Η Ιωάννα είναι επτά ετών, ζει στην ακριτική Γαύδο και πηγαίνει στην πρώτη τάξη δημοτικού…

Μόνο που η γλυκιά Ιωάννα δεν έχει συμμαθητές, είναι η μοναδική μαθήτρια στην τάξη. Έτσι τα μαθήματα που κάνει είναι σαν να κάνει ιδιαίτερο μάθημα.

Δεν έχει σηκώσει ποτέ το χέρι της για να πάρει το λόγο, να βγει στην αυλή να παίξει με τους συμμαθητές της και να μάθει να λειτουργεί ομαδικά.

Έτσι η δασκάλα της θέλοντας να της δείξει πως λειτουργεί ένα… κανονικό σχολείο, αποφάσισε να το κάνει διαδικτυακά, επικοινωνώντας με ένα σχολείο της Κύπρου. Μάλιστα η κα Κυριακή Τριανταφυλλίδου, σε επιστολή της στη σχολική σύμβουλο της 4ης ΠΕ Χανίων, κάνει έκκληση σε όποιο σχολείο δ��αθέτει διαδραστικό πίνακα να επικοινωνήσει μαζί της, ώστε η Ιωάννα να αποκτήσει περισσότερους συμμαθητές και να μεγαλώσει η τάξη…

Η επιστολή της δασκάλας:

«Η εμπειρία που ζούμε, η μία και μοναδική μαθήτρια του Δημοτικού Σχολείου της Γαύδου κι εγώ, η δασκάλα της, τις τελευταίες εβδομάδες, είναι μοναδική. Σε συνεργασία με έναν Κύπριο εκπαιδευτικό καταφέραμε να δημιουργ��σουμε μία γέφυρα επικοινωνίας ανάμεσα στο Δημοτικό Σχολείου της Γαύδου και ένα σχολείο της Κυπρου.

Συμφωνήσαμε να γνωριστούν οι μαθητές μας μεταξύ τους και να κάνουμε από κοινού το ...μάθημα της « Μελέτης Περιβάλλοντος» («Επιστήμη» το ονομάζουνε στη Κύπρο). Με την χρήση λοιπόν των τεχνολογιών και του διαδικτύου, η Ιωάννα κι εγώ γνωρίσαμε τα παιδιά της Α’ Δημοτικού του Κυπριακού σχολείου και μιλήσαμε μαζί για την ανακύκλωση.

Σε μια δεύτερη επικοινωνία- μάθημα ασχοληθήκαμε με την ενέργεια. Αυτό το κεφάλαιο θα το κάνουμε , εξ ολοκλήρου, από κοινού με το Δημοτικό Σχολείο. Το σχολείο αυτό διαθέτει έναν διαδραστικό πίνακα που μας βοηθάει στο να μπορούμε να μοιραζόμαστε πληροφορίες στον ίδιο χρόνο , ενώ σε λίγες μέρες με ένα νέο λογισμικό που ��ποκτούμε θα μπορούμε κι εμείς να γράφουμε στον πίνακά τους.

Η εμπειρία αυτή είναι πολύ σημαντική, τουλάχιστον για εμάς, διότι η μοναδική μαθήτριά μου έχει τη δυνατότητα να γνωρίσει συνομήλικους της, παιδιά, που στο νησί δεν υπάρχουν. Έχει τη δυνατότητα να συζητάει μαζί τους για τα ενδιαφέροντα τους, να παρακολουθεί πως γίνεται μάθημα σε μία τάξη με πολλούς μαθητές και μαθήτριες , αλλά και να συμμετέχει μαζί με αυτούς.

Η Ιωάννα έμαθε τι σημαίνει τάξη, τι σημαίνει σηκώνω το χέρι για να συμμετάσχω στο μάθημα και το σημαντικότερο, απόκτησε φίλους και συμμαθητές. Μας ενδιαφέρει πολύ όποιο σχολείο του Νομού μας έχει διαδραστικό πίνακα, εάν θέλει, να επικοινωνήσουμε και μαζί τους να γνωρίσουμε και άλλους συμμαθητές και συμμαθήτριες».