Με τη μεγαλειώδη Αϊντα του Τζουζέππε Βέρντι, η Εθνική Λυρική Σκηνή ανοίγει απόψε το ��εστιβάλ Αθηνών, στις 10, 11, 12, 15 Ιουνίου, στο Ωδείο Ηρώδου Αττικού. Η δημοφιλής όπερα παρουσιάζεται σε νέα παραγωγή της ΕΛΣ, από το φημισμένο Φεστιβάλ Όπερας της Ταορμίνας, σε μουσική διεύθυνση Μύρωνα Μιχαηλίδη και Ηλία Βουδούρη και σκηνοθεσία Ενρίκο Καστιλιόνε.

«Είναι σίγουρα ένα μεγάλο προνόμιο για μένα να σκηνοθετώ την όπερα Αϊντα, που θα παρουσιαστεί στο Ωδείο Ηρώδου του Αττικού, επειδή είμαι αντιμέτωπος με την πρόκληση του μετασχηματισμού των ερειπίων του θεάτρου σε αρχαίο αιγυπτιακό περιβάλλον. Είναι μία νέα πρόκληση, που ξεπερνά αυτή της Ταορμίνας, όπου το 2009, για πρώτη φορά, παρουσίασα αυτήν την παράσταση» ανέφερε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο Ενρίκο Καστιλιόνε και πρόσθεσε: «Πρόκληση είναι η μετατροπή του θεάτρου σε περιβάλλον αρχαίας Αίγυπτου, το οποίο γίνεται με προβολές, με βάση τα δομικά στοιχεία του Ωδείου, τους κίονες, τις κόγχες και τις καμπύλες του. Ο μετασχηματισμός αυτός γίνεται με την τεχνολογία, αλλά και με την πυραμίδα που σχεδίασα και στην οποία εκτυλίσσεται όλη η δράση της όπερας. Όλα αυτά, ελπίζω ότι θα επιτρέψουν στο κοινό να ζήσει μία μοναδική εμπειρία, να εισαχθεί στην αρχαία Αίγυπτο, όχι μόνο μέσα από τη μουσική, αλλά και χάρη στο θέαμα της παράστασης, καθώς όπου και αν κάθεται ο θεατής θα έχει την αίσθηση ότι είναι μέσα στο ανάκτορο της Αμνέριδας ή μεταξύ των Αιγυπτίων κατά τη διάρκεια του θριάμβου».

Η Αϊντα αποτελεί έργο ορόσημο της ιταλικής μουσικής και ισορροπεί ανάμεσα στη ρομαντική όπερα και την γαλλική μεγαλόπρεπη όπερα. Οι σπουδαίες άριες, οι εντυπωσιακές σκηνές πλήθους, τα εκτενή ντουέτα και το εντυπωσιακό μπαλέτο, κάνουν αυτήν την όπερα να ξεχωρίζει, ενώ σηματοδοτούν νέες κατακτήσεις στη μουσικοδραματική γλώσσα του Βέρντι. Το θριαμβικό εμβατήριο αποτελεί μία εντυπωσιακή σελίδα μεγαλόπρεπης, εξωτικής μουσικής. Στη διαχρονική δημοτικότητά της συνεισφέρει, επίσης, το πλαίσιο στο οποίο διαδραματίζεται η όπερα, καθώς η δράση ξετυλίγεται στη φαραωνική Αίγυπτο σε μυθική εποχή.

Όμως, αυτή είναι μονάχα μία από τις όψεις της Αϊντας του Βέρντι. Στο κέντρο της όπερας υπάρχει ακόμα ένα διάσημο ερωτικό τρίγωνο, όπως σε αρκετά από τα έργα του Βέρντι: η Αϊντα, πριγκίπισσα της Αιθιοπίας και αιχμάλωτη στην αυλή των Φαραώ, είναι ερωτευμένη με τον Αιγύπτιο στρατηγό Ραν��αμές, ο οποίος ανταποδίδει τα αισθήματά της δυσαρεστώντας την Αμνέριδα, κόρη του Φαραώ, που είναι επίσης ερωτευμένη μαζί του. Στον πυρήνα του έργου βρίσκεται η Αϊντα, παγιδευμένη ανάμεσα στα συναισθήματά της για τον άντρα που αγαπά και στο καθήκον απέναντι στον πατέρα και την πατρίδα της.