Για μια ακόμα φορά η Μόνα Λίζα γίνεται πρώτο θέμα συζήτησης. Η αινιγματική φιγούρα του διάσημου πίνακα του Λεονάρντο Ντα Βίντσι περιπλέκει ακόμα περισσότερο το ερώτημα ποια ήτα�� η «Μόνα Λίζα», με τη θεωρία του Ιταλού επιστήμονα ο οποίος υποστηρίζει ότι η Τζοκόντα, ήταν άνδρας.

Ο ερευνητής Σιλβάμο Βιντσέτι, σε συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε στο Foreign Press Association, είπε ότι η κυρίαρχη επιρροή για τον πίνακα αλλά και το μοντέλο που πόζαρε για τον Λεονάρντο Ντα Βίντσι, ήταν ο μαθητευόμενός του και για πολλά χρόνια σύντροφός του Τζιαν Τζιάκομο Καπρότι γνωστός και ως Σαλάι.

«Η Μόνα Λίζα πρέπει να αναγνωστεί σε διάφορα επίπεδα, όχι ακριβώς όπως ένα πορτρέτο», επεσήμανε ο ερευνητής. Ο Σαλάι συνεργάστηκε με τον Λεονάρντο για περισσότερες από δύο δεκαετίες, αρχίζοντας από το 1490. Ο Βιντσέτι περιγράφει τη σχέση τους ως «διφορούμενη», και οι περισσότεροι ιστορικοί της τέχνης συμφωνούν ότι ήταν εραστής του Ντα Βίντσι.

«Αρκετά έργα του διάσημου ζωγράφου, συμπεριλαμβανομένου και του «John the Baptist» αλλά και του λιγότερου γνωστού «Angel Incarnate», βασίστηκαν στον Σαλάι», δήλωσε ο Βιντσέτι, τονίζοντας ότι οι ομοιότητες της Μόνα Λίζα με τη μύτη και το στόμα του Σαλάι είναι εκπληκτικές.

Ο Ιταλός ερευνητής δήλωσε επίσης ότι το πορτρέτο αναπαριστά μια σύνθεση των επιστημονικών, καλλιτεχνικών και φιλοσοφικών πεποιθήσεων του καλλιτέχνη. Ο Ντα Βίντσι εργάστηκε πάνω σε αυτό διάφορα χρονικά διαστήματα για πολλά χρόνια, υποβλήθηκε σε διαφορετικές επιρροές και πηγές έμπνευσης, και ο καμβάς είναι γεμάτος κρυμμένα συμβολικά μηνύματα.

Κάντε κλικ στις φωτογραφίες και αποφασίστε μόνοι σας εάν η Μόνα Λίζα θα μπορούσε να ήταν ο Σαλάι.