​Παπούτσι από τον τόπο σου, δε λένε; Γιατί λοιπόν, όχι και… γυαλί; Και τι γυαλί… Ξύλινο!

Η ιστορία του Περικλή και της Ελένης θα μπορούσε να είναι η ιστορία εκατοντάδων νέων της γενιάς των τριαντάρηδων, η οποία εν μέσω ασφυκτικής οικονομικής κρίσης φεύγει… τροχάδην από την Αθήνα και τα μεγάλα αστικά κέντρα.

1.jpg

Ο Περικλής Θέρριος και η Ελένη Βακονδίου είναι ένα ζευγάρι από την όμορφη αρχόντισσα των Κυκλάδων, τη Σύρο, με μεγάλη αγάπη για την ξυλουργική. Είχε (και έχει) την τύχη καθημερινά να αντικρίζει το απέραντο γαλάζιο του Αιγαίου και τον λαμπρό ελληνικό ήλιο από το παράθυρο του σπιτιού του. Και κάπου εκεί ήρθε η ιδέα για… Xylo!

«Με τυφλώνει ο ήλιος. Έχεις κανένα ζευγάρι… ξύλινα γυαλιά;»

2.jpeg

«”Θα φτιάξουμε ξύλινα γυαλιά από ξύλο ελιάς”» γύρισε και είπε ένα πρωινό η Ελένη στον Περικλή. Όπως τονίζει η ίδια, μιλώντας στο star.gr «Ήταν μια σκέψη πρωινού ξυπνήματος, περισσότερο αισιόδοξη από κάθε άλλη φορά και δεν γινόταν να την αγνοήσουμε. Μας κόλλησε και μας γέμισε πείσμα… Στην αρχή ήμασταν πολύ χαρούμενοι γιατί νομίζαμε ότι η ιδέα ήταν δίκη μας. Μετά ανακαλύψαμε ότι υπάρχουν και άλλοι κατασκευαστές ξύλινων γυαλιών ανά τον κόσμο, αλλά ήδη είχαμε το πείσμα για την κατασκευή».

7.jpg

Το νεαρό ζευγάρι εδώ και 3 χρόνια ασχολιόταν ερασιτεχνικά με την ξυλουργική σε ένα μικρό εργαστήριο στο γκαράζ του σπιτιού του, όπου έφτιαχναν στις ελεύθερες ώρες τους ό,τι περνούσε από το μυαλό τους. Η ιδέα για τα ξύλινα γυαλιά ηλίου έβαλε τις μηχανές στο… φουλ. Όπως τονίζει ο Περικλής «από εκείνη τη στιγμή δεν σταματήσαμε λεπτό»! Στο εγχείρημα βρήκαν πολύτιμους συμπαραστάτες «τα παιδιά από το τμήμα Μηχανικών Σχεδίασης Προϊόντων και Συστημάτων του Πανεπιστημίου Αιγαίου της Σύρου, τον Μάριο Γεωρνταμιλή, τον Νίκο Αθανασσόπουλο και την Κωνσταντίνα Γοργογιάννη, οι οποίοι έχτισαν και στήριξαν το όλο εγχείρημα, δουλεύοντας νύχτα και μέρα». Η Xylo Eyewear είχε γεννηθεί…

Γιατί ξύλο…;

3.jpg

«Γιατί το ξύλο για πρώτο υλικό;» θα αναρωτηθεί κανείς. Την απάντηση την έχουν οι ίδιοι: «Τα πλεονεκτήματα του ξύλου είναι πολλά. Μπορείς να του δώσεις ό,τι μορφή θέλεις, ενώ σε συνδέει άμεσα με τη φύση. Είναι ένας ζωντανός οργανισμός, ζει μαζί μας κι αλλάζει με το χρόνο. Τα ξύλινα γυαλιά έχουν διάρκεια ζωής, ας σκεφτούμε ένα έπιπλο που έχετε για χρόνια στην οικογένειά σας. Όσο το φροντίζουμε, υπάρχει και μας συνοδεύει για χρόνια».

