Ρεπορτάζ: Τάσος Τέλλογλου

Ένα σούπερ γιοτ κατασκευάζεται στο Πέραμα και αποτελεί εξαίρεση, αφού τα μεροκάματα εκεί είναι σχεδόν ανύπαρκτα!

Σημαντικότερος λόγος είναι ότι οι μικρές και μεσαίες μονάδες δεν είναι βιώσιμες, με μεροκάματο διπλάσιο από τα ναυπηγία στη γειτονική Τουρκία.

Συνδικαλιστές ανέβαιναν στο πλοίο για να επιβάλλουν συμβάσεις που δεν μπορούσαν να πληρωθούν.

«Πλησίαζαν τον επιχειρηματία και του δήλωναν ότι εάν δεν υπογράψεις την συγκεκριμένη συλλογική σύμβαση που εμείς κατεβάζουμε για φέτος, εμείς τον κόσμο δεν θα τον αφήσουμε να δουλεύει μαζί σου!» είπε στην κάμερα του STAR o Δημήτρης Μεταξάς που είναι Επιχειρηματίας Ζώνης.

Και δεν είναι μόνο ο αποκλεισμός των επιχειρήσεων, αλλά και η χρήση βίας σε όσους αρνούνται να απεργήσουν. Συνδικαλιστές του σωματείου Μετάλλου κάνουν έλεγχο στο λεωφορείο της γραμμής και όπου δεν πείθουν με τα λόγια χρησιμοποιούν άλλο τρόπο!
Δυο εργαζόμενοι μίλησαν στο STAR και στον δημοσιογράφο Τάσο Τέλλογλου.

«Είχα πάει πίσω από το νεκροταφείο που ακόμη η είσοδος δεν είχε κλείσει και μπαίναμε από την πίσω μεριά, μέχρι που τα πήραν είδηση κι αυτά και τα κλείσανε!», λέει μια εργαζόμενη.

Οι πρακτικές αυτές έχουν σαν αποτέλεσμα να καθυστερούν οι παραδόσεις πλοίων που επισκευάζονται στο Πέραμα.

Ο Πρόεδρος όμως του σωματίου Μετάλλου του Πειραιά, λέει ότι η επιχειρηματολογία περί καθυστερημένης παράδοσης είναι εργοδοτική προπαγάνδα. Το συνδικάτο δεν συζητά μείωση ημερομισθίων ακόμη και στη σημερινή κατάσταση!

Μέχρι σήμερα οι αρχές, η εισαγγελία και το λιμενικό θεωρούν ότι πρόκειται για μια αντίθεση εργοδοτών και συνδικάτων και δεν φαίνεται να συγκινούνται από τις ατέλειωτες υποθέσεις άσκησης παράνομης βίας που καταγράφονται στα αρχεία τους.

Σε μια από αυτές το 2010, οι μηνυτές χαρακτήρισαν το συνδικάτο Μετάλλου εγκληματική οργάνωση, αλλά δεν φαίνεται να έπεισαν την Εισαγγελία.