«Είναι δυνατόν να υπάρχουν τμήματα τα οποία δεν έχουν μέλη ΔΕΠ ή έχουν ένα ή δύο ή τρία; Μπορούν να λειτουργήσουν αυτά τα τμήματα; Εξυπηρετούν το δημόσιο συμφέρον; Είναι δυνατόν να υπάρχουν πανεπιστήμια με ένα, δύο ή τρία τμήματα;» αναρωτήθηκε ο υπουργός Παιδείας ισχυριζόμενος στην συνέχεια πως «Δεν μπορεί η τριτοβάθμια εκπαίδευση και η ποιότητα των πτυχίων και της γνώσης να εξαρτάται από τμήματα τα οποία είναι διάσπαρτα σαν καλαμιές στον κάμπο και δεν υπάρχει μια κρίσιμη ακαδημαϊκή μάζα.

Στέλναμε τα παιδιά σε ΤΕΙ ή ΑΕΙ χωρίς όμως να έχουν τα εχέγγυα μιας επιστημονικής κοινότητας. Περισσότερο έμοιαζαν δυστυχώς με συνοικιακά φροντιστήρια. Αυτό λοιπόν πρέπει να το μαζέψουμε.»

Παραδέχτηκε επίσης πως «Είναι φυσικό να υπάρχουν αντιδράσεις γιατί τόσα χρόνια ακλουθούσαμε μια πεπατημένη που πρέπει να αλλάξει γιατί καμιά κοινωνία δεν ΄έχει μέλλον αν δεν επενδύσει στην γνώση μέσω ανταγωνιστικών τμημάτων»
.
Σε ότι αφορά αν είναι ανοιχτός σε αλλαγές τόνισε «Αυτό το σχέδιο που καταθέσαμε είναι προς συζήτηση αλλά είναι προς συζήτηση να δούμε τεκμηριωμένα πού είναι οι αστοχίες του, πού είναι οι αδυναμίες του.

Βεβαίως να δεχτούμε τα καλά στοιχεία μια πρότασης άλλων κομμάτων. Δεν θα δεχτώ όμως προτάσεις και επιχειρήματα ότι το τάδε τμήμα πρέπει να μείνει εδώ για να μην φύγει από την πόλη μου»

Τέλος διευκρίνισε πως τα κριτήρια με τα οποία θα δοθούν επιδόματα σε φοιτητές που αναγκάζονται να πάνε σε άλλη πόλη για να σπουδάσουν θα είναι κοινωνικά θα είναι τα κριτήρια καθώς «στόχος είναι να μην επιβαρυνθούν οι οικογένειες των φοιτητών».