4.jpg

Ωστόσο, η όμορφη ιδέα είχε μπροστά της το «κλασικό» εμπόδιο του «νέο-επιχειρείν»: το κεφάλαιο. Και κάπου εκεί προέκυψε το crowfunding, το οποίο είναι πολύ διαδεδομένο στο εξωτερικό, και προσφέρει χρηματοδότηση μέσω.. κοινού: «Πιστεύουμε στο ��εσμό του crowdfunding. Θεωρούμε πως είναι ένας δίκαιος, μοναδικός και δημοκρατικός τρόπος χρηματοδότησης. Με τo IndieGoGo (σ.σ.: η πλατφόρμα του φιλοξενεί την καμπάνια), ο οποιοσδήποτε χρήστης μπορεί να στήσει μια διαδικτυακή σελίδα για την καμπάνια του, έχοντας παράλληλα φτιάξει μια λίστα επιβραβεύσεων για όσους συνεισφέρουν οικονομικά στο project». Όπου επιβράβευση, βάλτε το δικό σας ξύλινο γυαλί ηλίου μέσα από 4 διαφορετικά σχέδια και 16 συνδυασμούς και -φυσικά- φακούς που δεν έχουν να ζηλέψουν τίποτα σε ποιότητα από τον ανταγωνισμό προσφέροντας πλήρη προστασία!

Θερμή αποδοχή

5.jpg

Πρώτος στόχος τα 15.000 ευρώ, τα οποία είναι μια ανάσα πριν την επίτευξη αφού το εγχείρημα της Xylo Eyewear έτυχε θερμότατης αποδοχής. Ήδη έως το Σάββατο είχαν συγκεντρωθεί περισσότερα από 12.500 ευρώ. «Τα 15.000 ευρώ είναι ο πρώτος οικονομικός μας στόχος ο οποίος είναι ζωτικής σημασίας για να στήσουμε την επιχείρηση μας. Ο αμέσως επόμενος στόχος είναι το ποσό των 25.000 ευρώ, με αυτά τα χρήματα θα καταφέρουμε να αποκτήσουμε τα κατάλληλα μηχανήματα για την επεξεργασία του ξύλου της ελιάς (σ.σ.: σε πρώτη φάση χρησιμοποιούντα zebrawood, παλίσανδρος, αµερικάνικη καρυδιά, ελληνική καρυδιά, wenge, έβενος και σφένδαµος) καθώς και κάποια ακόμα πολύ σημαντικά εργαλεία που θα μας βοηθήσουν στην παραγωγή. Φυσικά και υπάρχουν μεγαλύτερα πλάνα (pop up stores, concept stores κλπ ) τα οποία ευελπιστούμε να εφαρμοστούν αν καμπάνια ξεπεράσει τα προσδοκώμενα» δηλώνουν στο star.gr ο Περικλής και η Ελένη.

6.jpg

Στόχος της Xylo είναι βήμα-βήμα να εδραιωθεί στο ελληνικό σκηνικό του design όχι μόνο με τις έννοιες που η μόδα προστάζει, αλλά γενικώς σαν brand. Όπως τονίζουν και οι αρχιτέκτονες της ιδέας, ο (αναμφισβήτητα σκληρός) ανταγωνισμός είναι κίνητρο και όχι φόβητρο: «Ο ανταγωνισμός είναι ένα εφαλτήριο για να πάς παρακάτω. Το θεωρούμε υγιές να προσπαθείς να εδραιωθείς μέσα σε μία κατάσταση. Περισσότερο κίνητρο δίνει, ��αρά άγχη και δισταγμούς. Δε φοβόμαστε τη δουλειά μας, είναι κάτι που μας δίνει ζωή και πολλές χαρές».

«Υπάρχει χώρος για νέες και πρωτότυπες ιδέες στην Ελλάδα»

8.jpeg

Οι ίδιοι είναι πεπεισμένοι ότι ανάλογες προσπάθειες (όχι μόνο στα οπτικά) σε μια αγορά που αλλάζει ταχύτατα θα είναι οι μόνες που θα επιβιώσουν γιατί ο κόσμος έχει ανάγκη από αλληλοϋποστήριξη και θετική ενέργεια, «να νιώσει ότι τον ακούς όταν σου μιλάει και να βρίσκεσαι δίπλα του».

Γι’ αυτό και, ως δύο νέοι που ξεκίνησαν μια ιδέα τους από το μηδέν με όπλα το μεράκι, την όρεξη για δουλειά και τη φαντασία, τονίζουν ότι στην Ελλάδα υπάρχει χώρος για νέες ιδέες: «Αυτό που συνειδητοποιήσαμε εμείς είναι ότι υπάρχει χώρος για νέες και πρωτότυπες ιδέες, όμως πρέπει να έχεις την ηρεμία, την επιμονή και την καλή πρόθεση να τις επεξεργαστείς και να τις υλοποιήσει. Πρέπει να αρχίσουμε πάλι να δουλεύουμε ομαδικά και να δίνουμε απλόχερα αυτό που έχουμε»

Μπορείτε να βρείτε την καμπάνια της Xylo Eyewear στην ακόλουθη διεύθυνση:
http://www.indiegogo.com/projects/xylo-eyewear