Τα πάνω- κάτω φέρνει το σχέδιο Αθηνά στις φετινές βάσεις εισαγωγής στην ανώτατη εκπαίδευση μετά την ανακατανομή του αριθμού των εισακτέων που αποφάσισε το υπουργείο παιδείας φορτώνοντας κυρίως στα Πολυτεχνεία τις «κουρεμένες» θέσεις των ΤΕΙ. Όπως όλα δείχνουν τον Αύγουστο στις Πανελλαδικές θα δημιουργηθεί πανδαιμόνιο.

Σύμφωνα με πληροφορίες, πτωτικό κύμα αναμένεται στις βάσεις όλων των Πολυτεχνείων -πλην ελαχίστων εξαιρέσεων, όπως οι Αρχιτεκτονικές, που διατηρούν τις θέσεις τους στα περσινά επίπεδα, και οι Μηχανικοί Υπολογιστών του ΕΜΠ, όπου οι θέσεις της γενικής σειράς μειώνονται κατά 13%, λόγω της κατακόρυφης αύξησης των εισακτέων στο 4ο πεδίο. Ενδεικτικά, στους Μηχανολόγους και τους Ναυπηγούς του Μετσόβιου η αύξηση εισακτέων είναι 82% και 108% αντίστοιχα.

Ώθηση προς τα κάτω δίνει ο αριθμός των εισακτέων και στις βάσεις των Φυσικομαθηματικών και λοιπών καθηγητικών Σχολών του 2ου πεδίου, αλλά και στις βάσεις των Τμημάτων Πληροφορικής, όπου επίσης παρέχονται αφειδώς επιπλέον θέσεις.

Άνοδος των βάσεων αναμένεται στα ιατρικά και συναφή τμήματα του 3ου πεδίου, πλην των Οδοντιατρικών.

To υπ. Παιδείας ανακοίνωσε αύξηση εισακτέων και για τα Τμήματα του οικονομικού κύκλου στο 5ο πεδίο. Η μέση αύξηση θέσεων στα Τμήματα του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών διαμορφώνεται λίγο κάτω από το 20%, με το Τμήμα Στατιστικής να υπερδιπλασιάζει τους εισακτέους του (114% σε σύγκριση με το 2012).

Στο Τμήμα Διοίκησης και Οργάνωσης Επιχειρήσεων του ΟΠΑ η διαφορά των φετινών θέσεων με τις περσινές είναι 0% και στο αντίστοιχο του Πανεπιστημίου Πειραιώς είναι μείον 7%.

Οι πιο περιζήτητες Σχολές του 1ου πεδίου, οι Νομικές, έχασαν 231 θέσεις. Άλλες 618 θέσεις «κουρεύτηκαν» από τα Φιλολογικά. Συνολικά το 1ο πεδίο έχασε 1.334 θέσεις, κάτι που σημαίνει πως οι βάσεις θα ανέβουν.


Ο τελικός και πλήρης αριθμός των φετινών εισακτέων αναμένεται να δοθεί στη δημοσιότητα πριν από το Πάσχα, όταν υπογραφεί η σχετική υπουργική απόφαση και αφού προηγουμένως εκδοθούν τα Προεδρικά Διατάγματα της «Αθηνάς» που θα διαμορφώσουν το νέο χάρτη της ανώτατης εκπαίδευσης.