Μη νόμιμο έκρινε το Συμβούλιο της Επικρατείας το σχέδιο Προεδρικού Διατάγματος για την «αξιολόγηση των εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης», σε μια χρονική στιγμή μάλιστα που ο χώρος της Παιδείας αποτελεί ουσιαστικά το πρώτο φθινοπωρινό κράς τέστ της κυβέρνησης εν μέσω κινητοποιήσεων σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης.

Το δικαστήριο για τυπικούς λόγους (μη εμπρόθεσμη υποβολή του) έκριναν συνολικά μη νόμιμο το ΠΔ καθώς αυτό έπρεπε να είχε εκδοθεί μέχρι τη 10η Μαρτίου 2013, όπως προβλέπει η ισχύουσα νομοθεσία. Η μη κατάθεσή του στο ΣτΕ και η μη δημοσίευσή του στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως μέχρι την επίμαχη ημερομηνία έχει ως συνέπεια η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών να γίνει πλέον με τους κανόνες που ισχύουν για όλους τους πολιτικούς υπαλλήλους του Δημοσίου και των άλλων φορέων που προβλέπονται στο άρθρο 4 Ν. 4024/2011.

Μάλιστα η καθυστέρηση των αρχών να υποβάλλουν το διάταγμα ήταν μεγάλη, αφού στην αρχική 4μηνη προθεσμία προστέθηκε και μια επτάμηνη προκειμένου να εκδοθεί το Προεδρικό Διάταγμα που θα καθόριζε τα όργανα, τη διαδικασία, καθώς και τα κριτήρια της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών και ορίσθηκε ότι η παράταση αρχίζει από την 11η Αυγούστου 2012 και λήγει στις 10 Μαρτίου 2013.

Το επίμαχο σχέδιο διατάγματος κατατέθηκε αρχικά στο ΣΤΕ στις 29.3.2013, μετά δηλαδή την προθεσμία με αποτέλεσμα να ισχύουν πλέον για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών οι κανόνες που αφορούν όλους τους πολιτικούς υπαλλήλους του Δημοσίου Σκοπός της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών είναι , σύμφωνα με το σχέδιο διατάγματος, η βελτίωση της ποιότητας του εκπαιδευτικού τους έργου, προς όφελος των μαθητών και της κοινωνίας, ενώ η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών συμβάλλει: α) στη διαπίστωση της ποιότητας, των λειτουργιών και των αποτελεσμάτων του εκπαιδευτικού τους έργου, β) στη διάχυση των καλών πρακτικών στα σχολεία όλης της χώρας, ως βασικού συντελεστή υποστήριξης των εκπαιδευτικών στις διαδικασίες της επιμόρφωσης και της ανατροφοδότησης του έργου τους και γ) στην παροχή κινήτρων για τη διαρκή επιστημονική και επαγγελματική ανάπτυξη και εξέλιξη των στελεχών και των εκπαιδευτικών, στο πλαίσιο και της δια βίου μάθησης.

Η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών θα διενεργείται επί συγκεκριμένων κριτηρίων που σχετίζονται με τη φύση του εκπαιδευτικού έργου και την υπαλληλική ιδιότητα.