Δεν αρωματίζονται και δεν μακιγιάρονται όπως παλιά οι Ελληνίδες καθώς τα λεφτά στην τσέπη τους εν καιρώ κρίσης έχουν βγάλει φτερά, όπως διαπιστώνει κανείς από τη μελέτη της Hellastat.

Η αγοραστική τους δύναμη έχει πέσει με αποτέλεσμα να παρουσιαστεί πτώση μέχρι και στην ζήτηση αρωμάτων και καλλυντικών κατά την διάρκεια του 2011 αλλά και τους πρώτους μήνες του 2012.

Σύμφωνα με στοιχεία του Πανελλήνιου Συνδέσμου Βιομηχάνων και Αντιπροσώπων Καλλυντικών (ΠΣΒΑΚ), η αξία της εγχώριας αγοράς καλλυντικών (σε τιμές καταναλωτή) ακολουθεί πτωτική πορεία, φθάνοντας το 2011 στα 931 εκατ. ευρώ (-11% έναντι του 2010). Αξιοσημείωτη κάμψη έχουν υποστεί επίσης τα προϊόντα μακιγιάζ και τα προϊόντα μαλλιών (-16,7% και -14,6% αντίστοιχα από το 2010).

Σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ, ο δείκτης όγκου των καταστημάτων πώλησης φαρμακευτικών ειδών και καλλυντικών υποχώρησε το 2011 κατά 9%. Η πτώση συνεχίστηκε και τους πρώτους εννέα μήνες του 2012, με τον δείκτη όγκου να σημειώνει περαιτέρω υποχώρηση 10,6% συγκριτικά με το αντίστοιχο διάστημα του 2011.

Όπως αναφέρεται στη μελέτη της Hellastat, η πολιτική των εκπτώσεων και προσφορών που εφαρμόζουν οι περισσότερες εταιρείες του κλάδου συρρικνώνει περαιτέρω τα περιθώρια κερδοφορίας τους, ενώ ο κλάδος πλήττεται και από παραεμπόριο πλαστών καλλυντικών αμφιβόλου ποιότητας, τα οποία τιμολογούνται φθηνότερα.