Ο Πάρης, ο Αντώνης, ο Μάριος και ο Θανάσης είναι τέσσερις 22χρονοι Έλληνες. Ανήκουν στην «καταραμ��νη» γενιά της κρίσης, όμως έχουν καταφέρει να την ξεπεράσουν χάρη στην επιμονή τους και την ευφυΐα τους.

Η παρέα των φοιτητών του ΕΜΠ (Πολυτεχνείο Αθηνών) είναι στα μισά των σπουδών της. Παρόλα αυτά έχει ήδη τραβήξει το ενδιαφέρον της Silicon Valley, χάρη στο επίτευγμα των τεσσάρων νεαρών: το «καταφύγιο του κώδικα» ή καλύτερα «Sourcelair» όπως ονομάζεται.

Περίπου 10.000 χρήστες σε όλο τον κόσμο χρησιμοποιούν σήμερα την διαδικτυακή πλατφόρμα που έφτιαξαν πριν τρία χρόνια οι φοιτητές του τμήματος Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών.

«Απευθύνεται μόνο σε προγραμματιστές. Δεν είναι και λίγοι! 20 εκατομμύρια παγκοσμίως. Επιπλέον ο προγραμματισμός θεωρείται πλέον απαραίτητο εφόδιο για όλους», λέει ένας από την παρέα, ο Πάρης Κασιδιάρης.

Οι νεαροί στην ηλικία των 22 ετών μιλούν με επενδυτές, παίζουν στα δάχτυλα τον προγραμματισμό και «αναγκάζονται» να διαβάζουν τις θεωρίες της σχολής τους, που όπως λένε «απέχουν πολύ από όσα συμβαίνουν στην αγορά».

Έχουν αποσπάσει 3 βραβεία σε διαγωνισμούς επιχειρηματικότητας και καινοτομίας. Με το χρηματικό έπαθλο έβγαλαν εισιτήρια για Σαν Φρανσίσκο.

«Ψάξαμε επενδυτές, κλείσαμε ραντεβού μόνοι μας και πήγαμε να δούμε στη Silicon Valley. Εκεί μάθαμε τι μας λείπει και συνειδητοποιήσαμε τις ελλείψεις που έχουμε… Μας ρώτησαν ποιοι είναι οι χρήστες μας. Εμείς τους είπαμε μόνο ότι ξέρουμε πόσοι είναι. Μας είπαν ότι πρέπει να μάθουμε μέχρι και τι αέρα αναπνέουν».

Οι νεαροί ξέρουν ότι εκεί έχουν μια πόρτα ανοιχτή, αφού αρκετοί ενθουσιάστηκαν με την ιδέα τους, όμως προτιμούν να μείνουν στην Ελλάδα μέχρι να πάρουν το πτυχίο τους.

Παρόλο που εδώ δεν τους ανοίγουν ούτε την πόρτα της αίθουσας του πολυτεχνείου που έχει ίντερνετ για να μπορούν να δουλέψουν.

«Όταν ζητήσαμε ένα από τα κενά δωμάτια του Πολυτεχνείου που έχουν ίντερνετ και ησυχία για να μπορούμε να δουλέψουμε την εφαρμογή, ο καθηγητής δεν μας αρνήθηκε… μας αγνόησε. Δεν απάντησε ποτέ», λένε.

Μέχρι στιγμής η εφαρμογή τους είναι δωρεάν, αφού όπως εξηγούν, δεν την δημιούργησαν για να βγάλουν χρήματα στην κρίση. Όμως όσο θα «ανεβαίνει» η επισκεψιμότητα τόσο πιο πολύ σκέφτονται το επόμενο βήμα τους, το οποίο αν λάβουμε υπόψη τα στατιστικά, θα είναι εκτός συνόρων…