Μια χιονισμένη μέρα ξημέρωσε και στην Αττική δεν είμασ��ε συνηθισμένοι σε τέτοιες καιρικές συνθήκες.

Οδηγίες για πριν και κατά την οδήγηση

Πώς να καθαρίσετε το παρμπρίζ του αυτοκινήτου από τον πάγο:

1.Με νερό σε θερμοκρασία δωματίου και ξύδι και πολύ προσεκτικά αφαιρέστε τον. Εάν το παρμπρίζ του αυτοκινήτου σας έχει πιάσει πάγο μην προσπαθήσετε να ρίξετε ζεστό νερό γιατί υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να σπάσει ή να ραγίσει το γυαλί!

2.Στη συνέχεια αφού μπείτε στο αυτοκίνητο, βάλτε μπρος περιμένετε λίγο να δουλέψει η μηχανή ανοίξτε την θέρμανση και βάλτε τον ζεστό αέρα. Επιλέξτε την θέση του διακόπτη που στέλνει τον αέρα στο παρμπρίζ.

3.Στη συνέχεια ρίξτε στο παράθυρο αντιψυκτικό υγρό που έχετε φτιάξει μόνοι σας από νερό σε θερμοκρασία δωματίου και ξύδι.

4.Προσοχή: Μην χρησιμοποιήσετε τους υαλοκαθαριστήρες εάν δεν είστε σίγουροι ότι το τζάμι έχει ξεπαγώσει εντελώς καθώς τα κομμάτια πάγου μπορούν να κόψουν τα πλαστικά κομμάτια και να χρειαστείτε καινούργιους υαλοκαθαριστήρες.

5.Βεβαιωθείτε πως το τζάμι έχει στεγνώσει καλά πριν ξεκινήσετε καθώς με την κίνηση στο κρύο η υγρασία θα ξαναπαγώσει και θα γίνει πάγος.

6.Φροντίζετε πριν από κάθε μετακίνηση σε χιόνια, το ρεζερβουάρ σας να είναι, για κάθε ενδεχόμενο, πάντα γεμάτο με καύσιμα.

7.Η απόσταση ακινητοποίησης στο χιόνι και τον πάγο είναι 10 φορές υψηλότερη από ότι είναι στο στεγνό οδόστρωμα. Προβλέψτε λοιπόν παραπάνω χρόνο για να φθάσετε στον προορισμό σας.

8. Τετραπλασιάστε την απόσταση ασφαλείας. Η απόσταση ανάμεσα σε εσάς ��αι το προπορευόμενο αυτοκίνητο θα σας δώσει αρκετό χρόνο να σταματήσετε.

9.. Προσπαθήστε να προβλέπετε τις κινήσεις των άλλων αλλά και την επόμενη κίνηση σας για να έχετε περισσότερο χρόνο χειρισμών και αντίδρασης.

10. Τα φώτα διασταυρώσεως (μεσαία) τα έχουμε πάντα αναμμένα, ώστε να μας βλέπουν και για να μην πιάνουν χιόνι.

11. Αν χρειαστεί να βάλετε αλυσίδες, θυμηθείτε: οι αλυσίδες μπαίνουν στους κινητήριους τροχούς, μετά από λίγα μέτρα κίνησης τις ξανατεντώνουμε και
όταν φοράμε αλυσίδες η ανώτατη ταχύτητα δεν υπερβαίνει τα 50 km/h

12. Κρατήστε το αυτοκίνητό σας καθαρό. Το τακτικό ξέπλυμα με καθαρό νερό μειώνει τη διάβρωση που προκαλείται από τα χημικά, το αλάτι και το χαλίκι που χρησιμοποιείται για την απόψυξη των δρόμων.

13. Προσοχή στις γέφυρες και τις άνω διαβάσεις. Σε αυτές τις επιφάνειες ο πάγος σχηματίζεται γρηγορότερα, για αυτό προσαρμόστε ανάλογα την οδήγησή σας.

14. Να βλέπετε και να σας βλέπουν. Φροντίστε την ορατότητα κρατώντας τα φώτα σας αναμμένα και το παρμπρίζ σας καθαρό.

15. Όταν πρόκειται να ακινητοποιήσετε για ώρες το αυτοκίνητό σας μην τραβάτε το χειρόφρενο γιατί παγώνει και δεν επανέρχεται.

16. Αν υποψιάζεστε ότι θα χιονίσει, σηκώστε τους υαλοκαθαριστήρες από το παρμπρίζ για να μην κολλήσουν με τον πάγο πάνω στο παρμπρίζ.

