​Σύσκεψη για τη δεύτερη δέσμη μέτρων αντιμετώπισης της λαθρεπιβίβασης πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη υπό τον Γενικό Γραμματέα Μεταφορών Νίκο Σταθόπουλο.

Εκεί αποφασίστηκε:

Η είσοδος των επιβατών σε λεωφορεία και τρόλεϊ να γίνεται μόνο από την μπροστινή πόρτα έως το τέλος Ιουνίου, η πώληση των εισιτηρίων θα γίνεται μέσα στα οχήματα από τους οδηγούς και μάλιστα θα πωλούνται ακριβότερα: στην τιμή του 1,50 ευρώ (αντί 1,40 για το ενιαίο ή 1,20 για το απλό εισιτήριο).

Όπως εξήγησε ο γ.γ. Μεταφορών του υπουργείου, θα υπάρχει επιβάρυνση της τιμής, προκειμένου να λειτουργεί αποτρεπτικά και μόνο σε περιπτώσεις ανάγκης να αγοράζονται εισιτήρια εντός του οχήματος.

Η ανταλλαγή των χρησιμοποιημένων εισιτηρίων και η ενίσχυση του προσωπικού των ελεγκτών και του προσωπικού των εκδοτηρίων είναι τα νέα μέτρα που πρόκειται να ληφθούν με στόχο την αντιμετώπιση της εισιτηριοδιαφυγής και την αύξηση των εσόδων στις αστικές συγκοινωνίες. Ακολουθούν μπάρες στο μετρό.

Αλλαγές θα γίνουν και στο προσωπικό

Αναδιατάσσεται το προσωπικό της ΣΤΑΣΥ με μεταφορά 102 ατόμων από διοικητικές θέσεις στον έλεγχο και τα εκδοτήρια. Συνολικά οι ελεγκτές θα αυξηθούν από 50 στους 90 και οι εκδότες από 200 στους 260.

Ενισχύεται επίσης το προσωπικό ελέγχου της ΟΣΥ με 40 επιπλέον άτομα ανεβάζοντας τον συνολικό αριθμό των ελεγκτών σε 230 (εθελοντές και μόνιμοι).

Εντός των επόμενων 20 ημερών, από τις 25 Ιουνίου, οι έλεγχοι κομίστρου επεκτείνονται σε όλο το δίκτυο των μέσων σταθερής τροχιάς καλύπτοντας όπως και σήμερα το σύνολο των ωρών λειτουργίας του συστήματος.

Οι επόμενες αλλαγές που θα γίνουν:

Αυτόματο Σύστημα Συλλογής Κομίστρου (ΑΣΣΚ) – Ηλεκτρονικό Εισιτήριο και Μπάρες

Εγκρίθηκαν από το ΔΣ του ΟΑΣΑ τα τεύχη για το ηλεκτρονικό εισιτήριο και ο διαγωνισμός βρίσκεται στην τελική φάση για την επιλογή αναδόχου.

Από το 2014 θα αρχίσουν να εγκαθίστανται οι μπάρες στο Μετρό όπως συμβαίνει σε όλες τις ευρωπαϊκές πόλεις.

Κατά τη διάρκεια της σύσκεψης, ο γ.γ. Μεταφορών ανέφερε πως το ζήτημα της ενδεχόμενης αύξησης της τιμής του εισιτηρίου πρόκειται να εξεταστεί τον Σεπτέμβριο σε συνεργασία με την τρόικα, αφού τεθούν όλα στο τραπέζι τ��ν συζητήσεων.

Ωστόσο, εκτίμησε ότι θα αποφευχθεί η αύξηση. Πρόσθεσε πως σε περίπτωση αύξησης, αυτή δεν θα είναι της τάξης του 25% που προβλέπει το μνημόνιο, αλλά σε μικρότερο ποσοστό.

Σύμφωνα με τον κ. Σταθόπουλο, ο στόχος που έχει τεθεί για να μην αυξηθεί η τιμή του εισιτηρίου, είναι να αυξηθούν τα έσοδα του ΟΑΣΑ σε ποσοστό 10%, που αντιστοιχεί σε 25 εκατομμύρια ευρώ. Ποσό ικανοποιητικό για να μην υπάρξει αύξηση, όπως είπε χαρακτηριστικά.

Σε ότι αφορά τα έσοδα των αστικών συγκοινωνι��ν, ο γ.γ. Μεταφορών τόνισε πως τον Απρίλιο και τον Μάιο καταγράφεται μικρή αύξηση των εσόδων σε σχέση με πέρυσι, ωστόσο, σε επίπεδο εξαμήνου τα έσοδα θα είναι μειωμένα σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα του 2012, λόγω των πολυήμερων απεργιών στις αρχές του χρόνου.

Αναφορικά με τα πρόστιμα, σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε ο πρόεδρος της ΟΣΥ, Γιάννης Οικονόμου, καταγράφεται σημαντική αύξηση. Αναλυτικά, τον Ιανουάριο τα πρόστιμα ήταν 5.080 (αξίας 272.000 ευρώ), τον Φεβρουάριο 4.022 (αξίας 206.000 ευρώ), τον Μάρτιο 9.870 (αξίας 506.00 ευρώ) και έως τις 17 Απριλίου 6.435 (αξίας 322.000 ευρώ).

Ταυτόχρονα, καταβάλλεται προσπάθεια να αυξηθεί ο αριθμός των προστίμων που πληρώνονται. Μάλιστα, πρόσφατα οι υπηρεσίες του ΟΑΣΑ απέστειλαν ενημερωτικά σημειώματα σε όσους είχαν πρόστιμα τα οποία είχαν βεβαιωθεί και είχαν πάει στην εφορία. Με την κίνηση αυτή σημαντικός αριθμός οφειλετών ανταποκρίθηκε πληρώνοντάς τα.

Για τα ποσοστά της λαθρεπιβίβασης, ο κ. Σταθόπουλος σημείωσε ότι στη χώρα μας κυμαίνονται από 15% έως 20%. Στόχος είναι το ποσοστό να φτάσει στο 5% για τα μέσα σταθερής τροχιάς και στο 10% για τις οδικές συγκοινωνίες.