«Πόλεμος» έχει ξεσπάσει στο Εθνικό Θέατρο μετά την απόφαση του καλλιτεχνικού διευθυντή, Στάθη Λιβαθινού να κατεβάσει την παράσταση «Ισορροπία του Nash» που ήταν βασισμένη σε κείμενα του τρομοκράτη της 17Ν, Σάββα Ξηρού μετά τον σάλο που δημιουργήθηκε.

«Το Θέατρο είναι τόπος ελεύθερης έκφρασης και ελεύθερου διαλόγου. Κατανοούμε τη δύσκολη θέση στην οποία βρέθηκε ο Καλλιτεχνικός Διευθυντής αλλά πιστεύουμε ότι έπρεπε να ολοκληρώσει τον κύκλο της και διαφωνούμε με το κατέβασμα του έργου» αναφέρει σε επιστολή του το Διοικητικό Συμβούλιο, διαφοροποιώντας τη θέση του.

Ολόκληρη η επιστολή:
Το Θέατρο είναι τόπος ελεύθερης έκφρασης και ελεύθερου διαλόγου. Κατανοούμε τη δύσκολη θέση στην οποία βρέθηκε ο Καλλιτεχνικός Διευθυντής και την αγωνία του μήπως συμβεί κάτι έκρυθμο στο κοινό, τους ηθοποιούς και τους συντελεστές της παράστασης η «Ισορροπία του Nash», αλλά πιστεύουμε ότι έπρεπε να ολοκληρώσει τον κύκλο της και διαφωνούμε με το κατέβασμα του έργου. Μα πιο πολύ από όλα θέλουμε να εκφράσουμε δημοσίως την αγωνία μας για αυτή την αδιανόητη επίθεση που υφίσταται η τέχνη τα τελευταία χρόνια στη χώρα μας.

Κάποιοι επιθυμούν να μας ρίξουν σε ένα βαθύ συντηρητισμό και μάλιστα σε μια στιγμή που γύρω μας καταρρέουν όλα τα αυτονόητα. Εξαφανίζεται πλέον και η απλή λογική: από πού κι ως πού όταν ο καλλιτέχνης μιλάει για ένα θέμα και το ερευνά, σημαίνει ότι το αγκαλιάζει και το ενστερνίζεται; Από πότε υπάρχουν στην τέχνη θέματα ταμπού; Θα έπρεπε να διαγραφούν λαμπρά κομμάτια από τη λογοτεχνία, τον κινηματογράφο, το θέατρο, αν υπερίσχυε αυτή η αόρατη λίστα απαγορεύσεων!

Ο Αισχύλος θα περνούσε πολύ άσχημα, αν ήταν σύγχρονός μας, επειδή είχε την τόλμη στους «Πέρσες» να εστιάσει στον πόνο και στο θρήνο των εχθρών και μάλιστα λίγα χρόνια αφότου αυτοί είχαν κατακάψει τη χώρα του. Πολεμιστές από τη Ναυμαχία της Σαλαμίνας ζούσαν ακόμη όταν πρωτοανέβηκε η παράσταση. Κι από ότι ξέρουμε δεν απειλήθηκε η σωματική του ακεραιότητα.

Η τέχνη οφείλει να φιλοξενεί τη φωνή των αδικημένων αλλά και των αδικούντων. Αλλιώς δεν θα έπρεπε να ανεβαίνει κανένα έργο του Σαίξπηρ.

Το Διοικητικό Συμβούλιο του ΕΘΝΙΚΟΥ ΘΕΑΤΡΟΥ

Εταιρεία Ελλήνων Σκηνοθετών: Η Τέχνη πρέπει να αντιμετωπίζεται με αισθητικά κριτήρια και καθαρό μυαλό

Με αφορμή τις έντονες αντιδράσεις για την παράσταση «Ισορροπία του Nash» που έφτασαν έως και "σε απειλές ακραίων κύκλων για τη σωματική ακεραιότητα του κοινού, των καλλιτεχνών και των εργαζομένων του Εθνικού Θεάτρου", όπως αναφέρει το Θέατρο σε ανακοίνωσή του για την απόφαση να κατεβάσει την παράσταση λίγες ημέρες πριν τη λήξη της, ανακοίνωση εξέδωσε σήμερα και η Εταιρεία Ελλήνων Σκηνοθετών (ΕΕΣ).