17. Σε πολύ χαμηλές θερμοκρασίες ξεχάστε τα "πιτσιλιστήρια". Το νερό, ακόμα και με αντιπηκτικό, παγώνει ακαριαία, γίνεται φιλμ πάγου και θα χρειαστείτε σπάτουλα ή θα περιμένετε κάνα δίωρο να δουλέψει το καλοριφέρ για να λιώσο��ν οι πάγοι στα τζάμια.

18. Ξεκινάτε με πολύ λίγο γκάζι πατινάροντας ελαφρά τον συμπλέκτη, κι αν είναι δυνατόν, με την 2η ταχύτητα. Προσπαθήστε να αλλάζετε ταχύτητες όσο πιο απαλά και λιγότερο γίνεται.

19. Κατά την αλλαγή κατεύθυνσης, οι χειρισμοί πρέπει να είναι αργοί και προοδευτικοί, αφού πάνω στο χιόνι και ειδικά στον πάγο η αλλαγή πορείας και γενικά η μεταβολή της κινητικής κατάστασης του αυτοκινήτου πρέπει να είναι όσο το δυνατόν ομαλότερη. Προχωρείτε αργά και σταθερά, παίρνετε τις στροφές "γλυκά" και προσοχή στο φρένο: το ABS βοηθάει αλλά δεν κάνει θαύματα!

20. Αποφύγετε τις ουρές βιαστικών και εκνευρισμένων, κάποιος αγανακτισμένος θα κάνει "τη στραβή".

21. Αν δε μπορείτε να τους προσπεράσετε με ασφάλεια, αφήστε τους να απομακρυνθούν, όπως ξέρετε η αγανάκτηση στο δρόμο είναι «κολλητική».

22. Το καλοριφέρ χρησιμοποιήστε το με μέτρο και σε θερμοκρασία ανθρώπινη, η υπερβολική ζέστη θα σας νυστάξει και αυτό είναι το πιο επικίνδυνο.

23. Όταν γλιστράτε στο χιόνι και αυτό μπορεί να είναι συνεχές… Οδηγείστε προς την πλευρά τις ολίσθησης, μη φρενάρετε απότομα, αλλά, πατήστε το συμπλέκτη (αυτό θα προ��φέρει στους τροχούς περισσότερη πλευρική πρόσφυση) διορθώστε την πορεία με απαλές κινήσεις στο τιμόνι και φρενάρετε μαλακά, αν χρειαστεί!


Οδηγώντας σε χιονισμένο οδόστρωμα

Η απλή λογική ορίζει: «Μην ξεκινάτε να πάτε πουθενά αν δεν έχετε εξοπλίσει κατάλληλα το αυτοκίνητο σας ή εάν δεν το εμπιστεύεστε»


Τι πρέπει να κάνετε εάν αρχίζετε να γλιστράτε στο δρόμο:

• Πρώτα απ’ όλα, να μην πανικοβάλλεστε!

• Δεύτερον, μη φρενάρετε!

• Τρίτον, μην επιταχύνετε!

• Καθορίστε το σημείο που θέλετε να κατευθυνθείτε, και στρέψτε το βλέμμα σας εκεί.

• Οδηγείστε προς την πλευρά τις ολίσθησης, δηλαδή στρίβετε με μικρές γωνίες τιμονιού προς το μέρος όπου εξολισθαίνει το πίσω μέρος του οχήματός σας.

• Όταν το όχημά σας δεν υπακούει, αποσυμπλέξτε, ώστε να μην υπάρχει επιπλέον δύναμη, εκτός της αδράνειας, που να εκτρέπει το όχημά σας.

• Αν έχετε αυτόματο κιβώτιο, οδηγήστε με τον μοχλό είτε στο Manual είτε στο 1. Αν το όχημά σας δεν υπακούει και εξολισθαίνει, τοποθετήστε τον μοχλό στο "Ν" για να σταματήσετε την εκτροπή.

Τι πρέπει ��α κάνετε αν αποκλειστείτε στο χιόνι…

• Προσπαθήστε να μείνετε ψύχραιμοι. Ο πανικός είναι ο χειρότερος σύμβουλος.

• Παραμείνετε ζεστοί, εξασφαλίζοντας τον εξαερισμό του οχήματος σας. Ανάβετε το κινητήρα κάθε ώρα για 10 περίπου λεπτά.

• Καθαρίστε το χώρο πίσω από την εξάτμιση, για να αποφύγετε τη δηλητηρίαση από τα καυσαέρια.

• Μην εγκαταλείπετε το όχημά σας.

• Προσπαθήστε να γίνετε ορατοί έχοντας αναμμένα τα φώτα σας, και βάλτε στην κεραία οροφής κάποιο πανί ή το ανακλαστικό γιλέκο.

• Μη μένετε ακίνητοι μέσα στο όχημα, αλλά κάντε κάποιες ασκήσεις για να βοηθήσετε την κυκλοφορία του αίματος.