Μπορεί λόγοι υγείας να μην επέτρεψαν στον Μπερτράν Ταβερνιέ να έρθει στην Ελλάδα για το αφιέρωμα στο έργο του και το master class που θα παρέδιδε στo πλαίσιo του 28ου Πανοράματος Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου, όμως η επιστολή του που αναγνώσθηκε στην τελετή λήξης του Πανοράματος (2/12) εκτός από συγκινητική -ο σκηνοθέτης υποβλήθηκε σε εγχείρηση καρκίνου- ήταν εξίσου μάχιμη και στοχευμένη: «Οι ταινίες μπορεί να είναι όπλα μαζικής καταστροφής. Όπως και η κουλτούρα. Και η Ευρωπαϊκή Επιτροπή πρέπει να το καταλάβει, αντί να παίρνει δραστικά μέτρα για την Ελλάδα, αντί για όλες τις αμερικανικές εταιρείες που ποτέ δεν πληρώνουν φόρους με την ευλογία του κ. Γιούνκερ» ανέφερε μεταξύ άλλων ο Μπερτράν Ταβερνιέ, τιμώμενος σκηνοθέτης του 28ου Πανοράματος, το οποίο έριξε την αυλαία του με βραβεύσεις ταινιών και προσωπικοτήτων για τη συνεισφορά τους στην κινηματογραφική τέχνη. Εκτός του Μπερτράν Ταβερνιέ, τιμώμενα πρόσωπα ήταν φέτος ο Διονύσης Σαββόπουλος και ο ηθοποιός Γιάννης Στάνκογλου.

Το Βραβείο Κοινού κέρδισε, ανάμεσα στις 12 ταινίες που διαγωνίστηκαν φέτος, το "Babai" του Βίσαρ Μορίνα, επίσημη υποψηφιότητα του Κοσόβου για τα Όσκαρ.

Μια «ταινία ζοφερή, με ένα βαθιά ανθρώπινο νόημα, την εμπιστοσύνη».

Η Πανελλήνια Ένωση Κριτικών Κινηματογράφου απένειμε το δικό της βραβείο στην ταινία "L'ombre des femmes" (Στη σκιά των γυναικών) του Γάλλου Φιλίπ Γκαρέλ.

Ενώ το βραβείο της Διεθνούς Ομοσπονδίας Κινηματογράφου (FIPRESCI), το οποίο ονομάζεται πλέον «βραβείο στη μνήμη του Θ��δωρου Αγγελόπουλου», αφιερωμένο στην προσφορά του κορυφαίου Έλληνα σκηνοθέτη κέρδισε η ταινία "The treasure" (Comoara Ο θησαυρός), του Ρουμάνου Κορνέλιου Πορουμπόιου «για την ικανότητά του να εκφράσει με μινιμαλιστικό τρόπο μια δυνατή ιδέα, και για το πώς η μυθοπλασία χτίζει από το μηδέν μια πραγματικότητα».