Η ΕΕΣ αναφέρει ότι "η Τέχνη πρέπει να αντιμετωπίζεται με αισθητικά κριτήρια και καθαρό μυαλό" και προσθέτει ότι η ίδια "έχει ως πάγια αρχή την υπεράσπιση της ελευθερίας της έκφρασης, έχει δώσει μακροχρόνιους αγώνες γι' αυτό και έχει πολεμήσει για την κατάργηση κάθε μορφής λογοκρισίας. Στηρίζει πάντα την ελευθερία του δημιουργού και διαφωνεί στο να καταλύεται ο ρόλος του με οποιαδήποτε μορφή παρέμβασης".

Ερώτηση Τζαβάρα σε Μπαλτά για την παράσταση στο Εθνικό Θέατρo

Επίκαιρη ερώτηση προς τον υπουργό Πολιτισμ��ύ και Τουρισμού, Αριστείδη Μπαλτά, για την απόφαση του Εθνικού Θεάτρου να ανεβάσει στην Πειραματική Σκηνή την παράσταση "Ισορροπία του Nash", κατέθεσε ο βουλευτής Ηλείας της Νέας Δημοκρατίας Κώστας Τζαβάρας.

Στην ερώτησή του ο κ. Τζαβάρας υποστηρίζει ότι πρόκειτα για "προβολή με κρατικά χρήματα των ιδεών ενός τρομοκράτη".

Συγκεκριμένα αναμέρει, ότι "η επιλεκτική και αυθαίρετη επιλογή" αποσπασμάτων από το θεατρικό έργο "Οι δίκαιοι" του Αλμπέρ Καμύ, το οποίο γράφτηκε το 1949, "και μας έχει παραδοθεί ως ύμνος για την αντίσταση εναντίον του ολοκληρωτισμού, του δεσποτισμού, της ανελευθερίας και της αδικίας", προκειμένου "να πλαισωθούν οι ιδέες ενός ανθρώπου με οργανωμένη τρομοκρατική δράση κατά της δημοκρατίας της ανοικτής κοινωνίας και της αξίας της ανθρώπινης ζωής", συνιστά "απαράδεκτο πειραματισμό για το Εθνικό Θέατρο ".

Εκτιμά επίσης, ότι με τον τρόπο αυτό επιχιερείται η απενοχοποίση της τρομοκρατίας, και "η προβολή με κρατικά χρήματα της δράσης ενός ανθρώπου που έκανε σκοπό της ζωής του τη συνειδητή και αμετανόητη άρνηση των αξιών που αποτελούν το περιεχόμενο της εθνικής πολιτισμικής μας ταυτότητας".

Καταλήγοντας ο κ. Τζαβάρας ερωτά τον υπουργό Πολιτισμού, "με ποιο τρόπο η συγκεκριμένη παράσταση εξυπηρετεί τους σκοπούς του Εθνικού Θεάτρου, καθώς και πόσο κόστισε η παραγωγή της στον Έλληνα φορολογούμενο

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

ΘΥΕΛΛΑ!Το Εθνικό θέατρο ανεβάζει κείμενο του ΤΡΟΜΟΚΡΑΤΗ Σάββα Ξηρού –Οι ΟΡΓΙΣΜΕΝΕΣ αντιδράσεις
Το πρώτο post του Κώστα Μπακογιάννη στο Facebook για το Εθνικό που ανεβάζει Ξηρό
Απίστευτη ομοιότητα: Ίδιος με τον Σάββα Ξηρό ο πρωταγωνιστής που θα τον υποδυθεί στο Εθνικό!
Η γυναίκα που ανεβάζει Ξηρό συνιστά στους συγγενείς των ΝΕΚΡΩΝ να μην δουν την παράσταση!