Να… στρωθούν στο διάβασμα πρέπει οι Έλληνες έφηβοι καθώς σύμφωνα με την διεθνή έκθεση του ΟΟΣΑ η εικόνα τους είναι αρκετά… απογοητευτική.

Σε σύνολο 65 χωρών, η Ελλάδα κατατάσσεται 42η το 2012, καταλαμβάνοντας την τέταρτη θέση... στις λιγότερο επιτυχημένες ευρωπαϊκές χώρες σχετικά με τις ικανότητες των 15χρονων μαθητών στους τομείς των μαθηματικών, των φυσικών επιστημών και της ανάγνωσης.

Όπως σημειώνει το GreekReporter, το Πρόγραμμα του ΟΟΣΑ για τη Διεθνή Αξιολόγηση των Μαθητών ( PISA ) το οποίο περιελάμβανε περίπου 510.000 μαθητές (ηλικίας 15-16 ετών) από τις 34 χώρες-μέλη του ΟΟΣΑ, καθώς και συνεργάτες από 31 χώρες, αναφέρει ότι η ΕΕ στο σύνολό της υστερεί σημαντικά στα μαθηματικά. Αντίθετα, στις φυσικές επιστήμες και την κατανόηση ανάγνωσης τα αποτελέσματα είναι κάπως πιο αισιόδοξα!

Στις τελευταίες θέσεις εκτός από την Ελλάδα βρίσκεται επίσης η Ουγγαρία, η Σλοβακία, η Φινλανδία και η Σουηδία, ενώ σημαντική πρόοδο έχουν σημειώσει η Βουλγαρία, Τσεχική Δημοκρατία, Γερμανία, Εσθονία, Ιρλανδία, Ουγγαρία, Λετονία, Αυστρία, Πολωνία και Ρουμανία.


Από την ίδια ανάλυση προκύπτει επίσης ότι το φύλο, η προσχολική εκπαίδευση και η κοινωνικο-οικονομική κατάσταση των φοιτητών είναι σημαντικές παράμετροι για την απόδοσή τους.

Για παράδειγμα τα 15χρονα κορίτσια έχουν καλύτερες επιδόσεις, κατά μέσο όρο από τα αγόρια, ενώ το ποσ��στό των αγοριών με χαμηλές επιδόσεις αυξάνεται δραματικά.