Ένοχοι κρίθηκαν μετά από 8 χρόνια, οι τρεις από τους τέσσερις κατηγορούμενους για την αεροπορι��ή τραγωδία της εταιρίας Ήλιος τον Αύγουστο του 2005 που είχε ως αποτέλεσμα τον τραγικό θάνατο 121 επιβατών.

Το Τριμελές Εφετείο της Αθήνας επικυρώνοντας ουσιαστικά την πρωτόδικη απόφαση της Δικαιοσύνης, καταδίκασε τους Δημήτρη Πανταζή, Διευθύνοντα Σύμβουλο της εταιρείας, Γιώργο Κικκίδη, Διευθυντή Πτητικών Επιχειρήσεων και το Γιάνκο Στοϊμένοφ, Αρχιπιλότο της εταιρείαςγια ανθρωποκτονία από αμέλεια κατά συρροή σε ποινές φυλάκισης 123 ετών, τον καθένα. Σύμφωνα ωστόσο με την απόφαση, εκτιτέα είναι μόνο τα 10 χρόνια, ενώ μετά την αναγνώριση από το δικαστήριο στους κατηγορουμένους του ελαφρυντικού του προτέρου εντίμου βίου, η ποινή τους μετατράπηκε σε εξαγοράσιμη προς 10 ευρώ την ημέρα.

Έτσι ο καθένας από τους τρεις καταδικασθέντες υπολογίζεται ότι θα πρέπει να καταβάλλει περίπου 80.000 ευρώ για τη μετατροπή της ποινής του, όπως προβλέπει ο προσφάτως ψηφισθείς νόμος που δίνει το δικαίωμα εξαγοράς σε ποινές έως 10 χρόνια, εφόσον τους έχει αναγνωριστεί το ελαφρυντικό του προτέρου εντίμου βίου.

Το δικαστήριο πάντως αθώωσε το μηχανικό Άλαν Ίργουϊν που είχε ελέγξει το μοιραίο αεροσκάφος την ημέρα της μοιραίας πτήσης και ο οποίος επίσης είχε κριθεί ένοχος πρωτοδίκως από το Τριμελές Πλημμελειοδικείο της Αθήνας.

Παρόντες το πρωί κατά την απαγγελία της απόφασης ήταν συγγενείς των θυμάτων, οι συνήγοροι των οποίων παρίσταντο ως πολιτική αγωγή στη δίκη. Όπως δήλωσε ο πληρεξούσιος δικηγόρος τους, Κώστας Δρούγκας, οι συγγενείς των ανθρώπων που έχασαν τ�� ζωή τους όταν συνετρίβη το αεροσκάφος, αισθάνονται ικανοποίηση που η ελληνική Δικαιοσύνη ολοκλήρωσε το έργο της σε σχέση με τους συγκεκριμένους κατηγορουμένους τους οποίους και έκρινε ενόχους.

Στις αγορεύσεις τους πάντως οι συνήγοροι υπεράσπισης των τριών στελεχών της εταιρείας αναφέρθηκαν στα λάθη σχεδίασης του μοιραίου αεροσκάφους, λέγοντας πως «ο σχεδιασμός του ανέμενε το ατύχημα», αφού, όπως είπαν, «για μία αναγνωρισμένη μη ασφαλή κατάσταση, που δεν επέτρεπε στο πλήρωμα να εκτελέσει τα καθήκοντα του. Για αυτό εν τέλει άλλαξε το σύστημα και η σχεδίαση του αεροσκάφους».

Απαντώντας στο ερώτημα γιατί η Boeing δεν προχώρησε μετά από σειρά συμβάντων τα οποία είχαν αναφερθεί, όπως είπε, σε δράσεις διόρθωσης των λαθών σχεδίασης, ο κ. Βουδούρης μίλησε για το κόστος που θα είχε η ακινητοποίηση των επίμαχων αεροσκαφών για την κατασκευάστρια εταιρία, προκειμένου να προχωρήσει σε βελτιώσεις, το οποίο θα ήταν δυσθεώρητο, σύμφωνα και με το πρόσφατο παράδειγμα καθήλωσης των 787 Dreamliner.

Η υπόθεση της αεροπορικής τραγωδίας του «Ήλιος» θα εκδικαστεί πάντως εκ νέου στην Κύπρο, μετά την απόφαση του Ανωτάτου Δικαστηρίου, επί της έφεσης που άσκησε ο γενικός εισαγγελέας κατά της αθωωτικής απόφασης των στελεχών της αεροπορικής εταιρείας, από το πρωτόδικο δικαστήριο.