. Σαφέστερα, ο ενδιαφερόμενος, έχει τη δυνατότητα προτού προβεί σε αγορά προϊόντος, να κάνει έρευνα αγοράς για τη καλύτερη τιμή και ποιότητα.

Συνακόλουθα, σε μια εποχή βιασύνης όπως είναι αυτή που διανύουμε, το πολυάσχολο άτομο δεν διαθέτει ελεύθερο χρόνο για βόλτες στα μαγαζιά και αγορές. Είναι επόμενο λοιπόν να προτιμήσει με το πάτημα ενός και μόνο κουμπιού να εξοικονομήσει χρόνο από τη βόλτα στα μαγαζιά για ψώνια. Η δε παράδοση στο σπίτι τον διευκολύνει ακόμα περισσότερο, ειδικά όταν αυτή δεν περιλαμβάνει επιπλέον χρηματική επιβάρυνση.

Ωστόσο, υπάρχουν 2 βασικοί ενδοιασμοί, που ταλανίζουν τον καταναλωτή.

Ο πρώτος, αφορά στην ασφάλεια της συναλλαγής. Με άλλα λόγια, το κατά πόσο αξιόπιστο είναι ένα site, για να μπορεί ο εκάστοτε ενδιαφερόμενος να του εμπιστευτεί τη πιστωτική του κάρτα. Για το λόγο αυτό, οι έμπειροι e-shoppers χρησιμοποιούν κυρίως μια pre-paid card, η οποία περιλαμβάνει μόνο το χρηματικό ποσό που απαιτείται για την αγορά που θέλει να πραγματοποιήσει.

Ο δεύτερος προβληματισμός του καταναλωτή έχει να κάνει με το αν η επιλογή του είναι σωστή ή όχι. Αν λόγου χάριν, θελήσει να παραγγέλλει μέσω internet παπούτσια, υπάρχει μεγάλος κίνδυνος να μην επιλέξει το σωστό νούμερο, αφού δεν έχει τη δυνατότητα να το δοκιμάσει.

Σε κάθε περίπτωση πάντως, το online shopping φαίνεται πως έχει «κερδίσει» τη πλειοψηφία των καταναλωτών. Οι τελευταίοι, χάρη στις διευκολύνσεις που τους προσφέρει , παραβλέπουν τους κινδύνους που εγκυμvνούνται, δίνοντάς ολοένα και περισσότερο έδαφος στη νέα αυτή μορφή αγορών.